بزرگترین تکنولوژی جهان 1 بیتی

اولین نام انتخابی او Cadabra Inc بود که آن را به ثبت نیز رسانید، اما پس از بازخوردهای نه چندان مثبت این کارآفرین تصمیم گرفت تا نام آن را تغییر دهد. شرکت Oculus نیز در سال ۹۸ دو هدست با نامهای Quest و Rift S معرفی کرد که به سیستم inside-out tracking مجهز است. شرکت “VanMoof” دوچرخه الکتریکی S۲ را برای افرادی که تمایل ندارند خودروهای خود را کنار بگذارند و میخواهند از وسایل نقلیه سالم استفاده کنند، طراحی کرده است. مسمومیت غذایی یکی از شایعترین نوع مسمومیت در دنیای مدرن است؛ این مسئله باعث شد یک مخترع پزشکی به نام “کریستین شیندلر”، دستگاهی به نام PathSpot را طراحی کند. در ابتدا به تعریف هوش مصنوعی و هوش انسانی و سپس به نقش هوش مصنوعی در دنیای انسان، هوش مصنوعی در مقابل هوش انسانی، تاثیرات هوش مصنوعی بر آینده شغلی و اقتصاد و به بسیاری از موارد دیگر با جزئیات میپردازیم. به نظر میرسد که سال ۱۳۹۸ سالی پربار و تأثیرگذار در دنیای تکنولوژی بوده باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه ۱۶۲۹۵ نفر بوده و تعداد فارغالتحصیلان آن به ۹۱۷۰نفر میرسد. مگر اینکه محدودیتی بر تعداد توالیهای ادراکی اعمال شود. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه تکنولوژی بخشهای مختلف زندگی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد و برای اینکه صنایع و شرکتهای متفاوت بتوانند قدرتمندانه به پیشرفتهای خود ادامه دهند، لازم است با تکنولوژیهای روز دنیا همراه شوند؛ این فناوریها از زمان پیدایش خود تا کنون پیشرفتهای زیادی داشته و هر روز فناوریهای جدید به فهرست آنها اضافه میشود.

از این خط تولید با عنوان “کالکشن اپل” یاد میشود. هم اکنون شاهد فعالیتهای این کمپانی در حوزه تکنولوژی و ساخت سیستم عامل مک، آیپاد، آیفون و مک بوک هستیم؛ این کمپانی همیشه علاقهمند بود تا با ایجاد اکوسیستم جداگانه موفقیت خود را به رخ سایر برندها بکشد با این حال جالب است بدانید اپل در سال ۱۹۸۶ خط تولید لباس انحصاری خود را داشت! البته بین صاحبنظران درباره مفهوم تخنه و پراکسیسیونانی هم یادداشتهایی ارائه شده است. وی معتقد است در رابطه با استفاده از تکنولوژی ارزش های معنوی در قبال دنیا معامله می شوند. کمپانی بزرگ گوگل اولین شرکتی بود که از کارمندانش در سراسر دنیا خواست تا با دورکاری جلوی انتشار این بیماری را بگیرند. علاوه بر این، یک چراغ در قسمت جلوی عصا قرار دارد که میتواند به وسیله گوشی هوشمند به صورت کنترل از راه دور متصل به بلوتوث استفاده شود و به کاربران کم بینا در شب کمک کند.

انقلاب چهارم نیز منجر به خلق اجتماعات چند پیوندی شد که به آن “شهر هوشمند” میگویند و از نظر گاه تافلر موج سوم و جامعه پساصنعتی است. دومین انقلاب صنعتی در اوایل قرن بیستم و با معرفی نوار نقاله و تولید انبوه به وقوع پیوست و به انقلاب تکنولوژیک معروف است. پیشبینی تکنولوژی به مدیران کمک میکند که تشخیص دهند چگونه قابلیت تکنولوژیک در طول زمان رشد میکند و چگونه تکنولوژی رقیب ظاهر شده، رشد و انتشار مییابد و جایگزین تکنولوژی قدیمی میگردد. اما این مسئله تا جایی به نظر برخی مهم می رسد که تمام زندگی خود را مدیون این آثار تکنولوژیک هستند و در این راه معتقدند که هرچه با این وسایل اُخت بگیرند مشکلات زیاد تری هم از آنان رفع می شود، فارغ از اینکه استفاده بیش از حد و یا بهتر بگوییم هم زیست گرایی بیشتر با این وسایل چه آثاری را به همراه دارد. فنلاند بیش از 500.000 خانه روستایی تابستانه دارد، جایی که فنلاندی ها برای تجربه آرامش یا زندگی کلبه ای (mökkielämä) خاص خود به آنجا می روند.

