بهره گیری کامل از تکنولوژی بازاریابی به منظور ایجاد رشد – IBC 1 بیتی

وجه مشترک تمام این صنایع مختلف مبتنی بر داده بودن آنها است. برنامه نویسان مثالهایی می زنند و کامپیوتر قرار است از این نمونه ها یاد بگیرد که چه کاری انجام دهد. در برنامه پنجم توسعه، تعاریف و مفاد مشخصی برای اینترنت ملی، همچنین ردیف بودجه برای اجرایی این طرح در نظر گرفته شد و مجلس سعی کرد با تعریف اهداف اینترنت ملی فضای منفی نادرست ایجاد شده در بین کاربران ایرانی را تلطیف دهد. امروزه پلتفرم های بزرگ ابری نظیر سرویس های آمازون، مایکروسافت اژور و فضای ابری گوگل اقدام به ارائه آموزش و اجرای مدل های یادگیری ماشین برای کاربران کردند و با وجود GPU هایی که در دسترس کاربران است، می توانند به راحتی از هوش مصنوعی در پروژه های خود استفاده کنند و همچنین به بهبود یادگیری ماشین کمک کنند. از طرف دیگر، دولت ها از قوانین سختگیرانه ای برای اطمینان از اجرای آنها استفاده می کنند. سیستم هایی که دستیار انسان ها در زمینه های مختلف هستند نیز نوع ساده ای از هوش مصنوعی افزوده را به ارمغان می آورند. امیر خسروشاهی، مدیر ارشد فناوری گروه محصولات هوش مصنوعی اینتل در همین رابطه میگوید: «ما قصد داریم نوع جدیدی از هوش مصنوعی را بسازیم که میتواند دادهها از هر نوعی را درک کند».

در دهه۹۰، ترافیک اینترنت از طریق کابل فیبر نوری منتقل میشد. استفاده از سامانه اینترنت بانک سپهر توسط مشتريان حقيقي مشترك يا مشتريان حقوقي نيز (از طریق سامانه BIB) امكانپذير مي باشد. در مقابل ، یادگیری بدون نظارت از یک رویکرد متفاوت استفاده می کند ، جایی که الگوریتم ها سعی در شناسایی الگوهای داده ها دارند و به دنبال شباهت هایی هستند که می توانند برای طبقه بندی آن داده ها استفاده شوند. حامیان این طرح میگویند که ارائهدهندگان محتوای کوچکتر بدون وجود چنین طرحی تا حد زیادی حذف میشوند و این روند منجر به انحصار گسترده در محتوای اینترنت خواهد شد. بیطرفی اینترنت طرفداران و منتقدان زیادی دارد و در کشورهای مختلف جهان نبردهای قانونی مختلفی در ارتباط با این موضوع در جریان است. سرانجام درسال 1961 میلادی تعداد ۴ کامپیوتر در ۲ ایالت مختلف با موفقیت ارتباط برقرار کردند و با اضافه شدن واژه نت به طرح اولیه، نام آرپانت (ArpaNet) برای آن منظور شد. قرار است در کالج سلطنتی لندن مرکز شهرهای هوشمند اروپا تاسیس شود و این مرکز بتواند خدمت رسانی در حوزه دولت، حمل و نقل، بازرگانی، دانشگاهی و داده های شهروندی را گسترده تر کند و البته این اتفاقات با امید به بهره مندی هر چه بیشتر از نوآوری ها و کارآیی هر چه بیشتر بخش های مختلف جامعه صورت می گیرد.

