تاثیر دود سیگار در ایجاد بیماری های پوستی

این مطالعه که نتایج آن در مجله “Lancet” منتشر شد، اولین مطالعه‌ای است که بر روی انسان‌هایی که در معرض دود سوم قرار گرفته‌اند انجام شده است.

انتهای پیام



منبع

دکتر دانشگاه کالیفرنیا ریورساید در مطالعات اخیرشان اعلام کرد که ممکن است باعث ایجاد برخی از بیماری‌های پوستی شود.

ساکاماکی چی، گفت: ما که در معرض خطر قرار می‌گیریم، دود دست سوم باعث افزایش آسیب‌های ناشی از بیماری‌های زیستی می‌شود. یافته‌های ما می‌توان به پزشکان در تشخیص بیمارانی که در معرض دود دست سوم قرار دارند کمک کند و به توسعه سیاست‌های نظارتی مربوط به اصلاح محیط‌های داخلی آلوده به دود دست سوم کمک کند.

اخیرا گروهی از دانشگاه کالیفرنیا ریورساید که قرار گرفتن بیش از حد از پوست در دست سوم، نشانگرهای زیستی مرتبط با شروع بیماری‌های پوستی مانند درماتیت تماسی (درماتیت تماسی) و پسوریازیس (پسوریازیس) را افزایش می‌دهد.

بزرگترین عضوی است که با دود دست سوم در تماس است و ممکن است بیشترین آسیب را ببیند. در مرحله بعد، قصد دارند بقایای سیگارهای الکترونیکی را که می‌توانند با پوست مخاطب پیدا کنند، ارزیابی کنند. آنها همچنین می‌خواهند جمعیت‌های بزرگ‌تری داشته باشند که زمان در معرض دود دست سوم قرار دارند را ارزیابی کنند.

“شین ساکاماکی چینگ” (Shane Sakamaki-Ching) از پوست این مطالعه گفت: ما دریافتیم قرار گرفتن پوست انسان در معرض دود دست، مکانیسم‌های سومی را فعال می‌کنند و نشانه‌گرهای زیستی ناشی از آسیب‌های اکسیداتیو را نشان می‌دهند. افزایش می‌دهد، که این امر می‌تواند به بیماری‌های مشابه سرطان، بیماری قلبی و تصلب شرایین منجر شود.

بخوان  کشف اولین شواهد در مورد منشأ انرژی تاریک
در این تحقیقات بالینی که در این دانشگاه انجام شد، ۱۰ فرد سالم و غیرسیگاری ۲۲ تا ۴۵ ساله را مورد بررسی قرار دادند. به مدت سه ساعت، هر شرکت کننده لباس آغشته به دود دست سوم می‌پوشید و هر ساعت ۱۵ دقیقه روی تردمیل راه می‌رفت یا می‌دید تا باعث تعریق و افزایش جذب دست سوم از طریق پوست شود. شرکت فروشنده نمی‌دانستند لباس دارای دود دست سوم است. سپس نمونه‌های خون و بیماری از شرکت‌کنندگان در فواصل زمانی منظم برای تشخیص بهبودی و نشانگرهای استرس‌آلودگی ناشی از دود سوم جمع‌آوری شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، «دود دست سوم» (THS) شامل آلاینده‌های باقی مانده از دود تنباکو است که پس از استعمال تنباکو روی سطح و در گرد و غبار باقی مانده است. این گرد و غبار می‌تواند به طور نامحدود روی سطح داخلی یک محیط باقی بماند و باعث مضراتی هم برای افراد سیگاری شود و هم برای افراد غیرسیگاری شود.