تاثیر شگرف نواختن پیانو در افزایش پردازش قدرت مغز

مبتدیانی که در طول ۱۱ هفته فقط یک ساعت در کلاس پیانو شرکت کردند، پیشرفت‌های قابل توجهی را در شناخت تغییرات محیطی سمعی و بصری گزارش کردند و استرس، استرس و استرس را گزارش کردند.

استاد دانشگاه باث انگلیس می‌گویند، نواختن پیانو قدرت پردازش مغز را می‌دهد.

پژوهشگران انجام شده‌اند: یافته‌ها نشان دادند که شرکت‌کنندگان از آموزش این سازه‌ها با قبل از آن، نمره‌های آسیب، استرس و استرس پایینی را نشان می‌دهند. آموزش موسیقی می‌تواند برای مشکلات سلامت روانی مفید باشد. در حال حاضر تحقیقات برای آزمایش این موضوع در حال انجام است.

اطلاعات دریافتی که افراد برای پردازش اطلاعات چندوجهی مانند بینایی و صدا، ظرف چند هفته پس از شروع بهبود یافته است. این پیشرفت‌ها در سیستم چندحسی فراتر از موسیقی بود. دقت پردازش سمعی و بصری افراد پس از گذراندن کلاس آموزش افزایش یافتن موسیقی. زمانی که از آنها خواسته شد تشخیص دهند که آیا صدا و بصری به طور اتفاقی می‌افتد یا خیر، کسانی که پیانو را گذرانده بودند، عملکرد دقیق‌تری داشتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، موسیقی حواس را در بر می‌گیرند و نوازندگان را در مقایسه با غیر موسیقیدانان، تشخیص بهتری از تفاوت‌های زمانی، سمعی و بصری و تشخیص احساسات را نشان می‌دهند. با این حال، آیا آموزش موسیقی این ابزارها را ایجاد می‌کند یا این امر به صورت ذاتی در نوازندگان وجود دارد، باید مشخص شود.

مطالعه جدید مطالعه دانشگاه باث نشان می‌دهد که و نواختن یک آلت موسیقی نتایج مثبتی بر بخش مغز در پردازش مناظر و صداها دارد. نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که چگونه موسیقی می‌تواند به بهبود خلق و خوی افسرده کمک کند.

بخوان  آمازون اطلاعات گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۴ را لو داد

در این مطالعه مطالعه سی و یک شرکت کننده به سه گروه(یک گروه آموزش موسیقی، یک گروه برای گوش دادن به موسیقی و گروه کنترل) تقسیم و همگی یک جلسه یک ساعت در هفته را به مدت ۱۱ هفته به این کار پرداختند. به هیچ آموزش یا تخصص موسیقی قبلی گفته نشده است که جلسات هفتگی یک ساعت را تکمیل کنند.

انتهای پیام



منبع

دکتر “کارین پترینی”(Karin Petrini) روانشناس شناختی و متخصص موسیقی از گروه روانشناسی دانشگاه باث توضیح داد: ما می‌دانیم که نواختن گوش و دادن به موسیقی به زندگی ما شادی می‌بخشد، اما با این مطالعه، ما علاقه‌مندیم تا در مورد تاثیرات آن‌ها تاثیر بگذارند. مستقیم آن بیشتر بدانیم. یک دوره کوتاه موسیقی می‌تواند بر روی شناختن ما تأثیر بگذارد. یافته‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که می‌دهد و نواختن آن تأثیر مثبت و قابل توجهی بر نحوه پردازش اطلاعات صوتی و تصویری مغز حتی در بزرگسالی که قابل قبول‌کننده کاهش می‌باشد، دارد.