تارهای صوتی الکترونیکی ابداع شدند

ابداع تارهای صوتی جدید روی یک تراشه می‌تواند به خودی خود دست بزند که بر اثر جراحی یا حوادث دیگری از دست داده، اجازه دهد دوباره صحبت کنند.

تیانلینگ می‌گوید: ابزار هوشمند AT، الگوی قدیمی برای تشخیص گفتار ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود راه را برای کاربردهای حسگرهای مکانیکی در سیستم‌های نظارت هوشمند بر سلامت، لوازم الکترونیکی پوشیدنی و حتی امنیت رمزنگاری هموار کند.

تیانلینگ می‌گوید: سلامت می‌گوید، مانند بیماری‌های عصبی، سرطان، تروما و محیط اطراف، عواملی که برای انتقال و تشخیص صدا تأثیر می‌گذارند، اما این شرایط برای این تراشه که دارای کیفیت منحصر به فرد است و می‌تواند با وجود تداخل خارجی کار کند. تاثیر نمی‌گذارد.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Machine Intelligence منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، برای کسانی که صدای خود را به دلیل جراحی یا برخی شرایط دیگر از دست داده، زندگی می‌تواند بسیار باشد. اکنون گروهی از پژوهشگران دانشگاه چینهوا (Tsinghua) در پکن، دستگاه‌های ساده‌ای را ساخته‌اند که می‌توانند مهندسی کنند را به افراد بی‌صدا بازگرداند.

پژوهشگران می‌گویند، پژوهش‌های بیشتر برای توسعه این دستگاه و ارائه بیان بیشتر به صداها مورد نیاز است، اما معتقدند که این دستگاه در حال حاضر به اندازه کافی کاربردی و کارآمد است و از آن در معمولی می‌شود استفاده می‌شود.

انتهای پیام



منبع

این ابزار جدید یک مربع یک سانتی‌متری موسوم به AT است که به راحتی می‌توان آن را به گلو متصل کرد تا صداها و زمزمه‌های به سختی قابل‌شنیدن را به گفتاری که با صدای عادی شنیده می‌شود، تبدیل کرد.

بخوان  آخرین مهلت ارسال طرح به چالش هوشمندسازی معادن و تکمیل فناوریهای وابسته

پروفسور رِن تیانلینگ، رهبر این گروه پژوهشی می‌گوید: این نوآوری جدید تشخیص و ترجمه عناصر گفتاری مانند واج‌ها، آهنگ‌ها و کلمات را با دقت ۹۹ درصد دارد. این امر با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی برای تفسیر صداهای ضبط شده و ارتعاش‌های بدن برای تولید صداها به دست می‌آید.

بهتر از آن صدای همهمه‌های محیط‌های پر سر و صدا مانند بزرگ‌راه‌ها و کابین هواپیما بر روی دستگاه‌های تأثیرگذار نمی‌گذارد و بدون توجه به محیطی که در آن قرار دارد در سطح بهینه به کار خود ادامه می‌دهد.

این اختراع، «گلوی مصنوعی هوشمند و پوشیدنی مبتنی بر گرافن» نامیده می‌شود و انرژی آن توسط یک باتری به اندازه تامین می‌شود. این دستگاه یک الگوی جدید برای تشخیص گفتار ارائه و انتظار می‌رود را برای کاربرد حسگرهای مکانیکی در سیستم‌های هوشمند نظارت بر سلامت هموار کند.

وی افزود: ساخت صدای عملی، عملکرد پایدار، مقاومت در برابر نویز و صدای یکپارچه، AT را به ابزاری برای توسعه دهنده سیستم‌های تشخیص گفتار و نسلی جدید می‌کند. حسگرهای گرافنی این تراشه جدید برای تشخیص ارتعاشهای ریز روی سطح پوست مناسب هستند. این دستگاه می‌تواند حرکات ماهیچه‌ها و ارتعاش‌های صوتی منتقل‌شده به سطح پوست را حس و اطلاعات مکانیکی تشخیص را به گفتار تبدیل کند.