تاثیر تکنولوژی بر حوزه سلامت (۵ کاربرد مهم تکنولوژی در حوزه سلامت) 1 بیتی

برای مثال می توان به پیاده سازی یک سیستم خبره با استفاده از شبکه های عصبی اشاره نمود. این در حالی است که امنیت سایبری آخرین شکاف و محل رخنه هر موسسهای را که در یک حوزه آسیب پذیری جدی دارند را ایجاد می نماید. امنیت: تجهیزات تلفنهای سنتی در محل سازمان نگهداری میشود و روشن است که سازمانها اقدامات معمول و سادهای را برای تأمین امنیت تجهیزات انجام میدهند؛ اما تجهیزات سرویسهای تلفن ثابت سازمانی ابری (Cloud) تماماً سمت ارائهدهندهی سرویس است و تمام امور امنیتی بر عهدهی آنها است. ضعیف بر مجموعهدادهای خاص و مشخص متکی است، به همین خاطر نمیتوان از آن برای وظایف دیگری خارج از همان مجموعهداده استفاده کرد. بزوس در سال ۲۰۱۳ روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرد. زمان رسیدگیها کاهش یافت و به همان میزان دقت انجام احراز هویت افراد نیز افزایش پیدا کرد. این الگوریتم فرآیند انتخاب طبیعی را منعکس میکند که در آن بهترین افراد برای تولید مثل انتخاب میشوند تا فرزندان نسل بعدی به وجود بیایند.

دومین جنبه ای که در رابطه با بهره برداری تکنولوژی ارزش پرداختن دارد، مفهوم ادغام تکنولوژی است.این بدان معنی است که چگونه می توان در نتیجه تلفیق دو یا چند تکنولوژی کاملاً مجزا به عملکردی نو و در نتیجه محصولی جدید دست یافت.اهمیت این شیوه از بهــــره برداری زمانی بیشتر می شود که شرکتها مایل به کشف هزینه های بالای ناشی از سرمایه گذاری تکنولوژی باشند.آنچه بیش از هرچیز دیگر در این فرایند اهمیت دارد این است که شرکت از یک سازوکار مشخص برای حفظ تکنولوژیهای خود برخوردار باشد.در نتیجه باید از منسوخ شدن تکنولوژیهای حیاتی جلوگیری کرد و از انتشار آنها به بیرون سازمان نیز ممانعت ورزید. چند سال بعد، با ورود تلفن همراه به زندگی انسان، اوراکل یک شرکت تابعه به نام اوراکل موبایل تاسیس کرد. یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۵ اولین نسخه از وب سایت آمازون روی شبكه ی اینترنت قرار گرفت و از تاریخ ۱۶ جولای ۱۹۹۵ رسماً كار خود را آغاز كرد. با این وجود این برنامه نمیتواند حافظه داشته باشد، حرکتهای قبلی خود را به یاد بسپارد و از آنها استفاده کند.

شبکه هلیوم از یک سیستم توافق سفارشی به نام اثبات ظرفیت استفاده میکند. مدل سالووی- مایر، هوش هیجانی را به صورت ظرفیت درک اطلاعات هیجانی و استدلال در هنگام وجود هیجان تعریف میکند. اصطلاحات: واژه ای است که امروزه توسط فرهنگ لغت مریام-وبستر به صورت ” نام”، “عمل یا فرآیند نامگذاری” و ” سیستم یا مجموعه ای از نماد ها، علی الخصوص در زمینه یک علم، رشته یا هنر خاص” تعریف می شود. DeepMind قادر است بدون تکیه بر الگوریتمهای رفتاری از پیش تعریف شده تصمیمگیری کند. همچنین همه ما در عصر سرعت به دنبال غذایی هستیم که در کمترین زمان ممکن، بالاترین کیفیت غذایی را داشته باشد و این تاثیر تکنولوژی بر ذائقه غذایی مردم ایران و جهان را نشان میدهد. خلاصهسازی بیش از همه بحثی است که در پردازش زبان طبیعی بررسی میشود. بنابراین، AI برنامهای است که از هوش انسانی الهام گرفته است و روی ماشینها پیادهسازی میشود. نمونههای کامل از این ماشینها را میتوان در فیلمها و رمانهای علمی-تخیلی دید؛ آنجا که رباتها بیهیچ نیازی به انسان کارهای خود را انجام میدهند. برای انجام تست سرعت، ابتدا نوع تست (فوری یا دقیق) و سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس دکمه شروع تست را کلیک کنید.