این فرایند در چنین سیستمی بدون برنامهنویسی صریح انجام میپذیرد، یعنی به طور مستقیم برنامهای برای انجام واکنشهای خاص برای سیستم نوشته نشدهاست، بلکه سیستم به کمک الگوریتمهای خود و با توجه به نتایج بهدست آمده از پردازش دادهها، الگوریتم خود را توسعه داده و موارد جدید را به آنها میافزاید، به زبانی ساده ماشین خودش را به صورت خودکار بهروز میکند. اعتقاد راسخی که به علم و تکنولوژی و راه حل بودن این دو برای رفع مشکلات بشر وجود دارد، ایدئولوژیهای متفاوتی را شکل داده است، نظیر تکنوکراسی و تکنویوتوپیا. اما اکنون، آن ها در حال ایجاد راه برای ورود به محلهها هستند. اما بهطور کلی، استفاده از دادههای حاصل از ابزارهای متصل به هم و بهکارگیری تکنولوژیهایی مانند پارک کردن هوشمند یا روشنایی خیابانها به صورت هوشمند، کمک میکند هم هزینهها پایین بیاید و هم کیفیت زندگی در این شهرها بالا رود و این تازه شروع کار است. چراغ Glow نوری آرام و گرم ایجاد میکند و کاربر را به آرامی به خوابی راحت فرو میرود. این نگرانی باعث شد شرکت Casper که در زمینه تولید تشکهای راحت برای خواب فعالیت دارد، چراغی به منظور بهبود وضعیت خواب کاربران طراحی کند.

بخوان  قوانینی که نباید در مورد اینترنت رعایت شوند

می توان ادعا کرد که در حال حاضر با ظهور فناوری های جدید بشر امروزی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر به دلیل کسب نوعی آرامش است در صورتی که بشر باید مسیر کسب حکمت و معرفت را بیاموزد تا با هماهنگی آن با فطرتش به آرامش برسد. باید گفت که بشر امروزی حتی خود ما با وسایل و تکنولوژی های مختلفی سر و کار داریم و استفاده از این وسایل را مایه آرامش خود می دانیم این در حالی است که استفاده از این وسایل را تنها باید به عنوان وسیله ای برای رفع آن نیاز مشخص دانست و نباید در حد بیشتری از آن انتظار داشت. البته باید گفت که کسی با توسعه فناوری و تکنولوژی مختالفتی ندارد اما باید اذعان کرد که این وسایل چه نقش پررنگی را در زندگی بشر امروزی ایفا می کنند و چه تاثیراتی که روی افراد نگذاشته اند! در شرایط گارانتی، این موضوع به صورت صریح قید نشده، اما تا به این لحظه بارها پیش آمده که کمپانی اپل به این دلیل از تعمیر دستگاهها سرباز بزند و بارها نیز مردم تجربیات خود را در خصوص اینکه اپل به دلیل یافتن آثار تنباکو روی قطعات ادعا کرده که قادر به تعمیر محصول مورد نظر نیست به ثبت رساندهاند.

در سال 2016 گوگل از یک شبکه ماشینی ترجمه که یک سیستم ترجمه عصبی (NMT) بود ، رونمایی کرد که به منظور افزایش دقت در ترجمه و همچنین بهینه سازی ترجمه در گوگل ترنسلیت از آن استفاده می شود. در بازی های رایانه ای، از هوش مصنوعی برای تولید شبیه سازی هوش شخصیت های غیرقابل بازی استفاده می شود. در حال حاضر هوش مصنوعی با بینایی رایانه یا تشخیص صدا می تواند چیزها را حس کند اما نمی تواند در مورد آنچه می بیند و می شنود با الگوریتم های زبان طبیعی صحبت کند. دانشمندان علوم رایانه میتوانند رفتار بشر را الگوی کار خود قرار دهند و به وسیله مقایسه آن با برنامه نویسی، توانایی های خود را ارتقاء بخشند؛ مثلاً اینکه آیا میتوانیم برنامه رایانه ای مطابق با کاری که شخص انجام میدهد بنویسیم ؟ کسبوکارها میتوانند قابلیتهای تولید خود را گسترش دهند و به دلیل افزایش تولید از این عملکرد کاری شبانهروزی، به تقاضاهای بالاتر برای محصولات مشتریان جهانی پاسخ دهند. اگرچه که در دهه ۱۹۸۰، تافلر شناختی از شهرهایی که تا بدین حد مبتنی بر تکنولوژی باشند، نداشته است، اما گذار تکنولوژی خصوصاً فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT) به معنای رسیدن به شهرهایی است که وظیفه نگهداری از خود را برعهده دارند، با اینکه این موضوع به طور کامل در هیچ کجای دنیا میسر نشده است، اما این مسیری است که بسیاری از پژوهشگران و آزمایشگاههای شهری مجدانه در سرتاسر جهان در حال پیگیری آن هستند.

