بزرگترین غول های تکنولوژی جهان در سال 2022؛ معرفی 10 شرکت برتر 1 بیتی

تا به حال برای شما پیش آمده که در یک فروشگاه اینترنتی آیتم به خصوصی (مثلا یک تیشرت زمستانه با مشخصات خاصی) را دیده باشید و هنگامی که در سایت دیگری در حال خواندن مقاله ای هستید تبلیغ آن را مشاهده کنید؟ یادگیری عمیق زیر مجموعه اصلی یادگیری ماشین است؛ یادگیری ماشین دامنه محدودی دارد؛ همچنین در تلاش است تا ماشینهایی بسازد که بتوانند تنها وظایف خاصی را که برای آنها آموزش دیدهاند، انجام دهند. هر فناوری مهم در اینترنت اشیا، مانند سنسورها، شامل ابزارهای مختلفی هستند که هر روز در حال گسترش کمی و کیفی است همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید RFID در حوزه چند فناوری اصلی نقش دارد. یا تمایل داریم یک فرآیندی را کنترل کنیم و یا می خواهیم اطلاعات را از این حوزه های مختلف اندازه گیری نماییم. Mbed (online یک پلتفرم آنلاین می باشد. برای نشان دادن ضرورت پردازش محلی، یک سنسور حرکتی را در یک اتاق در نظر بگیرید.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، 59.75 مگابیتبرثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود 25.06 مگابیتبرثانیه و تاخیر 10 میلیثانیه است. مدیرعامل شرکت مخابرات با توجه به هدف افزایش کیفیت سرعت اینترنت اعلام کرد که زیرساختهای لازم برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری، در شرکت مخابرات انجام شده است. در واقع هدف اصلی اینترنت ملی، ایجاد شبکه ای پر سرعت و امن برای کاربران و کسب و کارهایی است که نیاز به استفاده از اینترنت بین المللی ندارند و بیشتر نیاز به استفاده از اینترانت دارند. این ارتباط بین وسایل مختلف از طریق شبکه های مخابراتی برقرار می شود.

در حوزه ارتباطات از آنجا که بین تگ و رادار باید ارتباط برقرار شود، نقش دارد. در شکل زیر ناحیه های مختلف استفاده از اینترنت اشیا را می بینید.رپزشکی، صنعت، خودرو، خرده فروشی، خانه های هوشمند، کارهای اداری و تبادلات شامل این حوزه هستند. سیستم های هوشمند خانگی مصرف انرژی را تا %۵۰ کاهش می دهند و در بخش خودرو، هر خودرو به طور متوسط ۶۰ تا ۱۰۰ سنسور روی آن نصب می شود. شهرداری این مرکز مجازی را با همکاری با پاناسونیک، Tokyo Gas و دیگر شرکت های بزرگ راه اندازی کرد تا مردم دور افتاده ترین مناطق هم به واسطه آن بتوانند از خدمات دولتی با کیفیتی که شهرنشینان در اختیار می گیرند، بهره مند شوند. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما روبات ها در آینده ای نزدیک قادر به خلق آثار هنری و طراحی خواهند بود. اما به گفته ویکی پدیا استفاده هوش مصنوعی در وسائل خودران ، تشخیص های پزشکی ، خلق آثار هنری ، اثبات قضیه های ریاضی ، انجام بازی های فکری ، تعیین هویت تصویر و صدا ، ذخیره انرژی ، جستوجوگر های اینترنتی (خودم یکیش رو برای سئو ساختم) ، تهیه قرارداد ها و پیش بینی آرای قضایی. هدف نهایی استفاده از هوش مصنوعی و رایانش شناختی امکان شبیهسازی فرایندهای انسانی در ماشینها است که این مهم از نظر قابلیت تفسیر تصاویر و گفتارها به دست میآید تا در ادامه به هدف «سخن گفتن منطقی و مرتبط» دست یابد.

