تاثیر مصرف فیبر در مبارزه با ام‌اس

بر اساس برنامه ها، ام اس، یک بیماری آزاردهنده عصبی است که مخصوصاً آن را در برابر سیستم ایمنی بدن به پوشش محافظ اعصاب مغز، نخاع و نزدیک به یک میلیون بزرگسال بزرگسال به این بیماری مبتلا می کند.

نتایج این مطالعه در مجله Frontiers in Immunology منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، نتایج مطالعه نتایج تحقیقات نشان داده مصرف فیبر بسیار به آسانی می‌تواند به پیشرفت اِم‌اِس(Encephalomyelitis Disseminata یا Multiple Sclerosis) کمک کند. بهترین منابع غذایی دارای فیبر، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل هستند.

انتهای پیام



منبع

آنها به دنبال شواهدی بودند که نشان می‌دهند ممکن است همان روندها در انسان‌هایی که به این افراد مبتلا هستند، اتفاق بیفتد. در گام بعد سطح بالاتر از لیپوکالین ۲ را در نمونه مدفوع پزشکی ثبت کرد. این مشاهدات با کاهش تنوع زیستی و همچنین افزایش دیگر نشانگرهای روده مرتبط بود. همچنین، بیماران مبتلا به بیماری‌هایی هستند که برای کاهش بیماری‌های مبتلا به بیماری‌های روده‌ای در کمترین میزان در درمان بیماری‌های مبتلا به ام‌اس با سطح لیپوکا ۲ بالاترین یافته می‌شود.

عواملی که این جوندگان بالغ و بزرگ‌تر می‌شوند، همزمان با آنسفالومیلیت خودایمنی تجربی و یک بیماری روده به نام بیماری ایجاد می‌کنند که نویسندگان مطالعه می‌کنند با مشاهده این امر به افزایش رشد سلول‌های (نوتروفیل‌ها) به روده بزرگ و تولید داروهای ضد میکروبی معروف به لیپوکالین ۲. (Lcn-2) اشاره کردند.

مطالعات متعدد میکروبیوم‌های روده‌ای بین بیماران مبتلا به ام‌اس و افراد سالم تمایز قائل شده‌اند، اما به گفته پروفسور ایتو، همه پروژه‌های قبلی به ناهنجاری‌های متفاوت اشاره می‌کنند که تشخیص کدام تغییر، به‌طور خاص باعث پیشرفت بیماری می‌شود. غیرمکن است.

بخوان  هک شرکت بازی‌سازی باندای نامکو توسط خود این شرکت تایید شد

در مجموع، این یافته‌ها نشان می‌دهند که سطح لیپوکالین ۲ مدفوع ممکن است در واقع به عنوان یک نشانگر حساس برای تشخیص تغییرات میکروبیوم روده ناسالم در بیماران ام‌اس عمل کند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی با فیبر بالاست که قبلاً برای کاهش مصرف روده مناسب می شود، ممکن است به مبارزه با آن کمک کند.

“کوئیچی ایتو”(Kouichi Ito) استادیار عصب‌شناسی و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: عادات غذایی ناسالم مانند مصرف فیبر کم و زیاد می‌تواند در افزایش شدید بیماری‌های ام‌اس در ایالات متحده نقش داشته باشد. دری که مردم فیبر بیشتر می‌خورند، ام بسیار رایج است.

مطالعات دانشگاه “آمریکا” در بیشتر موارد بیان کردند، مصرف فیبر زیاد ممکن است به مبارزه با ام اس کمک کند.

محقق در این تحقیق که توسط “سودهیر کومار یاداو”(Sudhir Kumar Yadav) رهبری، از موش‌های مهندسی شده با ژن‌های مرتبط با ام اس استفاده شده است. پس از آن مطالعه این ارتباط بین تغییرات باکتری روده و یک بیماری شبیه ام اس را که به عنوان آنسفالومیلیت خودایمنی تجربی(EAE) شناخته می‌شود، ردیابی کردند.

دانشگاه راتگرز می‌گویند، تحقیقاتشان نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش سرعت شود. این مطالعه که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه انجام شد، بر اساس تحقیقات قبلی، ارتباط بین ارگانیسم‌های میکروسکوپی در دستگاه گوارش (به‌عنوان میکروبیوم روده شناخته می‌شود) و ام‌اس را مشاهده کرده بود، بود. مطالعه با حرکت رو به جلو در حال آماده سازی آزمایش‌هایی با تغییر رژیم غذایی در بیماران مبتلا به بیماری به ام اس هستند.

بخوان  «دارپا» آرزوی نیکولا تسلا را برآورده می‌کند