در سال ۱۳۸۳ سایت باشگاه دانشآموزی نانو فعالیتهای آموزشی خود را در فضای مجازی آغاز و از سال ۱۳۸۷مجموعه فعالیتهای مختلف آموزشی را برنامهریزی و اجرا کردهاست. جف بزوس (Jeff Bezos) قبل از نهایی شدن نام آمازون، چندین نام مختلف دیگر را نیز برای کسب و کار آنلاین خود معرفی کرده بود. اما یکی از داغترین میدانهای رقابت، دستیارهای مجازی از جمله سیری اپل، الکسای آمازون، دستیار مجازی گوگل و کورتانای مایکروسافت هستند. اما با حذف زیردرختهایی که احتمالاً نارمتبط هستند، به طور قابل اثباتی به بهینگی بسیار بیشتری دست پیدا میکنند. تاحدی دستگاههای تولیدشده میتوانند شگفتانگیز باشند، اما کارشناسان هوش مصنوعی ادعا میکنند که ماشینهای هوشمند ساختهشده دارای درک واقعی و حقیقی نیستند . علاوه بر این، در صورت بروز خطا و اشتباه حین ویرایش اطلاعات، رباتها میتوانند صفحه را به حالت اولیه خود برگردانند! اخیراً حتی فیزیکدانان در روسیه موفق شدند با طراحی الگوریتمی در یک کامپیوتر کوانتومی، حالت کوانتومی کیوبیت را چند میلیثانیه به عقب برگردانند که در نوع خود بسیار جالب است. بروس هارل، شهردار سیاتل به عنوان رئیس این کمیته تعیین شده است و مسئولیت برگزاری جلسات متعدد با سایر شهردارهای سراسر کشور را برای اشتراک ایدههای خود در راستای هوشمندسازی بیشتر مناطق به عهده دارد.

بخوان  دمنوش چیست؟

علاوه بر روش، عصر پسامدرن نیز معنای ورود به عصری را میدهد که ثبات، دقت، فرمول، نظم، امنیت و شاخصهای تجدد را به نقد میکشد. کسانی که از پرطرفدار ترین کاربران کامپیوتر هستند را انسان هایی برای کسب اطلاعات بیشتر به جای علم و به طور مشخص حکمت و دانایی می داند که برای اطلاعات ارزش بیشتری قائل هستند و مفهوم حکمت و دانایی را در این عصر به یقین از بین رفته می داند. با این وجود عصر حاضر را می توان اوج گرایش به تکنولوژی های روز عنوان کرد، دلیل این مدعا هم خیلی دشوار نیست، هر روز خود ما با افرادی سر و کار داریم که تلفن های همراه خود را مشتقانه به کار می گیرند و برخی هم روز به روز از انواع جدید تر آن بهره می جویند. به بیان دیگر، تکنولوژی عبارت است از کاربرد فهمی از موقعیتهایی مادی که به نحوی عقلانی کسب شده تا بتوانیم به اهدافی که به نحوی آزادانه انتخاب شدهاند، دست یابیم و البته این کاربرد از طریق فنون رفع مسئله عقلانی انجام میگیرد البته این ایدئولوژی نسبت به مسائلی که تکنولوژی ایجاد میکند، بی اعتنا نیست، بلکه مسائلی را که ناشی از پیشرفت تکنولوژی است به سادگی به عنوان انتقامی میشناسد که ناشی از استفاده ناصحیح از آن است و به شدت معتقد است که تکنولوژی به بشر این اجازه را داده که در تمام حوزههای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشرفت کند.