در این زمینه چندین سازمان مهم دیگر هم وجود دارد که هرکدام از آنها نقش مهمی در این فضا ایفا میکنند. در تمامی این پیشرفت ها یک مطلب مشهود است که هوش مصنوعی اساسا با هوش انسانی متفاوت خواهد بود. اگرچه می توانید در خانه برای ساخت آرایه GPU تلاش کرده و آموزش یک مدل یادگیری ماشین را شروع کنید ، احتمالاً ساده ترین راه برای آزمایش خدمات هوش مصنوعی از طریق ابر است. با استفاده از مودمهای زیر میتوانید دستگاههای منزل یا محل کار خود را به اینترنت وصل کنید. سیستم توصیه گر یک ابزار فیلتر کردن داده است که از دادههای کاربر و الگوریتمهای یادگیری ماشین برای فیلتر کردن، فهرستنویسی و پیشبینی و مدیریت اقلام و محصولات مرتبط برای کاربر استفاده میکند. نمایندگان کمیسیون مشترک کلیات طرح محدودسازی اینترنت ایران که با عنوان “طرح صیانت از فضای مجازی” شناخته میشود را با ۱۸ رای موافق و یک رای مخالف تصویب کردهاند. در واقع اینترنت، شبکه ای سراسری و جهانی است که به عنوان وب گسترده جهانی در بین مردم شناخته می شود. مثلا، ممکن است در سندی که در یک کامپیوتر در نیویورک قرار دارد دو ارجاع ، یکی به سندی در کامپیوتر در بمبئی و دیگری به سندی در کامپیوتر اتاق پهلویی، وجود داشته باشد این مفهوم که به ابر لینک (Hyper Link) معروف شد، سنگ بنای شبکه تار عنکبوتی جهانی یا وب است.

بخوان  طراحی ویلا اجرای صفر تا صد پروژه ساخت ویلا استودیو نارک | elitarchgroup

داستان اختراع ماشینها با قابلیتهای مختلف، دستمایهی ساخت فیلمهای علمی – تخیلی زیادی شده است، همچنین که داستان ساخت اولین ماشین توسط آلن تورینگ، موضوع یکی از همین فیلمهاست. ریشهٔ این شبکهٔ عظیم جهانی به دههٔ ۱۹۶۰ باز میگردد که سازمانهای نظامی ایالات متّحدهٔ آمریکا برای انجام پروژههای تحقیقاتی برای ساخت شبکهای مستحکم، توزیع شده و باتحمل خطا سرمایه گذاری نمودند. با توجه به این نکته که ارتباطات در اینترنت ملی از مسیر جهانی عبور نمی کند بنابراین هزینه آن نیز هم کمتر است. اگر هوش مصنوعی نبود برنامههای مسیریاب چطور میتوانستند مسیر بهینه، موانع جاده، تراکم ترافیک را متوجه شوند؟

یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه پیشرفت اینترنت در ایران سرعت و پهنای باند اینترنت است که از زمان ورود اینترنت به ایران تا کنون پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است. طبق قانون جدید، شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) خواهد بود و سوئیچ ها، مسیریاب ها و مراکز داده ای نیز در کنار آن به کار گرفته خواهند شد تا درخواست های دسترسی داخلی به اطلاعاتی که در داخل کشور نگهداری می شوند از طریق شبکه خارجی اینترنت قابل دسترس نباشند. وب یا همان WWW که مخفف World Wide Web (به فارسی: تار جهانگستر) میباشد توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات CERN بخاطر نیاز آنها به دسترسی مرتبتر و آسانتر به اطلاعات موجود روی اینترنت ابداع گشت. اولین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد، رایانه مرکز تحقیقات فیزیک نظری بود و هم اکنون نیز این مرکز یکی از مرکزهای اصلی خدمات اینترنت در ایران است. تولد وب به سالهای 1989 تا 1991 و به کارهای دانشمندی به نام تیم برنزی – لی در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات (CERN) در سوئیس بر می گردد.

بيشترين سقف انتقال وجه منوط به استفاده از دستگاه رمزياب سختافزاري (OTP) ميباشد. رمزياب يك سيستم توليد رمز يكبار مصرف بوده كه جهت افزايش ضريب امنيت كاربران در دسترسي به سيستمهاي الكترونيكي استفاده ميشود و رمز توليد شده توسط آن فقط براي مدت كوتاهي اعتبار دارد. این شبکه بیشتر در سازمان ها و بیزینس ها مورد استفاده قرار می گیرد تا با استفاده از این شبکه فایل ها و منابع از سرورها و کامپیوتر های داخل یک مجموعه، به راحتی و با امنیت اشتراک گذاری شودند. هدف اصلی طراحی اکسترانت، اشتراک گذاری اطلاعات و فایل ها در داخل یک گروه، که اعضای این گروه در یک مکان خاص متمرکز نیستند.