امنیت: مهمترین بحث، امنیت است. تازه وارد دیگر این فهرست در میان شرکتهای دنیای تکنولوژی شرکت مخابراتی BT انگلستان است که با ارزش بازار ۵۳۱/۹ میلیارد دلار جایگاه ۹۴ این فهرست را به خودش اختصاص داده است. یکی از شرکتهای دره تکنولوژی در حال حاضر یکی از بزرگترین مهدکودکها را برای فرزندان کارمندانش تاسیس کرده است. یکی از ابزارهایی که در این فناوری بسیار مفید است RFID می باشد. RFID از رادار و آنتن ساخته شده است و نسل پیشرفته بارکد می باشد. این برد برخلاف رزبری پای، توانایی ارتباط با سنسورهای ساده آنالوگ را دارد، نسخه پیشرفته برد Intel Galileo، برد Intel Edison است.

در حوزه تولید و کشاورزی با هر سطح و موضوعی می تواند نقش مثبتی را ایفا کند. حوزه وسیعی از سنسورها را لازم داریم که بعضی از این سنسورها باید اندازه بسیار کوچکی داشته باشند تا بتوانند درون بدن افراد جایگذاری شوند و اطلاعات مربوط به سلامتی آن ها را بخوانند، بعد از خواندن اطلاعات نیاز است آن ها را به روی اینترنت و یا هر شبکه ارتباطی دیگری بفرستیم، در نتیجه، چیپ هایی برای ارسال این اطلاعات به اینترنت احتیاج است. اکثر کشورها رتبهی پیشین خود را در این ردهبندی حفظ کردهاند و بیشترین تغییرات تا 5 رتبه بود که برای تعداد کمی از کشورها اتفاق افتاد. اما جدیدترین راهکار دسترسی به اینترنت پرسرعت، اینترنت TD-LTE است که به شما امکان اتصال با بیشترین سرعت را برای شما محقق میکند.

بخوان  تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای چیست؟ معرفی پزشکی هسته ای تریتا | 1biti

مورد قابل توجه در مورد سخت افزارهای متن باز این است که هر کسی می تواند با آن ها کار کند، آن ها را تغییر دهد و یا آن که آن ها را به آن چیزی که مطلوب خودش است تبدیل کند. معمولا ورودی سنسورها یک مقدار آنالوگ مثل: دما، رطوبت و یا هر کمیت دیگری است و سنسورها این مقادیر آنالوگ را به داده های دیجیتال تبدیل می کنند. برنامه نویسی حرفه ای: در این جا هم باید در ابتدا یک Prototype مناسب را انتخاب کرد و سپس به انتخاب یک برنامه نویسی حرفه ای پرداخت این برنامه ها باید پایدار باشند، به همین دلیل به نرم افزارهایی مثل Eclipse احتیاج پیدا می کنیم، همچنین عده ای از افراد برای گسترش حرفه ای از برنامه هایی مثل VIM استفاده می کنند. Prototyping: نرم افزارهایی هستند که برنامه نویسی خیلی سریع را محقق می کنند خیلی سریع می توان کدها را با آن ها نوشت و گسترش داد و مفاهیم مورد نظر را محقق کرد. برد particle مبتنی بر ARM است و برای کنترل سخت افزارها نسبتا خوب است این برد توابع و نرم افزارهایی دارد که خیلی دقیق نیستند، این برد قابلیت اتصال WiFi با اینترنت را نیز دارد، پس اگر از این برد استفاده کنیم، می توانیم اطلاعات را از سنسورهای مختلف بخوانیم، جمع آوری کنیم و آن ها را به یک ذخیره ساز و پردازش محلی بفرستیم و سپس آن ها را به Cloud منتقل کنیم.

برد STM32 که با پردازنده ARM Cortex M0 ,M3 ,M4 تولید می شود و بسته به این که چه توان پردازشی را بخواهیم، از آن ها استفاده می کنیم. ذخیره سازی و پردازش محلی: بسیاری از سنسورها داده ها را به پردازنده های محلی منتقل می کنند تا روی این داده ها پردازش اولیه ای انجام شود و سپس این داده ها را به اینترنت بفرستد. در بارکد، احتیاج بود هر شی دقیقا از زیر اسکنر رد شود تا اطلاعاتش خوانده شود، همچنین حجم اطلاعاتی که داشت خیلی کم بود و قابل تغییر نبود اما RFID ها حجم بیشتری از اطلاعات را می توانند در مورد آن محصول در خودشان ذخیره کنند و همچنین چون یک برد دارند احتیاج نیست از زیر اسکنر رد شوند بلکه از حوزه خاصی کنار اسکنر رد شوند اطلاعات آن ها خوانده می شوند. این حجم زیاد از وسایل که به اینترنت متصل هستند، اطلاعات خودشان را به دروازه می فرستند و دروازه اطلاعات را به Cloud منتقل می کند. به عنوان مثال می توان به روبات های پیام رسان در سایت های تجارت الکترونیک با عوامل مجازی، برنامه های پیام رسانی مانند Slack و Facebook Messenger و کارهایی که معمولاً توسط دستیاران مجازی و دستیارهای صوتی انجام داده می شود اشاره کرد.