نخستین فناوری بر پایهی AI در این حوزه، MYCIN بود که در دههی ۱۹۷۰ در دانشگاه پرینستون برای تشخیص عفونتهایی استفاده شد که از طریق خون منتقل میشوند. روزی میرسد که هوش ماشینی علاوه بر اینکه به ما پیشنهاد میکند چه آهنگی گوش کنیم یا چه رنگ لباسی به پوستمان میآید، بهجای پزشک و قاضی و پلیس هم تصمیمگیری خواهد کرد. پس از مدتی کمکم شرایط تغییر کرد. آخرین نسخه از فناوریهای جدید که به پشتوانهی هوش مصنوعی ممکن شده است کمکم راهش را به کشاورزی باز میکند. تصور این شرکتها بدون متخصصان و فناوریهای AI تقریباً محال است. سیم کارت های دائمی قبض دریافت میکنند و میتوانند بدون داشتن اعتبار تماس یا اینترنت داشته باشند. هوش مصنوعی به روباتها کمک میکند تا فرایندهای مختلفی را یاد بگیرند تا وظایف را بهصورت کاملا مستقل و بدون دخالت انسان انجام دهند. هوش مصنوعی این قابلیت را دارد تا به کمک فناوری یادگیری عمیق، فقرههای مفقود شده یک متن باستانی را تکمیل کند و یا یک نقاشی یا مجسمه یا شهری که در گذر زمان، تخریب شده است را بازطراحی نماید. شاید الان برای شما تصورش هم دشوار باشد که فقط یک نفر به تنهایی اینترنت جهان را کنترل میکرد اما در آن زمان این ممکن بود.

بخوان  بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی 3گام | 1biti

همانطور که میدانیم تکنولوژی به بخشی اجتنابناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است و نمیتوانیم بدون فناوری در دنیای پرشتاب سایت 1biti امروزی زندگی کنیم. اینترنت اشیا (IoT) به سیستمی از اشیای متصل به اینترنت گفته میشود که قادر به جمع آوری و انتقال دادهها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. در واقع با استفاده از هوش مصنوعی، مأموریتهای اکتشافات فضایی (نظیر مریخنورد) امکانپذیر میشود. بهبود عملکرد ماشینها با یادگیری تقویتی ممکن میشود؛ یادگیری تقویتی نوعی یادگیری ماشینی است که استفاده از هوش مصنوعی را در برنامههای پیچیده از بازیهای ویدیویی تا روباتیک خود امکانپذیر میسازد. هوش هیجانی (Emotional Intelligence) که به اختصار EI گفته میشود و معمولاً معیار ارزیابی آن را «ضریب هوش هیجانی» یا EQ مینامند، به توانایی، ظرفیت یا مهارت ادراک، سنجش و مدیریت هیجانات خود و دیگران، دلالت دارد. این نوع تبلیغات، تنها یکی از کاربردهای گسترده هوش مصنوعی محسوب میشود.