به عنوان مثال، هنگامی که برنامه یادگیری بدون ناظر ما گروههای بیمارن مشابه را مییابد، بتواند آن داده ها را به یک برنامه یادگیری با نظارت ارسال کند. به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به عادات کاربران در فضای آنلاین توسط سایتهایی مانند فیسبوک جمعآوری میشوند. درصورت برقراری ارتباط اینترنت ملی بین سازمان هایی مانند صدا و سیما و شبکه اینترنت کشور کاربران خانگی می توانند از پخش آنلاین و با کیفیت بالا استفاده کنند. به صورت تخصصیتر باید گفت که مدیریت تکنولوژی با هدف به کارگیری مهارتهای مدیریت برای کشف، توسعه، بهرهبرداری و استفاده مناسب از تکنولوژی ایجاد شده است. طبق قانون مصوب، کاربران ایرانی به راحتی می توانند از شبکه جهانی وب استفاده کنند و تغییری محسوسی در شرایط استفاده از شبکه جهانی وب ایجاد نشده است و فقط تعرفه استفاده از اینترنت داخلی و خارجی تغییر کرده است و این تفاوت تعرفه اخیراً ابلاغ شده و البته تا زمان اجرای آن مدت زمانی باقی است. قابلیت های تجزیه و تحلیل پیشرفته به سرعت به تصویب رسید تا به عنوان یکی از ویژگی های کلیدی تهیه داده ها، مدیریت داده ها، تجزیه و تحلیل مدرن، مدیریت فرآیند کسب و کار، Mining و پایگاه داده های علمی کمک کند و استفاده شود.

نیز ثروت ملیشان از رشد در صنایع و تکنولوژی سایت 1biti نشات گرفته است. مهارت رهبری در مدیریت نیز از این کمک بینصیب نمانده و اکنون میتوان با استفاده از انواع ابزارهای ارتباطی که از تکنولوژی عصر دیجیتال بهره میبرند مهارت رهبری را در میان مدیران تقویت کرد. دادهکاوی یکی از زیرشاخه بینارشتهای علوم کامپیوتر و آمار است که با هدف کلی استخراج اطلاعات با روشهای هوشمند از مجموعه داده و تبدیل اطلاعات به یک ساختار قابل درک برای استفاده بیشتر در ارتباط است. در مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز به این مورد اشاره شده که زیر ساخت های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات مستقل، داخلی و حفاظت شده نسبت به شبکه های اینترنت بین المللی است و برای ارتباط با اینترنت بین المللی امکان تعامل مدیریت شده تعریف شده است. به عنوان مثال، آنها نباید دادههای خاص را نسبت به دیگر دادهها اولویتبندی کنند تا کاربران برای دسترسی به انواع دادهها فرصت برابری داشته باشند.

بخوان  فروش وواردات قطعات لیفتراک | توکو لیفتراک

هدف پروژه این بود كه با گنجاندن كامل و جامع الفبای فارسی در استاندارد یونیكد، نشر فارسی در كامپیوتر، مخصوصاً اینترنت و وب، استاندارد شود و اصولاً مشكل قلم (فونت)های غیر استاندارد موجود در نرم افزارهای ایرانی حل شود. همچنین، این مؤسسه روزنامه «همشهری» را به زبان فارسی در اینترنت منتشر کرد كه اولین روزنامه رسمی ایرانی در وب لقب گرفت. کاربران اینترنت و شبکههای اجتماعی در پیامهایی که برای بیبیسی فارسی فرستادهاند میگویند کسب و کارشان دچار مشکل جدی شده، دسترسی به اطلاعات و شبکههای اجتماعی روز به روز سختتر میشود و آموزش آنلاین مدارس و دانشگاهها مختل شده است. همچنین در تبصره ای از قانون شبکه ملی اطلاعات امکان ایجاد شبکه های اینترانت و امن نیز برای مشترکین داخلی فراهم شده و دولت ملزم به ایجاد دسترسی ۶۰ درصد خانوارها به شبکه پر سرعت و ۱۰۰ درصد کسب و کارها به این شبکه می باشد.

