بودجه ناسا برای سال ۲۰۲۴ اعلام شد

این نمونه‌ها توسط مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) ناسا جمع‌آوری می‌شوند که در فوریه ۲۰۲۱ در کفه جیزرو (Jezero) مریخ فرود آمد. استقامت مجموع ۳۸ استوانه تیتانیومی نمونه‌گیری را با خود به مریخ برده است که ۱۸ عدد از آنها را ساخته است.

ناسا برای سال ۲۰۲۴ بودجه ۲۷ میلیارد دلاری از کاخ سفید دریافت می‌کند که مبلغ آن حدود دو میلیارد دلار است.

در بودجه ناسا، 8.1 میلیارد دلار برای برنامه اکتشاف ماه «آرتمیس» در سال مالی 2024 که از اول اکتبر 2023 آغاز شد و تا 30 سپتامبر 2024 ادامه می‌یابد، اختصاص داده شده است که حاکی از افزایش 500 میلیون دلاری نسبت به بودجه تعیین شده است. سال ۲۰۲۳ برای برنامه «آرتمیس» است.

از دیگر نکات مهم در این بودجه، درخواست اختصاص 2.5 میلیارد دلار برای علوم زمین ناسا و 100 میلیون دلار برای توسعه یک یدککش فضای جدید است که می‌تواند به خارج از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی (ISS) از مدار، در کنار سایر وظایف باشد. کمک کند.

این بودجه را می توانم به عنوان یک رأی اعتماد به برنامه آرتمیس بدانم که در سال گذشته بدون موفقیت بزرگی دست و ماموریت سرنشین آرتمیس ۱ سفر ۲۵ روزه خود را به مدار ماه و بازگشت به زمین انجام می دهد و می تواند انجام دهد و وسایل پرتاب را انجام دهد. فضای جدید ناسا شامل موشک جدید SLS و کپسول اوریون را به نمایش بگذارید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ناسا در سال آینده، بودجه بیشتری نسبت به امسال (۲۰۲۳) خواهد داشت.

بخوان  با خانواده اولین نئاندرتال آشنا شوید!

این بودجه به طور کامل نیاز به موشک‌ها، فضاپیماهای سرنشیندار، فرودگرهای ماه، لباس‌های فضایی و سایر سیستم‌های مورد نیاز برای پرواز فضانوردان به مدارک ماه در ماموریت «آرتمیس ۲» و سپس فرود فضانوردان از جمله اولین زن، اولین فرد رنگین پوست و. اولین فضانورد از یک کشور دیگر غیر از آمریکا را تامین کند.

ماموریت آرتمیس ۲ قرار است در سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ماموریت آرتمیس ۳ یک سال بعد یا بیشتر، فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود خواهد آورد.

انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در پایان سال ۲۰۳۰ بازنشسته شود و مدت کوتاهی پس از آن باید به صورت ایمن و به صورت کنترل‌شده از مدار خارج شود. در سند بودجه آمده است که این یدک کش فضای جدید، جایگزینی برای سیستم های روسی است که ممکن است این وظیفه را به خوبی انجام دهند.

مقام‌های کاخ سفید در این درخواست بودجه ۱۸۲ صفحه‌ای عنوان کرده‌اند که در مأموریت‌های بعدی آرتمیس، در حالی که آمریکا یک پایگاه دائمی روی ماه را آغاز می‌کند، به سمت اکتشاف مریخ می‌رود.

انتهای پیام



منبع

با این حال، طبق معمول، ناسا از بودجه کلان ایالات متحده آمریکا است، چرا که بودجه هزینه های فدرال در سال ۲۰۲۴ به ۶.۸ تریلیون دلار می رسد. توسط کنگره آمریکا تصویب شود.

درخواست بودجه فدرال کاخ سفید برای سال مالی ۲۰۲۴ به تازگی منتشر شده و در آن بودجه ۲۷.۲ دلاری برای ناسا در نظر گرفته شده است. این رقم ۱.۸ میلیارد دلار بیشتر از میزان دریافتی این آژانس در سال جاری است که ۷ درصد افزایش یافته است.

بخوان  دانشمندان می‌گویند بشر باید برای رویارویی با بیگانگان آماده باشد

در بودجه ویژه پیشنهادی جدید که اصطلاحا لاغر بسته شده است، باید بیشتر ارائه شود و تا دوشنبه 13 مارس، زمانی که بودجه تکمیل شده می‌شود، منتظر ماند. ناسا در آن روز یک کنفرانس مطبوعاتی برای بحث در مورد بودجه برگزار می کند.

بودجه سال ۲۰۲۴ همچنین ۹۴۹ میلیون دلار به پروژه بازگشت نمونه ای از مریخ به زمین اختصاص داده می شود که با همکاری آژانس فضایی اروپا در اوایل سال ۲۰۳۳ انجام خواهد شد.