برای شرکتها رایج شدهاست که از هوش مصنوعی برای خودکارسازی جنبههای فرایند استخدام خود استفاده کنند. واحدهای پردازش گرافیکی: این واحدها کلید هوش مصنوعی به شمار میروند. توضیح کتاب:کتاب حاضر، حاصل نگاه نگارنده به پدیدة اینترنت است. با همین توضیح کوتاه هم میشود دانست که دادهکاوی چقدر میتواند مهم باشد، چرا که الگوهای استخراج شده از دادههای کسبوکارها میتواند اطلاعات بسیاری مفیدی برای برنامههای آتی شرکتها فراهم آورد. در این قسمت ترجیح دادهایم که قبل از توضیح در مورد چتبات به توضیح بات بپردازیم. میکروکنترلرها وسایل کوچک قابل برنامه ریزی هستند و پردازنده هایی هستند که می توانند به آسانی به سخت افزارها متصل شوند. برد Beaglebone قبل از برد رزبری پای ساخته شده بود و به دلیل قیمت بالایی که داشت (صد دلار)، زیاد کاربردی نداشت، لذا بعد از ساخت برد رزبری پای سری جدید آن با نام Beaglebone Black ساخته شد و قیمت آن نسبت به نسخه قبلی اش حدودا نصف شد، همچنین به کارت نمایشگر مجهز گردید، پردازنده آن ۱GHz ARM ,GPU است و ۵۱۲ مگابایت RAM و چهار گیگابایت حافظه Flash دارد در صورت تمایل از SD Card نیز می توان استفاده کرد. این برد سیستم کامل ارتباط با شبکه را دارد هر چیزی که در کامپیوتر پیاده سازی می کنیم، می تواند روی این برد هم پیاده سازی شود همچنین این برد امنیت بالایی نیز دارد.

بخوان  ویترین جهان تکنولوژی به روز شد 1 بیتی

چنانچه برای رفع مشکلات سرعت آپلود به دنبال روشی مناسب هستید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود. پیشتر فکتنامه در گزارشی ضمن بازخوانی دقیق بندهای سند «تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» و همین طور اظهارات مسئولان عالیرتبه نظام به این نتیجه رسیده بود که محدودیت و قطع کردن اینترنت دستکم در «شرایط خاص» جزو اهداف تصریح شده و الزامات شبکه ملی اطلاعات است. در حقیقت دسترسی به فناوری حسگرهای کمهزینه و کممصرف، یکی از مهمترین فناوریهایی بوده که در دسترسی کنونی ما به اینترنت اشیاء، نقش غیرقابلانکاری را ایفا کرده است. به خلاف باور عده ای، قرار نیست با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، در یک فضای ایزوله زندگی کنیم. خودروهای الکترونیکی در این زمینه پیشرو هستند، اما بسیاری از این نوع تکنولوژیها در حال حاضر در سطح توسعه و طراحی و ساخت قرار دارند و سرمایههای هنگفتی برای توسعه آنها جذب شده است. خودروهای خودران با بهرهگیری از فناوریهای نوین و پیشرفتهای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جادهها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

