به تراشه مغزی «نورالینک» مجوز ندهید!

گروه بزرگی از پزشکان با محکوم کردن فعالیت‌های شرکت «نورالینک» مبنی بر آزمایش تراشه در مغز، از «سازمان غذا و داروی آمریکا» خواستند که این شرکت را تایید کند.

انتهای پیام



منبع

كميته پزشكان براي پزشكي باور دارند كه پيشرفت در رابطه‌هاي مغز و ماشين را مي‌توان با استفاده از روش‌هاي مربوط به انسان، از جمله روش‌هاي غيرتهاجمي و داده‌هاي جمع‌آوري شده از بيماران در طول جراحي‌هاي مغز و اعصاب مورد نياز انجام داد.

این گزارش‌ها باعث شده‌اند که «وزارت کشاورزی آمریکا» (USDA)، بررسی‌هایی را در مورد نورالینک به دلیل جلوگیری از امنیت حیوانات آغاز کنند. کمیته پزشکان برای پزشکی پزشکان امیدوار است که سازمان غذا و داروی آمریکا نیز از این روند پیروی کند.

یک منبع آگاه گفت که مکدوگال در سال ۲۰۱۸ به شرکت دستور داد که ۱۵ تا ۲۰ میلی‌لیتر از BioGlue را استفاده کرد. این در حالی است که مقدار مجاز به سه تا پنج میلی‌لیتر می‌رسید. این کارمند سابق نورالینک گفت: هیچ دلیلی برای استفاده از آن وجود نداشت.

به تراشه مغزی «نورالینک» مجوز ندهید!

یادداشتی در مورد حادثه سال ۲۰۱۸ که آزمایش جمجمه یک میمون باعث مرگ آن شد

کمیته پزشکان برای پزشکی پزشکی در ماه فوریه، علیه دانشگاه کالیفرنیا، دیویس شکایت کرد تا به ۷۰۰ صفحه از یادداشت‌های آزمایشگاهی نورالینک دسترسی پیدا کند که جزئیات آزمایش‌ها را شرح می‌دهند. دیلی میل، کپی‌هایی از یادداشت‌ها را به دست آورده است.

به تراشه مغزی «نورالینک» مجوز ندهید!

یادداشت‌های آزمایشگاهی در آزمایش‌های انجام‌شده در مرکز نخست‌رسانی دانشگاه کالیفرنیا، دیویس که متیو مکدوگال را در آن به چشم می‌خورد.

ماسک در اوایل ماه جاری اعلام کرد که نورالینک، بیشتر اسناد خود را به سازمان غذا و داروی آمریکا فرستاده است و انتظار دارد که آزمایش‌های انسانی را طی شش ماه آینده آغاز کند.

مرکلی گفت: دلیل اینکه ما چنین درخواستی را از سازمان غذا و داروی آمریکا داریم، این است که این سازمان بر روی سایر مقررات، کیفیت و آزمایش‌های غیر بالینی و بالینی را کنترل می‌کند. این درست که نورالینک اشتباه می‌کند و سوابق را تغییر می‌دهد، یک مشکل جدی است و سازمان غذا و داروی آمریکا باید به اسناد و مدارک اعتماد کند. اعتماد کردن به اسناد نورالینک سخت است.

یکی از کارمندان سابق شرکت نورالینک به دیلی‌میل گفت که برخی از موارد مرگ‌ و میر حیوانات به دست «متیو مکدوگال» (متیو مک‌دوگال)، مغز جراح و اعصاب شکل گرفته‌اند که تقریباً به اندازه شش مقدار ماده سمی غیرمجاز را تزریق کرد و به مرگ یک میمون رسید. مشخص شد.

رویترز پیشتر در مورد سندی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، گزارش داد که این سند دومین حادثه را در رابطه با BioGlue توصیف می‌کند. در این سند آمده است: یکی از جراحان نورالینک با استفاده از BioGlue در یک روش جراحی که کاربرد آن در پژوهشی که تایید نشده است، از پروتکل تایید شده منحرف شده است. هر دو میمون کشته شدند.

BioGlue یک هیدروژل حاوی ترکیبی است که با بافت پیوند می‌یابد و به صورت مکانیکی به مواد مصنوعی مرتبط می‌شود. به گفته شرکت «CryoLife» که شرکت سازنده BioGlue است، این هیدروژل در صورت استفاده نادرست، عوارض جانبی جدی را به همراه خواهد داشت. نتایجی که در آزمایش‌های نورالینک مشاهده شد، نشان می‌دهد که BioGlue اشتباه به کار رفته است.

