تاکید یک شرکت بالون‌سازی بر دورسنجی به جای مکان گردشگری فضایی

انتهای پیام



منبع

این شرکت که در ۱۳ ژانویه اعلام کرد از طریق ادغام با یک شرکت به نام «Leo Holdings Corp. II» سهام خود را به صورت عمومی عرضه خواهد کرد، در فوریه سوم بیانیه سرمایه‌گذاری را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه می‌کند. وجود در امور مالی و طرح‌های تجاری در بر داشت.

ورلد ویو که یک دهه پیش برای پروازهای بالون استراتوسفری به گردشگران و تنها برای چرخش به سوی استراتولیت‌های بدون سرنشین تاسیس شد، در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرد توسعه «کپسول فضایی کاوشگر» (Explorer Space Capsule) را که می‌تواند ۱۰ نفر را برای پروازهای تا انجام دهد. ۱۲ ساعت حمل کند، از سر خواهد گرفت. زمانی که این موضوع اعلام شد، ورلد و گفت که بیش از 1000 نفر از افراد سپرده‌گذاری کرده‌اند.

این شرکت می‌گوید که تصویربرداری مادون قرمز را می‌دهد و در حال کار روی یک محموله رادار است.

این قابلیت که در بیانیه توضیح داده شد، یک شکاف کلیدی را در بازار مربوط به می‌کند. در این بیانیه آمده است: ورلد ویو، تصویربرداری مداوم ۴۵ روز از مناطق مورد نظر را با پنج تا هفت سانتی‌متر «فاصله نمونه‌برداری زمینی» (GSD) در مقابل ۳۰ سانتی‌متر ارائه‌شده توسط ماهواره‌ها نشان داده است.

ورلد ویو انتظار دارد که تعداد پروازها و درآمدها در چند سال آینده، رشد قابل توجهی داشته باشد و به ۸۹ میلیون دلار درآمد از ۶۵ پرواز در سال ۲۰۲۵ برسد. بررسی درآمدها نشان می دهد که مالیات و استهلاک در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا خواهد کرد.

بخوان  ردیابی توده های شیمیایی با یک پهپاد

عنوان یکی از اسلایدها در بیانیه، با اشاره به یک فرصت بزرگ و رو به رشد بازار سنجش از دور این بود: ورلد ویو یک شرکت برتر سنجش از دور است.

با وجود این، در ورلد و شروع پروازها در سال ۲۰۲۴ صحبت کرده اما در این بیانیه، اشاره ای به برنامه های گردشگری فضایی آن نشده است. گردشگری همراه با پروازهای تحقیقاتی و قابلیت‌های دور تجزیه و تحلیل و ارزیابی از راه‌حل، به عنوان کاربردهای آینده در ضمیمه‌های پایانی ذکر شده است. بدون این که در زمان آغاز پروازها یا حاصل از آنها صحبتی شود.

این فرصت تا حدود زیادی یک فرصت بالقوه برای ورلد ویو به شماره می‌رود. این شرکت، جزئیات مالی خود را در اطلاعیه ماه گذشته فاش نکرد اما در بیانیه سرمایه‌گذاری اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲، تنها چهار پرواز بالون را انجام داد که مجموع درآمد آن سه میلیون دلار بوده است.

یک شرکت بالون‌سازی که عقیده دارد بالون‌های آن‌را می‌تواند با ماهواره‌ها و پلتفرم‌های هوایی در ارائه تصاویر واضح رقابت کند، بر بازار «دورسنجی» (Remote sensing) به جای گردشگری فضایی تاکید دارد.

ورلد ویو در این بیانیه گفت بر این باور است که پلتفرم بالون آن موسوم به نام «استراتولیت» (Stratollite) می‌توان با ماهواره‌ها و پلتفرم‌های هوایی در ارائه تصاویری با نمای بالا طی دوره‌های طولانی رقابت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس نیوز، شرکت بالون‌سازی استراتوسفری «ورلد ویو» (World View) که ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را به صورت عمومی عرضه کند، بر اساس ارزیابی از راه دور، به عنوان بازار اصلی خود برای چندین سال آینده تاکید دارد.

بخوان  چین اولین تلسکوپ با فناوری «چشم خرچنگ» را به فضای پرتاب می‌کند

این شرکت که ۱۷ میلیون دلار درآمد و ۱۱.۶ میلیون دلار ضرر دارد در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کند، اعلام کرد که یک عقب‌ماندگی ۷.۶ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۳ دارد. ورلد ویو در مورد این عقب‌ماندگی توضیحی نمی‌دهد اما با شرکت «سیرا نوادا» (Sierra Nevada Corporation) به راه‌بردی کمک می‌کند، اشاره کرد که طی آن، سیرا نوادا حداقل تعداد پرواز سالانه را طی پنج سال خریداری خواهند کرد. مبلغ حداقل تعداد پرواز سالانه در سال ۲۰۲۳، پنج میلیون دلار تعیین شده است.

در طول ارائه ورلد ویو برای فرصت بالقوه‌ای، تاکید می‌کند که در ارزیابی بازار از راه دور می‌بیند و یک بازار جهانی را تا سال ۲۰۲۷ به ارزش ۲۳ میلیارد دلار در‌های گوناگون، از انرژی گرفته‌شده تا امنیت ملی برآورد می‌کند. این شرکت قصد دارد پروازهای بالون اختصاصی را هم برای مشتریان و هم برای بخش اشتراک‌ها ارائه کند که در آن، بالون‌ها را مدیریت می‌کند و داده‌ها را به مشتریان متعدد می‌فروشد.