برنامه چینی ها برای ساخت یک بیمارستان فضایی

دو گفت كه با استقرار اين مركز پزشكي، فضانوردان مي‌توانند در صورت عدم احساس و خوب ابزارهاي خودآزمايي براي تشخيص استفاده كنند و سپس مي‌توانند از درمان استفاده كنند.

یک دانشمند برجسته چینی اخیراً اعلام کرد که آنجایی که ایستگاه فضایی تیانگونگ چین است، اخیراً مونتاژ درون مداری خود را تکمیل کرده است، تحقیقات پزشکی فضایی این کشور برای راه اندازی یک “بیمارستان فضایی” برای خدمت به فضانوردان را آغاز کرده است.

آنها بر روی تأثیر فضای بر سلامت فضانوردان در طول ماموریت‌های فضایی طول مدت و همچنین بررسی تأثیر محیط ویژه فضا و بی وزنی در داخل ایستگاه فضایی برای سلامت فضانوردان، به ویژه عملکردهای مغزی آنها انجام می‌شود.

مطالعات نشان می دهد که اقامت نسبتاً کوتاه یا طولانی مدت در فضای مناسب برای سیستم اسکلتی عضلانی و تأثیر عصبی می گذارد. او گفت که ماموریت های طولانی برای سیستم ایمنی، گردش خون، تنفسی و عارضه ای نیز می تواند تأثیر بگذارد.

این دانشمند گفت: یک ایده اصلی این است که ما می‌توانیم یک مجموعه پزشکی کوچک را در داخل ایستگاه‌های فضایی یا فضاپیماهای دیگر قرار دهیم که نیازهای اساسی فضانوردان را تشخیص داده و آنها را درمان کنند.

او گفت که متخصصان پزشکی فضای چینی در حال حاضر در مورد یک ویژگی پایدار برای حفظ تناسب اندام فضانوردان و درمان بیماری‌های احتمالی در طول پروازهای فضایی طولانی هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، “دو جیچن” (Du Jichen) یکی از اعضای آکادمی بین‌المللی فضاینوردی مستقر در پاریس و رئیس بیمارستان مرکز هوافضا در پکن گفت: ما در حال انجام تحقیقات و آزمایش‌های انجام شده بر روی زمین برای پیشبرد کارهای اولیه بیمارستانی هستند که می‌توانند در داخل یک زمین باشند. فضاپیمای سرنشین دار مانند ایستگاه فضایی ما مستقر شود. ارزش این پروژه است که کاوشگران فضای ما را قادر می‌سازد تا به فضای سبز سفر کنند و در طول سفر خود سالم بمانند.

بخوان  ازدحام زنبورها آب و هوا را تغییر می دهد

دو گفت که پژوهشگران و مهندسین پزشکی بسیاری را برای تهیه فضانوردان چینی برای این مأموریت‌ها انجام دادند.

در حال حاضر، حمایت پزشکی از فضانوردان بیشتر به پزشکان روی زمین متکی است. دو گفت که بزرگترین چالش در این برنامه این است که مهندسان باید بسته‌بندی دستگاه‌های پزشکی را در یک فضای بسیار محدود بیابند و اضافه کنند که برای دستیابی به این هدف فناوری‌های فعلی را می‌توان ارائه کرد و از همکاری بین رشته‌های استفاده کرد.

دو افزودن: تحقیق، طراحی و ساخت چنین کلینیک فضایی همچنین به رهبری و تقویت توسعه فناوری و سخت‌افزار پزشکی کشورمان کمک می‌کند و در نتیجه کل بخش‌های پزشکی و بهداشتی را تقویت می‌کند.

انتهای پیام



منبع

با شروع ماموریت شنژو۱۳ که در اکتبر ۲۰۲۱ پرتاب شد، هر خدمه فضایپیمای چینی به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی تیانگونگ این کشور ماندگار شد.