به تراشه مغزی «نورالینک» مجوز ندهید!

یادداشتی مبنی بر اینکه Bioglue علت مرگ بوده است

دیلی میل در مورد ادعاهای مطرح شده و آزمایش های نورالینک با موریسون صحبت کرد اما از نظر خودداری کرد.

بر اساس گفته‌های FDA، روش‌های خوب آزمایشگاهی در واقع یک کیفیت سیستم مربوط به فرآیندهای سازمانی و شرایطی است که برای آن تعیین می‌شود، مطالعات مربوط به بهداشت غیر بالینی و محیط‌های ایمنی برنامه‌ریزی و می‌شوند و همچنین نظارت، ثبت، بایگانی و گزارش آنها صورت می‌گیرد.

اگر سازمان غذا و داروی آمریکا صلاحیت نورالینک را رد کند، مرکز نخست وزیری در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس ممکن است از انجام آزمایش‌های خود محروم شود زیرا قرار بود آزمایش‌ها با نظارت موریسون انجام شود. نقشی سون بود که اطمینان حاصل کرد که نورالینک از روش‌های آزمایشگاهی خوب پیروی می‌کند و به گفته کمیته پزشکان برای دادن پزشکی، او موفق به انجام این کار نشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک گروه از بیش از 10 هزار پزشک، از «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) درخواست کرده است که شرکت «نورالینک» (Neuralink) توسط «ایلان ماسک» (Elon Musk) تأسیس شده است، مبنی بر کاشت تراشه در مغز را تأیید می کند. محروم کند.

یادداشت‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهند که مکدوگال، میمون را ۲۴ ساعت دیگر زنده نگه دارید تا بعدی را مشاهده کنید. میمون به دلیل استفراغ زیاد به تورم مغزی، فلج نسبی، وجود ریه‌ها و زخم‌هایی در مری‌های مبتلا شده است.

به تراشه مغزی «نورالینک» مجوز ندهید!

یادداشت اساتید دانشگاه کالیفرنیا، دیویس مبنی بر این که میمون را فقط ۲۴ ساعت دیگر به دلیل وضعیت رو به زوال آن نگاه داشت و سپس معدوم کرد.

کمیته پزشکان برای پزشکان به دیلی‌میل گفت که مکدوگال، مسئول تجویز هیدروژل «BioGlue» برای دو میمون است که هر دو به دلیل عوارض ناشی از آن، جان خود را از دست دادند.

این موضوع در پیام‌های نوشته‌شده توسط «جان موریسون» (جان موریسون)، مدیر پژوهش «دانشگاه کالیفرنیا، دیویس» (UC Davis) بیان شده است. دیلی‌میل برای بررسی صحت این موضوع، با شرکت نورالینک و همچنین مکدوگال تماس گرفت.

مرکلی گفت: گزارش‌های افشاگرانه‌های موجود در مورد حیواناتی وجود دارند که دستگاه‌هایی با اشتباه، در مکان‌های نادرستی از مغز آن‌ها کاشته شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که در کاهش سرعت شرکت ممکن است همه این مشکلات رفع شوند اما فشارهایی را برای حرکت سریع دارند و آنها از پروتکل منحرف می‌شوند.

«کمیته پزشکان برای پزشکی بیماره» (PCRM) باور دارد که نورالینک با جراحی‌ها به منظور انجام دادن و دستکاری‌های پزشکان، قوانین موسوم به «روش‌های خوب آزمایشگاهی» (GLP) که کیفیت و یکپارچگی مطالعات آزمایشگاهی غیر بالینی را تضمین می‌کنند، وجود دارد. کرده است.

نورالینک تایید کرده است که آزمایش‌هایی را در انجام داده و پیشتر دانشگاهی را معرفی کرده‌اند که حیوانی در طول آزمایش‌ها کشته شده‌اند.

«رایان مرکلی» (Ryan Merkley)، مدیر حمایت از تحقیقات کمیته پزشکان برای پزشکیه، به دیلی‌میل گفت: مکدوگال که جراح مغز و اعصاب مرکز درمانی «ساتر هلث» (Sutter Health) در سانفرانسیسکو است، در مورد این پروتکل پیروی. نکرد.

بخوان  انویدیا سرویس هوش مصنوعی جدیدی را راه‌اندازی می‌کند - و Adobe نیز در حال راه‌اندازی است