درواقع هوش مصنوعی که خطای مراقبتهای بهداشتی را تشخیص میدهد، نمیتواند بهدرستی خطای مالیاتی و یا تقلبهای مربوط به ادعای ضمانت را تشخیص دهد. تاریخچه پیدایش این فناوری، کاربردهای هوش مصنوعی و وضعیت کسبوکار آن در جهان و ایران چگونه است؟ تاریخچه IT یا فناوری اطلاعات (کوتاه شده عبارت Information Technology) به عصر پارینه سنگی باز می گردد؛ یعنی زمانی که انسان اطلاعاتی از خود بر دیواره غارها برجای گذاشت. Wordsmith شرکت دیگری در این زمینه است که بر اساس دیتاهای دریافت شده به تولید خبر میپردازند. سامسونگ یک ابر شرکت چند ملیتی است که در سئول، کره جنوبی واقع شده است و دارای چندین شرکت تابعه مانند Samsung Electronics، Samsung Life، Samsung Fire، Samsung Tech، Samsung Card، Chill Worldwide، Samsung Heavy Industries و Samsung C&T است. بستهی دو گیگابایتی اینترنت یک روزه را هدیه بگیرند. اما در عین حال دو هوش متفاوت و جدا از هم به حساب می آیند. روباتیک و هوش مصنوعی دو زمینه تقریبا از هم جدا هستند که تنها در مواردی کمی با هم همپوشانی دارند؛ بنابراین نباید این دو مفهوم را یکسان دانست. زمینه فعالیت: اینترنت، موتور جستجو، شبکه های اجتماعی، پورتال های وب، هوش مصنوعی و … زبانهای برنامه نویسی پیشرفته، که توسعه ابزارهای هوشمند را ممکن میسازند، پایگاههای دادهای پیشرفته، موتورهای جستجو، و بسیاری نرمافزارها و ماشینها از نتایج پژوهشهای هوش مصنوعی بهره میبرند.

این دو نوع پروانه، تامین کننده ارتباطات ثابت (FCP) و خدمات ارتباطی ثابت (ISP) را شامل میشود. شاخص دیگر روایی معادلات ساختاری بر اساس ضرایب تبیین متغیرهای وابسته تعیین میشود و نشانگر واریانس تبیین شده سازه های مدل است(بنیفیس و دیگران، 2012)؛ به طوری که اگر میزان R2 متغیرهای وابسته مدل بالای 67/0 باشد خوب، بین 33/0 تا 67/0 متوسط و زیر 19/0 ضعیف طبقه بندی میشود. مانند بینایی ماشین، شرکتهای فعال در حوزه پردازش گفتار در ایران نیز در حال پا گرفتن هستند و هر روز بر تعدادشان افزوده میشود. سامانههای آماده شده توسط تیمها در مراحل مختلفی ارزیابی میشود و در نهایت در اسفند ۱۴۰۰ ارزیابی نهایی به صورت متمرکز انجام خواهد شد. البته این دو مراحل ابتدایی هستند که در Siri انجام میشود و تا کامل شدن فرایند چند مرحلهی دیگر در این ابزار طی میشود. اگرچهHTML5 در سال ۲۰۰۶ ظهور کرد٬ بهرهگیری از آن در سال ۲۰۱۱ با جدیت بیشتری پی گرفته شد و پیشبینی میشود که در سال ۲۰۱۲ رشد خیرهکنندهای داشته باشد. ارزش اوراکل به ۳۸ میلیارد دلار می رسد و در سال جاری این شرکت تمرکز ویژه اش را روی ارائه پلتفرم های پردازش ابری قرار داده است. در این میان گفته می شود که ارزش دارایی های آقای کالانیک به ۳.۲ میلیارد دلار می رسد.

بخوان  آشنایی با مفاهیم پیچیدگی های تکنولوژی، طبقه بندی و تاثیرات 1 بیتی

همه مواردی که گفتیم، ارتباطی با خورد و خوراک انسانها یا حتی حیوانات نداشتند؛ اما بالاخره کشاورزی هم سهمی از فناوری دارد. چندی پیش گوگل با رونمایی از محصولات جدید خود که دو گوشی نکسوس و چندین دستگاه دیگر بود به همه نشان داد که نه تنها قدرت این شرکت محدود نیست، بلکه روز به روز از رشد و پیشرفت بیشتر و بیشتر می داند. در نتیجه، بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی همگی از فناوری های مجهز به هوش مصنوعی استفاده میکنند تا همه چیز را از تحقیقات گرفته تا تشخیص بیماریها تسهیل کنند. یکی از موفقیتهای چشمگیر آنها طراحی سامانهای است که میتواند آلودگیهای موجود در عمق ظروف را تشخیص دهد.

