بروز یک مشکل نادر در ماموریت فضایپیمای “سیگنوس”

فضاپیمای “سیگنوس” ناسا طی ماموریت خود به مقصد “ایستگاه فضایی بین‌المللی” دچار مشکل شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، به دنبال یک رویداد نادر برای فضاپیمایی است که معمولاً یک وسیله نقلیه قابل اعتماد است، ناسا در حال ارزیابی وضعیت فضاپیمای خود موسوم به “سیگنوس”(Cygnus) است که یکی از دو آرایه خورشیدی خود را به سمت “ایگاه فضایی” می برد. بین‌ملی”(ISS) مستقر کند.

فضاپیمای سیگنوس انجی-۱۸ که به افتخار پیشگام آمریکایی در پروازهای فضایی «سالی راید» (Sally Ride) نامیده می‌شود، بیش از ۸۰۰۰ پوند تدارکات را همراه با محموله متداول آزمایش‌های علمی برای انجام آزمایش در شرایط ریزگرانشی ایستگاه‌های فضای بین‌المللی برای خدمه حمل می‌کند. . با وجود این حجم زیاد، مطمئن باشید که ناسا و نورثر گرومن می توانند کار را انجام دهند تا مطمئن شوید که بدون هیچ مشکلی وصل شوید.

“نورثروپ گرومن” (Northrop Grumman)، شرکت سازنده این فضاپیما معتقد است که اتصال سیگنوس به ایستگاه های بین المللی امن است اما ناسا تصمیم گرفته شده تا پیش از تصمیم گیری نهایی درباره انجام مانور در اوایل روز چهارشنبه، وضعیت را بررسی کند.

در حال حاضر مشخص نیست که چرا دومین آرایه خورشیدی به روش معمول مستقر نشده است. مهندسان روی زمین در تلاش هستند تا بررسی کنند که آیا هنوز نمی‌توان به طور ایمن اجرا شود یا خیر. در هر، نورثروپ گرومن معتقد است که اگر این طور نباشد، اتصال فضایپیما به ایستگاه بین‌المللی همیشه امکان پذیر خواهد بود. با وجود این، ناسا نگران است که وضعیت فضاپیما باعث ایجاد مشکل در نقطه اتصال شود و مشکلات بیشتری را برای سیگنوس یا حتی ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد کند.

بخوان  کشف یک دنیای اقیانوسی خارج از منظومه شمسی

ناسا در پیامی که روز دوشنبه در وب سایت خود به اشتراک گذاشت، نوشت: پس از پرتاب انجام شده در اوایل امروز هفتم نوامبر، فضاپیمای سیگنوس متعلق به نورثروپ گرومن، یکی از دو آرایه خورشیدی خود را با موفقیت مستقر کرد.

پس از تاخیر در پرتاب به دلیل هشدار آتش در مرکز کنترل، فضایپیمای “سیگنوسان‌جی-18″(Cygnus NG-18) با موشک “آنتارس”(Antares) از “تأسیسات پروازی والوپس” (Wallops Flight Facility) ناسا در ویرجینیا، در اوایل صبح دوشنبه به فضای پرتاب شد.

سیگنوس همان گونه‌ای که پیش‌بینی شده بود، باید دو آرایه خورشیدی دیره‌ای خود را که به تأمین انرژی کمک می‌کنند، حدود سه ساعت پس از خروج از سکوی پرتاب مستقر می‌کرد، اما مشکلی پیش آمد.

سیگنوس از اولین ماموریت خود در سال ۲۰۱۳، در ۱۷ ماموریت موفقیت‌آمیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است. این فضاپیما تنها یک بار به پایگاه مداری رسید اما این موضوع به دلیل شکست فاجعه‌بار موشک اندکی پس از پرتاب سال ۲۰۱۳ بود.

انتهای پیام



منبع

در ادامه این پیام آمده است: نورثروپ گرومن در حال جمع آوری داده ها در مورد استقرار آرایه دوم است و از نزدیک با ناسا همکاری می کند. نورثروپ گرومن به ناسا گزارش داده است که سیگنوس قدرت کافی را برای قرار گرفتن با ایستگاه های بین المللی در روز چهارشنبه 9 نوامبر، به منظور تکمیل ماموریت اصلی خود دارد. ناسا در حال ارزیابی این موضوع و پیکربندی مورد نیاز برای اتصال است.