بیماری عامل بیماری جذام در بهبود رژیم

به گفته، دلیل این امر این است که سلول‌های سلول‌های سلولی دوباره برنامه‌ریزی کنند و آن‌ها را به مرحله نیایاخته فرستادند تا سلول‌های خود را به سلول‌های خود تبدیل کنند و بافت‌های جدید تولید کنند. محققان مشتاقان منتظر توسعه مداخلاتی برای گروه های پیر و آسیب دیده در انسان هستند.

عواملی که می‌توانند انواع سلول‌های اصلی را کشف کنند، به حالت جوان‌سازی رسیده‌اند.

برای غلبه بر این عوارض جانبی مضر، پژوهشگران دانشگاه ادینبرو بر اساس تحقیقات قبلی خود در مورد برنامه‌ریزی مجدد سلولی جزئی باکتری عامل جذام، خود را مجدداً بر روی مایکوباکتریوم لپره گذاشتند.

همچنین دارای الگوهای بیان ژنی بود که با الگوهای بیان ژنی حیوانات جوان و انسان جنینی قابل مقایسه بود. ژن‌های مرتبط با پیری، در حالی که ژن‌های مرتبط با متابولیسم، رشد و تکثیر سلولی فعال شدند.

پژوهش در این مطالعه، 57 آرمادیلو(armadillos) که یک منبع طبیعی از گیاه جذام است را با این انگل آلوده کرده و آنها را با بیماری‌های غیر آلوده و آنهایی که به آن‌ها تبدیل می‌شوند مقایسه می‌کنند.

محققان دانشگاه ادینبرو اسکاتلند در مطالعه اخیرشان نشان دادند که بیماری‌های باستانی باعث شگفت‌انگیز شدن آنها می‌شود.

نیایاخته یا سلول پروژنیتور (سلول اجدادی) یاخته‌ای است که مانند بنیاخته‌ها به اشتقاق به یاخته‌های ویژه‌ای که اما یا بنیادین دارد، تنها به یک هدف مشتق می‌شود.

همه کشف کردند که حیوانات آلوده، حیوانات بزرگی که سالم و آسیب دیده بودند و دارای همان اندام‌های مهم آرمادیلوهای غیر عفونی و مقاوم از جمله خونی، مجاری صفراوی و واحدهای عملکردی معروف به “لوبول”(lobules) بودند.

بخوان  مایکروسافت با یک حرکت بحث برانگیز در ویندوز 11 پیش می‌رود - ظاهر شدن Copilot بلافاصله پس از راه‌اندازی

انتهای پیام



منبع

مطالعات قبلی از یک روش نفوذی برای افزایش مجدد مصرف موش با تولید سلول‌های بنیادی و نیایاخته یا سلول‌های پرووژنیتور استفاده کردند. با این، این روش به ایجاد اسکار و رشد تومور تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، جذام که به عنوان بیماری هانسن(HD) نیز می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و پایدارترین بیماری‌های جهان است که توسط “مایکوباکتریوم لپره”(Mycobacterium leprae) ایجاد می‌شود.

پروفسور “آنورا رامبوکانا”(Anura Rambukkana) نویسنده این مطالعه از پزشکی احیا کننده اصلی دانشگاه ادینبرو گفت: اگر بتوانیم نحوه رشد درمان‌ها را بتوانیم به عنوان یک اندام عملکردی بدون ایجاد نامطلوب در حیوانات زنده شناسایی کنیم، ممکن است بتوانیم این دانش را انجام دهیم. را به مداخلات درمانی ایمن‌تری برای جوان‌سازی گیاهان پیر و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده تبدیل کنیم.

در یک مطالعه جدید دانشگاه ادینبرو دانش‌های عامل جذام را که قبلا کشف نشده بود، نشان دادند. دانش‌آموخته‌هایی که باعث این بیماری می‌شوند، می‌توانند برای رشد و بهبود یک زندگی شگفت‌انگیز باشند. انگليس‌هاي مرتبط با جذام مي‌توانند سلول‌ها را براي افزايش تعداد افراد در بالغين بدون آسيب، زخم يا تومور، برنامه‌ريزي مجدد انجام دهند.