مقصود توسعه روزافزون هوش مصنوعی، تفکر پیوسته بشر پیرامون آن و انباشت هر چه بیشتر دانش و تجربه آدمی در این باره است که «چگونه ماشینها میتوانند همچون آدمی بفهمند و عمل کنند؟ ارتباط در زمینههای حرفه ای نیز مورد نیاز است و فناوری این امکان را به ما میدهد تا از هر کجا که هستیم با جهان ارتباط برقرار کنیم. اولین کارش این است که با خواندن پیامها ارسالی، نحوه جملهبندی و ساختارهای متنی شما را میفهمد و با توجه به پیامی که مخاطبان ارسال میکند، جملات متناسبی که فکر میکند پاسختان باشند، پیشنهاد میدهد. فکر و خیال داشتن یک ماشین کوپه که سقفش جمع میشود، تا پیش از از تولید پژو 401 اکلیپس (Peugeot 401 Eclipse) در سال 1935، فکر مهندسان و طراحان را درگیر کرده بود. کمتر از یک دهه بعد و برای بار دوم، تورینگ با یک سوال ساده تاریخ را تغییر داد: «آیا ماشینها میتوانند فکر کنند؟

هوش مصنوعی (AI) شاخهای گسترده از علوم کامپیوتر است و یکی از علوم میان رشتهای محسوب میشود. هوش مصنوعی، در واقع، شاخهای از علوم کامپیوتر است که سعی میکند به این پرسش تورینگ، پاسخ مثبت دهد؛این موضوع، تلاشی برای تکرار یا شبیهسازی هوش انسان در ماشینها است. در واقع، این یکی از سادهترین کارهایی است که میتوان از ماشینهایی برپایهی هوش مصنوعی (AI) انتظار داشت. هوش مصنوعی سریعترین میدان در حال رشد در عصر حاضر است. پس نتیجه میگیریم که محتوای با کیفیت، بسیار اهمیت دارد اما در همین حال نباید با فناوری بازاریابی اشتباه گرفته شود. این تصاویر بیشتر به صحنههایی از فیلمهای آخرالزمانی شبیه است، اما همهی اینها از بیمهایی است که شاید بسیار از متخصصان و غیر متخصصان داشته باشند. اطلاعاتی همچون حساسیتهای بیمار یا هر موضوع مهم دیگری در اختیار متخصصان پزشکی قرار میگیرد.

هر چند بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاهها عرضه میشوند، تنها برای تست هستند و هنوز به تولید انبوه نرسیدهاند و شاید هرگز هم نرسند، اما بههرحال بازاری است تا مردم و تولیدکنندگان بدانند در این بازار چه خبرهایی است و حتی از کارهای دیگران ایدههای نو بگیرند یا با سازندگان گجتها و فناوریهای جدید قراردادهای کلان ببندند. دختری کوچک که عاشقِ بزرگی زرافههاست؛ گیاهخوار است و حرمت هر جنبندهای را در قلبش نگه داشته است… داخل این بستههای کوچک تراشههایی که همگی مبتنی بر فناوری شبکههای عصبی هستند قرار گرفتهاند. سیستم کسب و کار به خصوص در دنیای تجارت آنلاین، با یادگیری الگوهای خرید و پیشنهاد دهی بر اساس آن، در حال نزدیک تر شدن به روزمره کاربران است.

