بهبودی موش های مبتلا به MS با برنامه ریزی مجدد میکروبیوم

مرچاک همچنین گفت که هدف قرار دادن مستقیم AHR با داروها می‌تواند به جای استفاده از داروهایی مانند پروبیوتیک‌ها یا داروهایی که سیستم ایمنی را در داروهای ام‌اس مختل می‌سازد، راه‌اندازی درمانی برای تقویت فعالیت‌های مقابله با مشکل در روده باشد.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی محیط روده، استفاده از پروبیو‌ها از نظر بالینی مشکل است. این گیرنده را می‌توان به راحتی با داروها هدف داد، بنابراین می‌توان راه مطمئنی برای ترویج میکروبیوم روده سالم پیدا کرد. در نهایت، تنظیم دقیق پاسخ ایمنی با استفاده از میکروبیوم می‌تواند منجر به عوارض جانبی داروهای شدید سرکوب سیستم ایمنی نجات دهد.

در شرایطی که در بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا همان ام‌اس، سیستم ایمنی بدن به غلاف‌های میلین که از اعصاب محافظت می‌کنند، حمله می‌کند، محققان با برنامه‌ریزی مجدد میکروبیوم‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و آنها را بهبود می‌بخشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بسیاری از بیماری‌های خودایمنی، بیماری مزمن با ایجاد مولد اسکلروزیس(MS) مرتبط است، وضعیتی که به غلاف‌های اطراف اعصاب حمله می‌کند و می‌تواند باعث آسیب و اسپاسمزلانی، مشکل در راه رفتن یا حرکت، سفت‌شدگی، درد و موارد دیگر شود.

پژوهشگران می‌توانند تحقیقات بیشتری انجام دهند تا ببینیم آیا این یافته‌ها در انسان قابل ترجمه است یا خیر. اما مطالعه قبلی مسیری را پیش به سوی تحقیقات آینده باز می‌کند که می‌تواند بیماری ام‌اس را به روشی متفاوت درمان کند.

آنها با استفاده از موش‌ها دریافت می‌کنند که یک تنظیم کننده شیمیایی موجود در دیواره‌های روده می‌تواند باکتری‌های روده را به سمت تولید ترکیبات هدایت کند. این تنظیم کننده، گیرنده هیدروکربن آریل (AHR) نامیده می‌شود و توسط سلول‌های T تولید می‌شود که گلبول سفید می‌شود که با آن بدن از جمله آلرژن‌ها، بیماری‌ها و سرطان مبارزه می‌کنند.

بخوان  نگاه «جیمز وب» به رقص ستاره‌های جوان در دل غبار کیهانی

به طور مستقیم فزاینده‌های راه‌هایی را کشف می‌کنند که میکروبیوم می‌تواند بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر بگذارد. تنها در سال‌های گذشته ما شاهد مطالعاتی بودیم که کلونی‌های ساکن در روده ما را با افزایش وزن، هیجان‌انگیز ورزش، افزایش، مصرف رومات و مصرف بیش از حد از حد الکل مرتبط می‌کرد و در اوایل امسال، گزارش‌هایی درباره راه‌هایی منتشر شد که میکروبیوتاها می‌توانند بر آن اثر کنند. بیماری‌هایی از جمله آلزایمر و به طور بالقوه برای پیدا کردن آن باید بگذرد.

این پژوهش در مجله PLOS Biology منتشر شده است.

با این حال، بار، مطالعه AHR ایجاد کننده این عامل را هدف قرار داد. وقتی که آن را در روده موها مسدود کردند، می‌کنند که میکروبیوم قادر به تولید ترکیباتی از نمک‌های صفراوی و اسیدهای چرب با کوتاهی است که رشد سلول‌های T را می‌کند. در نتیجه، به طور خلاصه به طور چشمگیری کاهش یافته است، تا جایی که موشها واقعاً از بهبود بیماری قابل توجهی هستند.

آندریا مرچاک، دانشجوی دکترای علوم اعصاب در دانشگاه ویرجینیا و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: ما در حال نزدیک شدن به درمان‌های مولتیپل اسکلروزیس از جهتی جدید، یعنی با تعدیل میکروبیوم هستیم. ما در حال پیشرفت در درک این موضوع هستیم که چگونه پاسخ ایمنی می‌تواند در خودایمنی از کنترل خارج شود. ما می‌توانیم از این اطلاعات برای یافتن مداخلات اولیه استفاده کنیم.

در روش‌های احتمالی مقابله با این بیماری بر روی مدیریت علائم خاص، پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا(UVA) علاقه‌مند بودند که ببینند آیا می‌توان مکانیسم‌هایی را ایجاد کرد که را در منبع آن خاموش کرد یا خیر.

بخوان  فرودگر ژاپنی ۵ اردیبهشت روی ماه می‌نشیند

انتهای پیام



منبع

بنابراین منطقی بود که پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا نیز برای قطع واکنشی که به بیماری ام‌اس می‌شود، به سراغ میکروبیوم روده بروند.

دلایلی که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، امید است که این کشف به درمان‌ها برای سایر بیماری‌های خودایمنی منجر شود.

جالب توجه است که در سال 2021 تأثیری بر روی سلول‌های T به نام Tregs می‌تواند بر روی ام‌اس داشته باشد، بررسی شود و تولید شود که به نام Piezo1 می‌تواند به سلول‌ها اجازه دهد تا در مدل‌های موش کاهش دهند.

بنابراین، آنها میکروب‌های داخل مو‌ها را مورد بررسی قرار دادند و یک تنظیم کننده شیمیایی ساختند که به یک آبشار می‌شود. همچنین متوجه شدند که چگونه می‌توانند آن را خاموش کنند.