بهبود عملکرد مغز در میانسالی با مصرف امگا ۳

علاوه بر آن مصرف بیشتر امگا ۳ با استدلال انتزاعی بهتر است یا استفاده از مفاهیم پیچیده با استفاده از تفکر منطقی همراه بود.

بر اساس پژوهشی که در روز پنجم اکتبر در پزشکی آکادمی آمریکایی اعصاب منتشر شد، وجود مجله دستکم مجله کمی از امگا ۳ در گلبول‌های قرمز با بهبود ساختار مغزی و عملکرد شناختی در میان داوطلبان سالم ۴۰ تا ۵۰ ساله ارتباط دارد.

محققان، شرکت‌کنندگان را به دو گروه با امگا ۳ بسیار کم و متوسط ​​و بیشتر تقسیم کردند. ساتیزابال می‌گوید: ما بدترین نتایج را در افرادی می‌بینیم که کمترین مصرف امگا ۳ را می‌بینیم. این نتیجه جالبی است. هر امگا ۳ بیشتر باشد، بیشتر برای مغز باشد، اما چه مقدار از آن را نیز برای دیدن فایده کافی است.

انجمن سنی داوطلبان ۴۶ سال بود. تیم تحقیقاتی به بررسی ترکیب اسیدهای چرب امگا ۳ در گلبول‌های قرمز خون، نشانگرهای شناختی پیری مغز و انجام ام‌آرآی (MRI) پرداختند. آن‌ها همچنین دارای امگا ۳ در گلبول‌های قرمز را در داوطلبانی که حامل ژن «APOE4» بودند، بررسی کردند. “APOE4” یک تنوع ژنتیکی است که با احتمال بیشتری به بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

DHA و EPA از مغز حاملان ژن “APOE4” نیز می‌توانند محافظت کنند. ملو ون لنت با اشاره به آسیب پذیری این گروه پرخطر گفت: این ژنتیک است، بنابراین نمی توان آن را تغییر داد. بنابراین، اگر ممکن است یک عامل خطر کند که می‌تواند بر استعداد ژنتیکی برتر باشد را اصلاح کند، فایده بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

کلودیا ساتیزابال (Claudia Satizabal)، محقق اصلی این مطالعه و استادیار موسسه آلزایمر گلن بیگز می‌گوید: پژوهش‌ها به بررسی این ارتباط در جوامع مسن‌تر پرداختند. این مطالعه جدید نشان می‌دهد که داشتن رژیم غذایی حاوی برخی از اسیدهای چرب امگا ۳ حتی در سنین پایین، به همان میزان از شاخص‌های پیری در میانسالی کمک می‌کند.

بخوان  ChatGPT اکنون می‌تواند اولویت‌های کاربر خود را به خاطر بسپارد

مواد غذایی نمیدانند چگونه اسیدهای چرب DHA و EPA را از مغز محافظت کنند. یک نظریه این است که در آنجا اسیدهای چرب در غشای نورون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، زمانی که با انواع اسیدهای چرب که می‌شوند، نورون‌ها ناپایدار می‌شوند. توضیح دیگر ممکن است مربوط به خواص ضد ضدی آن‌ها باشد. ساتیزابال می‌گوید: پیچیده است. ما هنوز همه چیز را درک کردم، اما نشان دادیم که به نوعی، اگر مصرف امگا ۳ خود را حتی اندکی افزایش دهید، از مغز خود محافظت کنید.

این پژوهش بر روی دو هزار و ۱۸۳ شرکت سالم انجام شد و نشان داد که شاخص بالاتر امگا ۳ با حجیم تر بودن هیپوکامپ در مغز که نقش مهمی در حافظه و حافظه دارد، همراه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، شواهد جدید نشان می‌دهد که خوردن ماهی‌های آب‌های سرد و سایر منابع اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است برای حفظ سلامت مغز کمک کند و قدرت شناخت را در میانسالی تقویت کند.

شرکت‌کنندگانی که حامل ژن “APOE4” با شاخص امگا 3 بیشتر بودند، کمتر به بیماری مبتلا شدند.

آیا خوردن ماهی می‌تواند مغز ما را سالم و فکر کند در میانسالی چابک نگاه دارد؟ یک مطالعه جدید بر روی میان امگا ۳، ارتباط مصرف این اسیدهای چرب با بهبود ساختار مغز و عملکرد شناختی در سالی را نشان می‌دهد.

دبورا ملو ون لنت (Debora Melo van Lent)، پژوهشگر فوق دکترا در موسسه بیگز و یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: اسیدهای چرب امگا ۳ مانند EPA و DHA ریزمغذی‌های کلیدی هستند که مغز را تقویت کرده و از آن محافظت می‌کنند. مطالعه ما یکی از اولین مطالعاتی است که بر روی جمعیت جوانتر بررسی شده است. مطالعات بیشتر بر روی این گروه سنی باید انجام شود.

بخوان  آثار هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی چگونه هستند؟