تاثیر آب و هوا بر وخیم شدن بیماری‌های پوستی

یافته‌های این مطالعه در مجله «تغییر اقلیم و سلامت» منتشر شده است.

“اوا رالینگز پارکر” (Eva Rawlings Parker) نویسنده ارشد این مقاله گفت: می‌خواستیم به متخصصان پوست و سایر پزشکان یک اطلاعات کلی از بیماری‌های پوستی شدید مرتبط با آب و هوا و نحوه درمان اولیه و بهبود نتایج ارائه شده ارائه شود. از گستردگی تأثیراتی که رویدادهای آب و هوایی شدید بر بیماری پوستی می‌گذارند، شگفت‌زده می‌شوند.

حتی بدون، گرما به تنهایی می‌تواند به پوست انسان آسیب برساند. به گفته پژوهشگران، پوست ما نقش مهمی در تنظیم بدن دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، گرمای شدید از خنک شدن پوست جلوگیری و خطر گرمازدگی و مرگ را افزایش می دهد. شکل‌گیری از بیماری‌های ناشی از مزمن نیز با افزایش دما بدتر می‌شوند. در طول ماه‌های تابستان، افراد بیشتری در بیرون از خانه حضور دارند و زمان بیشتری را زیر نور آفتاب قرار می‌دهند. با این حال، پژوهشگران دانشگاه وندربیلت در هوای این گرما افراد را در سطح بالاتری از محیط قرار می دهد، حشرات ناقل بیماری و اشعه فرابنفش قرار می دهد که می تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود.

در نقطه مقابل این همه، نویسندگانی که آتش سوزی را حتی در بزرگانی که سابقه بیماری پوستی ندارند، می‌توانند درماتیت آتوپیک (اگزما) شوند. پژوهشگران یاد کردند که در معرض قرار گرفتن قرار بگیرند و همچنین می‌توانند باعث آکنه شدن آنها شوند.

پژوهشگران خاطرن کردند که وقتی هوا بد می شود، مردم به مکانهای مختلف می‌روند. به همین دلیل است که بیماری های پوستی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مهاجران در سفر بین ایالت ها و کشورهای مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند.

بخوان  خصوصیات موتورولا اج ۳۰Neo فاش شد

امسال با موج گرمای تاریخی و مرگبار در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا، سیل ویرانگر در ایالات متحده آمریکا، پاکستان و استرالیا، خشکسالی و قحطی در سومالی و ماداگاسکار و آتش سوزی در غرب ایالات متحده، روسیه، آرژانتین و سراسر اروپا وارد شدند.

به گفته پژوهشگران دانشگاه واندربیلت، افزایش رویدادهای شدید آب و هوایی، خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی مختلف را می‌دهد. از آنجایی که خیلی از بیماری‌های حساس به آب و هوا، بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و پوست گرمای شدید می‌توانند مشکلات جزئی را داشته باشند که بسیاری از افراد هر ساله با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را تشدید کنند.

پژوهشگران حدود ۲۰۰ مقاله را که دارای آب و هوای شدید بر پوست را مستند کرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. آنها دریافتند که سیل – یکی از رایج‌ترین بلایای طبیعی آسیب‌ها – عواملی که به زخم‌های‌زا و عفونت‌های باکتریایی و قارچی می‌شوند. سیل همچنین می‌تواند به درمات تماسی تبدیل شود، زیرا این آب مواد با آسیب‌دیدگی‌ها، گیاهان، کودها و سایر مواد شیمیایی مضر آلوده می‌شوند.

مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه وندربیلت آمریکا نشان می‌دهد، پدیده‌های آب و هوایی شدید باعث بدتر شدن بیماری‌های پوستی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، پوست، اولین خط دفاعی در برابر دنیای بیرون است. اکنون پژوهشگران در یک مطالعه جدید هشدار داده‌اند که پوست بدن با خطر شدید آب و هوایی است.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران دریافتند که رویدادهای شدید آب و هوایی به طور نامتناسبی بر آسیب پذیری جمعیت و به حاشیه رانده می شود و باعث نابرابری حتی در سلامت عمومی می شود. این جوامع شامل کودکان، زنان سالمندان، محله های با اقلیت خاص، مهاجران و کارگران کم درآمد می شوند.

بخوان  پس از بینگ، مایکروسافت می خواهد هوش مصنوعی را به ویندوز 11 بیاورد

دکتر پارکر می‌گوید: رویدادهای شدید آب و هوایی سیاره را ویران می‌کنند، زیرساخت‌های حیاتی را مختل می‌کنند، به شدت بر سلامت تأثیر می‌گذارند و نابرابری‌های سلامتی را تشدید می‌کنند. پزشکان، سیاست گذاران، حامیان محیط زیست محیط زیست و پزشکان در سراسر جهان باید از اختلالات فعلی و آینده که تغییرات آب و هوا و رویدادهای شدید آب و هوایی برای سلامت انسان ایجاد می شود، کاملا آگاه باشند.

به طور خاص، این مطالعه نشان داد که جمعیت سیاهپوستان و هیسپانیک و محله‌های کم درآمد در مناطق زندگی می‌کنند که سیل در آن‌ها شایع‌تر است. بنابراین، این جوامع در معرض خطر بیشتر برای مشکلات پوستی هستند و دسترسی کمتری به مراقبت دارند.