معتقد به برخورد با مشکلات به صورت اساسی و ریشهای است. اگر هم در این بین اشکالات و اختلالاتی هم بود و کسی از قلم افتاده بود، با دوستان وزارت ارتباطات مذاکرهای کردهایم تا مشکلات در بازه زمانی نزدیک برطرف شود. شبکه جهانی اینترنت مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری است که با استفاده از قوانین و پروتکل های خاصی که به آن TCP/IP می گویند و از طریق خطوط تلفنی، ماهواره ای و غیره به یکدیگر وصل شده اند، تا اطلاعات و داده ها بتواند به سرعت از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر در هر کجای گیتی انتقال یابد. اینترنت مانند جهانی تخلیلی است، جهانی غیر از جهان ما که در آن می توان همه چیز یافت از گفتگو با افراد و بخش های سرگرمی و لطیفه گرفته تا کسب اطلاعات در مورد فضا، گرفتن مقالات علمی و ارتباط با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برای همکاری و یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر ،در کنار این موارد امکانات دیگری نیز در اینترنت وجود دارد که می توان به نامه الکترونیکی، گفتگو، گرفتن نرم افزارها از اینترنت و غیره اشاره نمود. اما نه مانند نمونههای کوچکتر و بهینهتری که در فیلمهای سینمایی میبینیم.

طی این سالها، با افزایش قدرت محاسباتی رایانهها و تاکید بر حل مسائل خاص با استفاده از هوش مصنوعی، تلاقیهای جدیدی بین این علم و دیگر علوم (مانند آمار، اقتصاد و ریاضیات) به وجود آمد و پژوهشگران به استفاده از روشهای ریاضیاتی و استانداردهای علمی در این زمینه روی آوردند که منجر به کسب موفقیتهای متعددی شد. کاربرد استفاده از اینترنت ملی برای موارد مهم و امنیتی قابل توجیه است. این شبکه به وسیله دستگاه اتصال به شبکه، برای عموم مردم قابل دسترسی است و به صورت صفحات وب به هم پیوسته است. وظیفه دیواره آتش یا Firewall این است که از دسترسی اینترنت به اینترانت جلوگیری کند. اینترانت ممکن است به اینترنت اجازه دسترسی بدهد یا ندهد ولی همانطور که گفته شد دیواره آتش از دسترسی اینترنت به اینترانت جلوگیری می کند. دسترسی: در حال حاضر بسیاری از کاربران به اپلیکیشنهای وب ۳ دسترسی ندارند چرا که این پروژهها در مرورگرهای مدرن وب ادغام نشدهاند. تأکید مسئولان در دوره نهم بر بی نیاز شدن کاربران ایرانی از اینترنت خارجی بوده است. برای اینکار دو نیاز اساسی وجود داشت: یک فرمت استاندارد برای مبادله آنها از طریق اینترنت. با تحولات اساسی و رشد بی نظیر که طی دهه اخیر بوقوع پیوسته است، در حال حاضر اینترنت به عنوان یکی از مهمترین ابزارها، برای انتقال جوامع به جامعه اطلاعاتی مطرح شده است که درآن کلیه شبکه های کامپیوتری، تلفن ها، ویدئوها، کنفرانس ها، موبایل ها و غیره با هم ارتباط داشته و به تبادل اطلاعات می پردازند.

بخوان  تکنولوژی های اینده (VR) (AR) 1 بیتی
همچنین، Tech Crunch یکی از رسانه های فناوری پیشرو در اینترنت و همچنین یکی از معروف ترین وبلاگ های فناوری آنلاین است. از جمله دلایل این موضوع، اول دیدگاه خود زنان درباره ی نقش و عملکردشان در جامعه و دوم، انتظارات جامعه از مشارکت آنان است. دیدگاههای غیربرساختگرایانه درباره علم و تکنولوژی، برای تبیین تعین و موفقیت مصنوعات و واقعیتهای علمی، معمولاً به دوگانگیهای کارایی-ناکارایی و صدق-کذب متوسل میشوند. ما در ماهان نت، با توجه به نیاز گیمرها به اینترنت پرسرعت و بدون لگ برای اجرای بازیهای آنلاین، سرویس ویژهای را طراحی کردهایم که اینترنت با کیفیت و پایدارتری را در اختیار گیمرها قرار میدهد. مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر از امروز رسما به کار خود پایان میدهد.