بخوان  هوش مصنوعی چه کاربردهایی دارد؟ 1 بیتی

فضای ابری با قابلیت ذخیره سازی حجم عظیمی از داده ها سبب شده کدگذاری آسان تر شود. برای مثال آنها میتوانند قابلیت تشخیص تصویر را به سیستمهای امنیتی خانه و قابلیت پرسشوپاسخ را به دادهها اضافه کنند. با استفاده از سرویس تشخیص احساس آیپا میتوانید علاوه بر تحلیل احساس، امکان تشخیص سن و جنسیت افراد را به صورت آنلاین پردازش و مشاهده نمایید. بینایی کامپیوتری (Computer vision) یکی دیگر از زیرشاخههای اصلی هوش مصنوعی است که سیستمها و کامپیوترها را قادر میسازد تا اطلاعات معنیداری را از تصاویر دیجیتال، ویدئوها و سایر ورودیهای بصری به دست آورند و بر اساس آن اطلاعات، اقداماتی را انجام دهند یا توصیههایی را ارائه نمایند. به بیان دیگر علوم مختلف دیگری نظیر جامعهشناسی از این فناوری برای شناخت رفتارهای اجتماعی و ایدهها یا دغدغههای شهروندان فعال در بستر فضای مجازی استفاده میکنند که نوبه خود برای سیاستگذاری در سطوح کلان کشوری بسیار کارآمد است. آیا می خواهید از سلامت خود آگاه باشید؟ همچنین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت دوره های رایگان آموزش هوش مصنوعی برگزار می کنه. شاید بهترین کار برای آسان کردن درک معنی هوش مصنوعی این است که بحث را از کاربردها و شاخههای AI شروع کنیم.

بلاکچین با الگوریتم های جامع کار می کند که تا حد زیادی نفوذ به آن را غیرممکن می کند. با اینکه شرکتهای زیادی در تلاشند تا خودروهایی بسازند که نیازی به رانندگی انسانها نداشته باشد، این حوزه بیشتر با نام شرکت تسلا و خودروهای آن گره خورده است. استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی تاکنون مزایای زیادی را به همراه داشته است تا حدی منجر به افزایش تولید محصول نیز شده است. برای مثال، آمازون (Amazon) جزو اولین کسبوکارهایی بود که هوش مصنوعی را پذیرفت و باگذشت زمان از مزایای بینظیر آن بهرهمند شد. بنابراین، برای شکلها و جدولهای استخراجی از سایر مقالات لازم و ضروری است، مجوز ناشر بهطور اختصاصی به نام مجله علوم و تکنولوژی پلیمر دریافت شود.

آزمایش تورینگ تبدیل به یک جزء مهم در فلسفه هوش مصنوعی شد که درباره هوش، آگاهی و توانایی در ماشینها بحث میکند. نوع 1 یا ماشینهای راکتیو جزو اشکال قدیمی هوش مصنوعی هستند که حافظه ندارند و تنها یک وظیفه خاص را انجام میدهند. مثلاً این ماشینها میتوانند خطی را که در آن مشغول رانندگی هستند، عوض کنند؛ البته اطلاعات در حافظه محدود برای همیشه ذخیره نمیشوند و این میتواند ضعف این سیستم محسوب شود. در صورتی که همچنان سوال و یا ابهامی درباره هوش مصنوعی دارید، در بخش کامنت ها برای ما ارسال کنید. از ابزارهای مفید دیگری که AI میتواند برای این بخش فراهم آورد،خلاصهسازی اخبار و گزارشها برای انتشار است. انسانها در طول تاریخ سعی داشتهاند تا با کمک گرفتن از ابزار آلاتی که با کمک دانش خود ساختهاند، انجام بعضی از کارها را راحتتر کنند و زمان لازم برای آن کار را به حداقل برسانند.

در نوع 2 به دستهای از سیستمهای هوش مصنوعی میرسیم که حافظه دارند. نوع 4 یا مرحله نهایی رشد هوش مصنوعی به دستهای از سیستمهای هوش مصنوعی میرسیم که حسی از خود دارند که به آنها آگاهی میدهد. وب سایتهایی مانند Stack overflow, Data stack exchange, ، و گیتهاب، برخی از محبوبترین سایتها برای دریافت راهحلهای عمیق و پاسخ به مشکلات یا خطاهایی هستند که شما با اجرا یا نصب برنامه خود یا بلوکهای کد مربوطه مواجه هستید. شبکه عصبی رفتار مغز انسان را منعکس میکنند و به برنامههای رایانهای اجازه میدهند الگوها را تشخیص دهند و مشکلات رایج در زمینههای هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق را حل کنند.