حوزه واقعیت افزوده در سال ۹۸ بسیار پررنگ بود، زیرا دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری چشمگیری از طرف شرکتهای فعال در این زمینه معرفی شد. بهترین محصول عرضه شده در زمینه واقعیت افزوده شامل هدست the Valve Index است که از قابلیت رزولوشن بالا، سیستم صوتی سه بعدی فوق العاده و قابلیتهای منحصر به فرد دیگر بهره میبرد. هدست Quest یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه واقعیت افزوده به شمار میرود، زیرا یک سیستم مستقل است و میتواند کارآیی زیادی برای کاربران داشته باشد . در این زبان برنامهنویسی به تنها چیزی که احتیاج دارید فاصله (Space)، تب (Tab) و لاینفید (رفتن سر خط) است!

موج دوم تافلر متناسب با انقلاب سوم رخ داده است که استفاده از دادههای بلادرنگ (آنی) کارایی مدیریت کلانشهرها را افزایش داد. هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که در رتبه چهل و دوم برترین شهرهای نوآورانه جهان قرار دارد. امروز بیش از ۵۲ میلیون صفحه در نسخه انگلیسی ویکی پدیا وجود دارد که ۲۴۶۸ ربات وظیفه نگهداری و حفظ اطلاعات آن را به عهده دارند تا ما بتوانیم در هرساعت از شبانهروز بدون کوچکترین اختلالی به صفحات اطلاعاتی ویکی پدیا دسترسی داشته باشیم. کوبولد متالز یک استارتاپ اکتشافی با استفاده از هوش مصنوعی است که به دنبال فلزات و مواد معدنی کمیاب و گرانبها در زیر یخهای درحال ذوب گرینلند میگردد.

بیشتر دستگاه های خانگی هوشمندی که خریداری می کنیم از هوش مصنوعی برای یادگیری رفتار ما استفاده می کنند تا بتوانند خودشان تنظیمات را تطبیق بدهند تا این تجربه را تا حد امکان بدون اصطکاک برای ما رقم بزند. برخی افراد از آن به عنوان شهری یاد می کنند که از ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره می برد تا خدمات عمومی را در اختیار شهروندان بگذارد و بعضی افراد دیگر بر این باورند که شهرهای هوشمند فناوری اطلاعات و هر آنچه مربوط به آن می شود را مورد استفاده قرار می دهند تا هوشمندترین و کارآمدترین منابع را مورد استفاده قرار دهند و در نتیجه بتوانند هزینه استفاده از انرژی را به حداقل برسانند، نحوه ارائه خدمات را بهبود بخشند، کیفیت زندگی را ارتقا دهند و میزان آسیب رسانی به محیط زیست را به میزان قابل ملاحظه پایین بیاورند و البته تمام این اتفاقات را در سایه استفاده از نوآوری ها و به حداقل رساندن مصرف سوخت های کربنی محقق سازند. به عنوان مثال، اگر دادههای زیادی وجود داشته باشد که نسبت فروش به هزینه تبلیغات را نشان دهند، میتوان این دادهها را در فضای دوبُعدی رسم کرد و به نوعی الگو دست یافت.

اسطوره تکنویوتوپیا، معتقد است «چون تکنولوژی به لحاظ اخلاقی شفاف و بدون جهتگیری ارزشی است، مزایای آن میتواند و باید جهانی شود.» در حقیقت این واقعیت که تکنولوژی از شکافهای سیاسی سالهای جنگ سرد فرا میرفت، نوعی اعتبار را به این دیدگاه بخشید که تکنولوژی از نظر ارزشی بیطرف سایت 1biti است. نویسنده امریکایی و منقتد رسانه در کنفرانس «فناوری جدید و وجود انسان ها؛ اعتقادات و باورها در هزاره جدید» طی سخنانی که به نقد وسایل تکنولوژیکی ارائه کرد، تمام تحولات فنی را نوعی تعامل و بده بستان تلقی کرده است. این خواست و تمایل حتی در دستنوشتههای نویسندگانی نظیر ژول ورن نیز نمود یافته است. در دهه ۱۹۷۰، کارخانههای تولیدی، سازمانهای تحقیقاتی و موسسات آموزشی زیادی از دستگاه انتگرالگیری آبی استفاده کردند؛ اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن رایانههای دیجیتال به طبع استفاده از این دستگاه نیز کمتر شد. امروزه گوگل بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، اما سئوال اصلی اینجاست که چرا معامله بین گوگل و Excite فسخ شد؟