سرعت اینترانت به دلیل عدم دسترسی کاربران خارجی بالا است و تبادل اطلاعات در آن دارای امنیت بالای است. اینترانت برای گروه کوچکی طراحی شده است و فقط برای این افراد قابل دسترسی است. پهپاد هواپیمای کوچکی است که خلبان ندارد و توسط یک انسان از جای دیگر هدایت میشود یا اینکه کاملا با هوش مصنوعی کار میکند. مثال دیگر فیلترهای هوشمند سرویسهای ایمیل برای پاکسازی اینباکس شما از اسپم است. وزارت ارتباطات ایران میگوید که ظرفیت اینترنت بینالمللی ایران در پی جنگ در اوکراین و “قطع ارتباط” با شرکت روس ارائهدهنده خدمات کاهش یافته است. سازمان های دولتی، نهادهای اداری و قضایی، بانک ها، مدارس و دانشگاه ها نمونه های هستند که می توانند از طریق یک شبکه اینترانت با یکدیگر در ارتباط باشند و اطلاعات لازم را با سرعت بالا با هم به اشتراک بگذارند. در بسیاری از کشورها نهادهای ضدرقابتی وجود دارد تا هیچ ارائهدهندهی اینترنتی نتواند بازار را به انحصار خود درآورد. ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که دراینباره اتفاق بزرگی در آینده رخ دهد، زیرا بر اساس گزارشها، بازار خانههای هوشمند 40 میلیارد دلار ارزش داشته و پیشبینی میشود تا سال 2023 به 160 میلیارد دلار برسد. در بانکداری، هوش مصنوعی برای مدیریت و نگهداری حسابها، پیشبینی سهام در بازار و حتی پیشگیری از تقلب و تخلفات مالی بسیار مفید بوده است.

وزرای دوره دهم، رضا تقی پور و محمد نامی با هدف اصلاح این طرح، تعریف صحیح تری از این طرح را ارائه دادند تا بتواند فضای منفی ایجاد شده حاصل از طرح پیشنهادی دوره قبل را کاهش بدهند که البته باز هم توفیقی در این زمینه بدست نیاوردند. برای اولین بار این طرح در دولت نهم، توسط وزیر ارتباطات محمد سلیمانی، مطرح شد. در همین سال، به دنبال اتصال به اینترنت از طریق ماهواره كانادایی كدویژن (Cadvision)، مؤسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را به عنوان اولین شركت خدمات سرویس اینترنتی (ISP) آغاز كرد. برای مثال ماشین هایی که توابعی را محاسبه می کردند و یا متن ها را با OCR می خواندند دیگر به عنوان نمونه هایی از بکارگیری هوش مصنوعی محسوب نمی شوند.

وی تاکید کرد: تمامی همفکریها در این کنفرانس برای این بود که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت ارتقاء پیدا کند زیرا زندگی مردم به این فضا وابسته شده است اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل میشود حتماً امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزء اولویتهای ما در وزارت ارتباطات است. به عبارت دیگر، کارهایی مانند بازشناسی چهره و صدا و استنباطهایی که انجام آن برای انسان ساده است، برای رایانه دشوار، و انجام کارهایی مانند اثبات نظریات پیچیده که برای انسانها دشواری دارد، برای رایانه امکانپذیر است. در واقع هدف اصلی اینترنت ملی، ایجاد شبکه ای پر سرعت و امن برای کاربران و کسب و کارهایی است که نیاز به استفاده از اینترنت بین المللی ندارند و بیشتر نیاز به استفاده از اینترانت دارند.