تانک‌های خودران آلمان در خدمت نیروهای مردمی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی شرکت استونیایی میلرم روبوتیک(Milrem Robotics)، این شرکت توسعه دهنده رباتیک و سیستم‌های خودمختار و شرکت دفاعی آلمانی کراس-مافی وگمن(Krauss-Maffei Wegmann) قراردادی را برای تحویل ۱۴ وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین نسل پنجم موسوم به THEMIS. محموله به امضا کرده‌اند. این قرارداد توسط وزارت دفاع آلمان تامین مالی می‌شود.

آلمان با نسل پنجم ربات‌ها و بدون سرنشین شبیه به تانک خود را در جنگ با روسیه مسلح می‌کند.

سروان یوری پاژوست، مدیر تحقیق و توسعه دفاعی شرکت میلرم روبوتیکس توضیح می‌دهد: حمل مجروحان و پاکسازی مسیر، دو فعالیت پر زحمت است که چندین نفر را درگیر می‌کنند و در معرض خطر دائمی آتش دشمن قرار می‌دهند. در حالی که خودکار کردن این کارها با وسایل نقلیه بدون سرنشین این خطر را کاهش می دهد و به سربازان بیشتر می توانند در یک منطقه امن بمانند یا برای فعالیت های مهم تر آماده شوند.

این وسیله نقلیه زرهی را می‌توان به مسلسل‌های سبک یا سنگین، نارنجک اندازه، توپ‌های خودکار ۳۰ میلی‌متری و سیستم‌های موشکی ضد تانک نیز مجهز کرد.

این تانک می‌تواند به سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت برسد و ۱۲۰۰ بار بار حمل کند. در حالی که هم با سوخت دیزلی و هم با ژنراتور برق کار می‌کند. همچنین دارای سه دوربین دید در شب، حرارتی و HDR است.

انتهای پیام



منبع

حدود نیمی از تانک‌های جدید برای این کشور مجزا خواهد شد و قرار است تا پایان سال جاری به این کشور تحویل داده شود. هفت تانک رباتیک دیگر نیز قرار است در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ به آنها تحویل داده شود که از آنها برای پاکسازی مسیرها استفاده شود.

بخوان  مرکز ملی طراحی و ساخت دیجیتال و پرینت سه‌بعدی راه‌اندازی شد

این تانک با سیستم تثبیت کننده یکپارچه تسلیحات از راه خود کنترل می شود، دقت در مناطق دور، چه در روز و در شب، حفاظت از نیروها و چه قابلیت هایی بقا می دهد.

حمل مجروحان و پاکسازی مسیر

تانکهای THEMIS در حال حاضر در ۱۶ کشور از جمله هشت عضو ناتو یعنی استونی، فرانسه، آلمان، هلند، نورژ، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مستقر شده اند.

طبق اعلام وب‌سایت این شرکت، هدف THEMIS Cargo کاهش بار روانی سربازان و ارائه وسایلی برای حمل و استفاده از تجهیزات و قدرت آتش است. این وسیله رباتیک خودران، واحدهای پیاده را افزایش می‌دهد و آنها را در برابر دشمن کارآمدتر می‌کند. THEMIS Cargo همچنین می‌تواند از فعالیت‌های لجستیکی در پایگاه‌ها پشتیبانی کند و برای تامین تجهیزات و موارد ضروری استفاده کند.

کولدار وارسی، مدیر عامل میلرم روبوتیکس می‌گوید: قرار تانک‌های THEMIS به این معنی است که بسیاری از مردم می‌توانند امنیت خود را افزایش دهند. این هدف نهایی سیستم های رباتیک است. شرکت ما به خود افتخار می‌کند که می‌تواند به مبارزه با متجاوزان کمک کند.

همچنین رالف کتزل، شرکت سازنده آلمانی کراس-مافی وگمن(KMW) می‌گوید: این پروژه مهم نشان دهنده دفاع مشترک ما برای ارائه فناوری‌های پیشرفته به چین است. ما هستیم که با تجهیزات حفاظتی و نجات دهنده از حمایت کنیم. تحویل سریع ۱۴ THEMIS ثابت می‌کند که KMW و میلرم روبوتیکس شرکایی هستند که می‌توان به آنها اعتماد کرد.

در عین حال THEMIS Cargo در طول جنگ، پشتیبانی آتش مستقیم برای نیروها را می‌دهد و به عنوان یک افزایش دهنده توان نیروها عمل می‌کند.

بخوان  رنگدانه قارچی منبع تقویت کننده ترکیبات ضد سرطان است