مقیاسبندی مد پایدار تا حد زیادی به نوآوریهای فناوری و مدل کسب کار بستگی دارد. مرحله بعدی شبکه است یعنی اطلاعات پردازش محلی از طریق شبکه به روی اینترنت فرستاده می شود سپس اطلاعات به Cloud می روند و روی آن ها پردازش های لازم انجام می شود و برای مدت طولانی این اطلاعات در Cloud ذخیره سازی می شوند. این ابزار ای ام پی نام دارد و بر روی اکثر وبسایتها امکان پیاده سازی دارد. در شکل زیر خلاصه ای از فناوری های درگیر در اینترنت اشیا را مشاهده می کنید. در شکل زیر روند و سیر صعودی ارتباطات را مشاهده می کنید. شکلگیری فناوری حاصل لایههای زیر است: 1- اصول متافیزیکی، 2- اصول خاص، 3- اشکال عمل و 4- ابزارها. با توجه به “آماده سازی برای آینده هوش مصنوعی”، با تمرکز بر انجام وظایف خاص، هوش مصنوعی محدود پیشرفت های متعددی را در دهه گذشته تجربه کرده است که با توجه به گزارش سال 2016 که توسط دولت اوباما منتشر شد، مزایای اجتماعی قابل توجهی داشته و به سرزندگی اقتصادی کشور کمک کرده است. فناوری های مخابراتی و ارتباطی: به دلیل این که حجم داده هایی که باید منتقل شود بسیار زیاد است، نسل های خیلی پیشرفته از ارتباطات نیاز است در نتیجه پهنای باند زیادی احتیاج داریم.

این نوع از ارتباطات با داشتن یک شبکه از راه دور میسر می شود و اطلاعات به یک هاب مرکزی برای آنالیز آورده می شود. در پایان باید توجه داشت برای افرادی كه سطح نگرش آنها به سطح تـكنوفوبیا رسیده است مداخلات روانشناسی و مشاورهای ضروری اســت و آمـوزش سیستمـاتیـك و طراحی شده به عنوان راه حل جانبی و پس از پایان مداخلات مشاورهای اثرگذار خواهد بود. هوش مصنوعی مفهومی است که نیاز به بررسی دارد. همچنین، محیط تعاملی زبان R برای نمونهسازی سریع و بررسی مشکلات جدید بسیار مناسب است. همچنین، با کاهش دسترسی به پول نقد و ظهور روشهای پرداخت جدید که ریشه در دنیای دیجیتال دارند، باید این اطمینان وجود داشتهباشد که کاربران مسنتر نیز به محصولات خدمات مالی بانکها بهراحتی دسترسی دارند. همچنین، هیچ کدام از این مجموعهها نباید باهم همپوشانی داشته باشند. یکی دیگر از تفاوت های آن با نسخه های قبلی این است که نیازی به SD Card ندارد و در واقع این برد بعضی مشخصه های بردهای آردوینو و رزبری پای را با هم ترکیب کرده است و از لحاظ اندازه نیز بسیار کوچک است. اولین بردی که برای ارتباط با سنسورها مناسب است، برد آردوینو می باشد.

تکنولوژی بیگ دیتا توضیح یک وضعیت است، حالتی که یک حجم باورنکردنی و متنوع از داده (با ساختار و بدون ساختار) با سرعت زیاد در سایت 1biti حال رشد است. ساختار کلی فناوری اینترنت اشیا از چهار قسمت تجهیزات، شبکه، ابر و برنامه های کاربردی ساخته شده است. شبکه، انواع مختلفی اعم از: سلولی، بی سیم و محلی دارد. انواع قطعات تزریقی نظیر لوازم ورزشی، آشپزخانه، اتومبیل، توپ ها، گونی بافی، حصیربافی، روکش سیم و کابل، وسایل بسته بندی، ساخت بدنه باطری ها، اسباب بازی، وسایل آزمایشگاهی و نظایر آن از دیگر مصارف پلی پروپیلن میباشد. یعنی ما باید نگاه کنیم همان ۷ سال پیش که کابل را خریداری کردیم، این کابل باید ۸ سال دیگر هم برای ما کار کند. با این وجود باید توجه داشت که ارتصال این تعداد دستگاه به اینترنت می تواند تهدیدات امنیتی را نیز به دنبال داشته باشد. سنسورها یا هیچ پردازشی انجام نمی دهند و یا پردازش کمی انجام می دهند این وسایل فقط پردازش های ضروری برای تبدیل داده ها از یک مقدار در یک محیط به داده های الکترونیکی را انجام می دهند و معمولا توان بسیار پایینی را مصرف می کنند.

