تاکسی های رباتیک بدون راننده در ۲ شهر چین فعال می شوند

بیشتر بخوانید


خودروی خودران

بایدو می‌گوید که رباتاکسی‌های آن چندین تدابیر ایمنی برای پشتیبان‌گیری از عملکرد‌های اصلی رانندگی خودکار دارد. این موارد شامل نظارت بر افزونگی، قابلیت رانندگی از راه دور و سیستم عملیات ایمنی است.

براساس گزارش‌ها، محدودیت‌هایی برای مجوز‌ها وجود دارد. وسایل نقلیه آپولو بدون راننده فقط در ساعات مقرر می‌توانند مسافران را در مناطق مشخص شده (ووهان و چونگ کینگ) حمل می‌کنند. مناطق خدماتی ۱۳ کیلومتر مربع در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ووهان (WHDZ) و ۳۰ کیلومتر مربع در منطقه یونگ‌چوان چونگ کینگ را پوشش می‌دهند. WHDZ در سال گذشته برای پشتیبانی از تست و عملیات AV بازنگری شده است.

 



منبع برای بایدو این یک گام رو به جلو است، زیرا به نظر می‌رسد خدمات روباتاکسی را در مقیاس بزرگ ارائه دهد. این شرکت همچنین  خودرو‌های خود را در آمریکا آزمایش می‌کند و در نهایت می‌تواند رقیبی برای شرکت‌هایی مانند Waymo و Cruise باشد.


بایدو، اولین شرکت در کشور چنین است که مجوز استفاده از ربات تاکسی‌های بدون رانننده را در ماه آوریل دریافت کرد. البته تا زمانی که یک اپراتور انسانی در صندلی راننده یا سرنشین جلو وجود داشته باشد. اکنون می‌تواند سرویسی را ارائه دهد که در آن تنها سرنشینان خودرو را مسافران تشکیل می‌دهند.