به «انرژی هاوس» خوش آمدید!

سازندگان تخمین می‌زنند که این فناوری پیشرفته به معنای یک چهارم شدن مبلغ انرژی یک خانه متوسط ​​در بریتانیا است و این یک موهبت برای مشتریانی است که از قیمت‌های بالای انرژی رنج می‌برند.

به «انرژی هاوس» خوش آمدید!

یک گزارش پارلمانی نشان داد که در سال ۲۰۱۹، ۱۷ درصد از گازهای گلخانه‌ای ناشی از گرمایش ساختمان‌ها و خانه‌ها هستند که سهامی مشابه تمام خودروهای بنزینی و دیزلی دارند که در جاده‌های بریتانیا رانندگی می‌کنند.

با وجود شرایط یخبندان، این دو خانه دارای انرژی کارآمد به دلیل استفاده از فناوری گرمایش و عایق پیشرفته، دنج و گرم باقی می‌مانند.

این فناوری مهم در جستجوهای بریتانیا برای رسیدن به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

یک آزمایشگاه بزرگ در بریتانیا شرایط آب و هوایی مختلف را برای آزمایش خانه‌های شبیه‌سازی می‌کند.

به «انرژی هاوس» خوش آمدید!

وی افزود: این مرکز شامل دو اتاق است که می‌تواند آب و هوای متفاوتی را به طور همزمان شبیه‌سازی کند. این اتاق‌ها انواع مسکن را از سراسر جهان آزمایش می‌کنند تا چگونه خانه‌هایی را با انتشار صفر خالص و کم مصرف ارائه کنند.

به «انرژی هاوس ۲.۰» خوش آمدید. این مکان یک آزمایشگاه علمی است که برای کمک به سازندگان خانه در جهان برای کاهش انتشار کربن، صرفه جویی در انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی طراحی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، زمانی که کولاکی از برف ریز بر روی دو خانه تازه ساخته شده در آزمایشگاهی عظیم در شمال انگلستان می‌ریزد، دما به زیر صفر می‌رسد.

بخوان  یوتیوب به Apple Vision Pro وارد شده است، اگرچه به لطف گوگل نیست

شبیه سازی آب و هوا

پژوهش در حال بررسی کارایی انواع سیستم‌های گرمایشی از جمله پمپ‌های حرارتی منبع هوا هستند. در اتاق نشیمن، یک مدار آب گرم در امتداد پایینی دیوارها قرار دارد و گرمای بیشتری نیز از طریق فناوری مادون قرمز تامین می‌شود. آینه‌ها نیز به عنوان رادیاتورهای مادون قرمز عمل می‌کنند و حسگرهای متعددی برای اینکه کدام اتاق را در حال استفاده است، می‌کنند، می‌کنند. ساکنان می‌توانند این فناوری را از طریق یک سیستم کنترلی که شبیه به ارتباط الکسا است مدیریت کنند.

Kax Add: ما می‌توانیم شرایط آب و هوایی را داشته باشیم که یک سال به آن زمان می‌برد را در عرض یک هفته آزمایش کنیم. هدف نهایی ما ایجاد محیطی است که راحت، مقرون به صرفه و از نظر تجاری قابل ارائه باشد.

باران، باد، آفتاب و برف را می‌توان با دماهای بین ۴۰ درجه سانتی‌گراد تا منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد با استفاده از یک مرکز کنترل کرد.

اولین خانه این پروژه توسط شرکت املاک بریتانیایی «Barratt Developments» و شرکت فرانسوی و چندملیتی تولیدکننده مصالح «سن گوبن»(Saint-Gobain) ساخته شد.

این خانه با آجرهای تزئینی که روی یک قاب از صفحات چوبی و عایق پوشیده شده و صفحات خورشیدی روی سقف آن قرار دارد.

اکنون پژوهش و شرکت‌ها با داشتن آزمایشگاه بزرگ خود، دیگر نیاز به منتظر نوسانات شدید آب و هوا بمانند.

انتهای پیام



منبع

این مرکز که در آزمایشگاهی شبیه به یک انبار غول پیکر در محوطه دانشگاه سالفورد(Salford) در نزدیکی مرکز منچستر واقع شده است، ماه گذشته افتتاح شد.

بخوان  چرا «ChatGPT» چیزی را که می‌گوید، نمی‌فهمد؟

الکسای انرژی خانه

تام کاکس(Tom Cox)، مدیر فنی «Saint-Gobain» در بریتانیا می‌گوید: یکی از فناوری‌های کلیدی که ما روی این خانه امتحان می‌کنیم، تقریباً مانند یک سیستم مدیریت ساختمان برای ساختمان‌های مسکونی است. این شبیه به الکسای سیستم انرژی خانه است و می‌توان آن را تا آنجایی که ساکنان بخواهند خودکار کرد.

دو خانه‌ای که در این مرکز قرار دارند، درسای بریتانیایی هستند و برای چند سال باقی خواهند ماند. پس از آن دیگر سازندگان می‌توانند فضایی را در این آزمایشگاه خود اجاره کنند تا املاک را در معرض خطر قرار دهند.

پروفسور ویل سوان (ویل سوان)، رئیس آزمایشگاه «انرژی هاوس» می‌گوید: آنچه را که ما در اینجا می‌خواهیم به دست آوریم، این است که شرایط آب و هوایی را که حدود 95 درصد از جمعیت زمین را می‌سازند، شبیه سازی می‌کنند.

به «انرژی هاوس» خوش آمدید!