بخوان  آیا شما اینترنت کامل شما ممکن است؟ 10 نشانه شکست

سرورها با دروازه های اینترنت اشیا ارتباط برقرار می کنند. ارتباط با شبکه برد را به خوبی انجام می دهد و به ما اجازه برنامه نویسی نرم افزارهای مختلف زیادی را می دهد. وی گفت: با تاثیر کرونا بر ارتباطات کشور به صورت متوسط ترافیک دیتای شبکه تلفن همراه در کشور در بهمن ماه ۱۳۹۸ حدود ۱۶.۵۲ پتابایت در روز بود و این عدد در اسفند ماه ۲۰.۷۲ پتابایت شده و در فروردین ۱۳۹۹ به ۲۳.۲۴ پتابایت رسیده است و در اردیبهشت به ۲۰.۵ پتابایت رسید. می توان از آن ها برای تنظیم یک فرآیند بر اساس دما یا هر کار دیگری استفاده بکنیم. ما باید کامپیوترهایی داشته باشیم که داده ها را از سنسورها بگیرند و توان پردازش ضروری برای پردازش داده ها را داشته باشندT همچنین باید بعضی تصمیمات محلی را بگیرند و بعضی داده ها را ذخیره کنند و نیز قادر باشند بعضی داده های مربوط و مناسب را به Cloud بفرستند. اگر معنای کلمات ماشین و فکر کردن به این صورت بررسی شود که استفاده از آنها تا چه حد رایج است، آنگاه به سختی میتوان این نتیجه را نادیده گرفت که معنا و پاسخ به سوال “ماشینها میتوانند فکر کنند؟

با انجام مراحل بالا، کیفیت سیگنال مودم Wi-Fi در بهترین حالت خود قرار میگیرد و مشکل شما در دریافت سیگنال و افت سرعت تا حدی برطرف میشود. حالت Data Saver از سرورهای گوگل برای فشردهسازی صفحات وب استفاده میکند و از این جهت، صفحات اینترنت با سرعت بیشتری بارگذاری میشوند و اینترنت کمتری هم مصرف میشود. این تکنولوژی فوقالعاده جذاب به برندسازی دیجیتالی کسب و کار شما هم کمک میکند. داده ها از تجهیزات، به ابر منتقل می شود و این کار توسط شبکه ها انجام می شود. اما در IOT اشیا به اینترنت متصل هستند و اطلاعاتشان به شبکه اینترنت منتقل می شود و بعد از پردازش آن اطلاعات، از آن ها استفاده می شود. یک گزارش پیشبینی میکند که بازار جهانی روباتیک، انتظار میرود با رشد ۲۶درصدی تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۲۱۰ میلیارد دلار برسد. برای تحلیل و پیشبینی درمورد اپیدمیها (بیماری های فراگیر مثل کرونا) استفاده شود. فناوری های داده و تجزیه و تحلیل سیگنال: تمام داده هایی که به وسیله شبکه های مخابراتی و ارتباطی منتقل می شوند باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند و اطلاعات مفید از آن ها استخراج شود. هر شی فیزیکی که بتوان به اینترنت متصل کرد و از طریق اینترنت آن را کنترل کرد، میتواند به یک دستگاه اینترنت اشیا تبدیل شود.

استدلال چینی مباحث بسیاری را در هوش مصنوعی برانگیخته است و مخالفان و موافقان بسیاری دربارهٔ آن سخن گفتهاند. عموما اینترنتی که از طریق کابل LAN به سیستم شما متصل است سرعت بیشتری نسبت به اینترنت بیسیم دارد. همچنین سرعت اینترنت ثابت ایران هماکنون از اوگاندا و پاپوا گینه نو سریعتر بوده و از نیجریه و تانزانیا کندتر است. HTTP و XMPP امنیت بیشتری دارند ولی Overhead های بیشتری به آن ها اضافه شده است. دو پروتکل دیگر HTTP و XMPP شناخته شده تر هستند. HTTP پروتکل وب است و XMPP برای گوگل مناسب است و مثلا در چت از آن استفاده می شود. همچنین اطلاعات RFID قابل تغییر است. ایده او استفاده از تگهای RFID در خط تولید لوازم آرایشی این شرکت بود تا از این طریق اجناس در طول زنجیره تأمین به آسانی شناسایی و ردیابی شوند و امکان ارائه آمار لحظهای از کالاهای موجود در انبار ایجاد شود. این قابلیت Buds2 Pro را از حالت ANC به حالت Ambient تغییر میدهد تا به تقویت مکالمه کمک کند.