بخوان  ترسناکترین همکاریهای تکنولوژی با شیطان 1 بیتی

دفتر مرکزی این شرکت در شهر ردوود کالیفرنیا قرار دارد و بخشی از سهام آن در بورس نیویورک معامله می شود. سونی اطلاعاتی را در مورد پلی استیشن ۵ در اختیار کاربران قرار داد؛ این کنسول بازی به نسل سوم پردازنده هشت هستهای Ryzen مجهز است. اگر شما هم می خواهید تلویزیون سامسونگ و سونی مناسبی برای خود انتخاب کنید ما در این مقاله آپشنهای بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید با آشنایی دقیق با آنها انتخابی بی نظیر برای خانه تان داشته باشید. شرکت سونی ادعا میکند که پلی استیشن ۵ جهش بزرگی را در نسلهای کنونی کنسولی رقم خواهد زد. به عنوان مثال میتوان یک سیستم GPS را نام برد که مسیری برای مقصد پیدا میکند.

اولین ماوس کامپیوتر در دنیا برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ در موسسه تحقیقاتی استنفورد (SRI) ساخته شد و جالب است بدانید که در آن زمان نامش را به جای ماوس، “نشانگر موقعیت X-Y برای سیستمهای نمایشگر” گذاشتند! این پایگاه اطلاعاتی گسترده آنلاین تنها با چند کلیک این روزها در دسترس تمامی مردم دنیا قرار گرفته است. کپجمینی (Capgemini) شرکت کپجمینی با ارزش تجاری 41.60 بیلیون دلار، در سالهای اخیر با رشد قابل توجهی توانسته رتبه ششم با ارزش ترین برند دنیا در سال 2021 را به دست آورد. شوماخر با بیان اینکه اقتصاد خود را از تمام ساحتهای دیگر جدا کرده است، تاکید میکند در اقتصاد مدرن مهم فقط سود مالی یک فعالیت است، بدون اینکه توجهی به زیان آن برای دیگر بخشها شود. علاوه بر این، اعضای کمیته بر تهدیدهای احتمالی ناشی از حملات سایبری که بهتازگی بیش از گذشته در سراسر شهرها مشاهده شده است، متمرکز خواهند شد، ضمن اینکه مسائلی نظیر دستورالعملهای دولتی، اقتصاد گیگ، خبررسانی جعلی در اینترنت، هوش مصنوعی، ارز رمزنگاریشده، متاورس، حریم شخصی مشتری، شهرهای هوشمند و نظارت بر دادهها را در اولویت برنامههای خود قرار خواهند داد. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیته رهبری جدید آمریکا علاوه بر بهرهگیری بیشتر از تکنولوژی و نوآوری برای توسعه شهرها، تدابیر منحصربهفردی را نیز در اختیار کنفرانس شهردارهای ایالات متحده قرار خواهد داد تا به شهردارها در حل مشکلات رایج و احتمالی در آینده کمک کند.

در سال ۱۹۳۶، برای اولین بار فردی به نام ولادیمیر سرگئیویچ لوکیانف (Vladimir Sergeevich Lukyanov) اولین کامپیوتر جهان را که قادر به حل معادلات دیفرانسیل در مشتقات جزئی بود ساخت. این می تواند یک فناوری عالی برای پخش هرگونه ورزش زنده باشد. بهترین محصولات دنیای تکنولوژی در سال ۹۸ شامل صفحات نمایش تاشو، واقعیت افزوده، سیستمهای پخش بازی ابری و کنسولهای جدید گیمینگ میشود. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دنیای تکنولوژی هر روز شاهد عرضه محصولات جدیدی است که آسایش و رفاه انسانها را فراهم میکند. یک شرکت ترکیهای در سال ۹۸ عصای هوشمندی به نام “WeWalk” را برای افراد نابینا در سراسر جهان ارائه کرده که مجهز به حسگر فراصوت است و مزایای زیادی برای تسهیل امور نابینایان فراهم میکند. نوک این عصا به منظور شناسایی موانع سطح زمین مورد استفاده قرار میگیرد و موانع مرتفع یا موانعی که به طور مستقیم به زمین متصل نیستند نیز توسط پالسهای حسگر فراصوت تعبیه شده در عصای هوشمند شناسایی میشود. حتی معامله فروش نیز به ازای ۷۵۰ هزار دلار و یک درصد از سهام Excite بسته شده بود، اما به یکباره معامله فسخ شد.