بزرگ‌ترین دستگاه شناور تولید انرژی در اسکاتلند آزمایش می‌شود

انتهای پیام



منبع

شرکت ایرلندی «Ocean Energy» در همکاری با ۱۴ شریک صنعتی و دانشگاهی در بریتانیا، ایرلند، فرانسه، آلمان و اسپانیا پروژه‌های را امضا کرده است. در این پروژه دستگاه شناور تولید انرژی از «OE35» این شرکت در نتیجه بالا طی چهار سال آینده آزمایش خواهد شد.

انرژی برای تامین امنیت انرژی مورد نیاز است. طبق پروژه «WEDUSEA»، شرکت «Ocean Energy» مبدل شناور انرژی موج خود به نام «1MW OE35» که به شبکه متصل است را در منطقه آزمایش‌های مرکز انرژی دریایی اروپا در اورکنی، اسکاتلند در معرض دید قرار می‌دهد. این پروژه طی چهار سال آینده سه مرحله آزمایشی انجام خواهد داد.

شرکتی دیگر از جمله استارتاپ «Sea Wave Energy Ltd» مستقر در قبرس و «CalWave» در ایالات متحده آمریکا نیز در جستجوی فناوری انرژی الکتریکی است.

این پروژه جدید ۱۹.۶ میلیون یورو هزینه برده شده است، «WEDUSEA» نام دارد و توسط برنامه «Horizon Europe» اتحادیه اروپا و «Innovate UK» تامین مالی می‌شود و هدف از آن گسترش فناوری تولید انرژی از طریق آنبوه در بازار است. است.

مایلز هوارد(Myles Heward)، این پروژه در انرژی دریایی اروپا می‌گوید: مدیر این پروژه نوآورانه انجام شده است. ٪ انجام شده است. وی افزود: این به کاهش سرمایه‌گذاری در انرژی کمک می‌کند.

فاز اول شامل طراحی دستگاه‌های اولیه است که برای شرایط منطقه‌ای منطقه آزمایش‌های مرکز انرژی اروپای مناسب است. در مرحله دوم، که تقریباً دو سال به طول انجامد، نصب و نمایش این فناوری انجام می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مرحله نهایی تجاری سازی و گسترش این فناوری خواهد بود.

بخوان  هفته کاری ۴ روزه هیچ تاثیری بر بهره‌وری ندارد

بخش پایینی دستگاه به روی سیستم باز است. زمانی که از آن دهانه می‌گذرند، متلاطم می‌شوند و هوای محبوس می‌شوند از طریق یک توربین به حرکت در می‌آورند. سپس انرژی تولید شده توسط دستگاه را می‌توان به شبکه برق منتقل کرد.

ماتیج سوئد (Matthijs Soede) از کمیسیون اروپا توضیح داد: بحران بحرانی که می‌تواند از منابع انرژی متعددی برای بهبود امنیت انرژی استفاده کند، می‌تواند برای استفاده از انرژی در اقیانوس‌ها استقبال می‌شود.

این شرکت می‌گوید که دستگاه «OE35» بزرگترین دستگاه شناور تولید کننده انرژی از انرژی در جهان است. این دستگاه بر روی سطح دریای شناور می‌شود و از یک محفظه هوا برای تولید برق استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت «Ocean Energy» فناوری تولید انرژی از انرژی را توسعه می‌دهد تا از قدرت‌های اقیانوس‌ها برای کسب انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند، امنیت انرژی انرژی را بهبود می‌بخشد و علاوه بر آن به انتقال انرژی می‌دهد.