تا یک دهه دیگر رویای زندگی و کار روی ماه محقق خواهد شد

فضاپیمای آرتمیس ناسا هفته گذشته راهی ماه شد و یک کپسول نسل جدید را ۵۰ سال پس از آخرین ماموریت آپولو برای یک سفر بدون خدمه به دور ماه فرستاد.

پس از دهه‌ها بررسی ناسا بر مدار پایینی زمین با شاتل‌های فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی، آرتمیس یک تغییر عمده در جهت برنامه پرواز فضایی انسان پس از آپولو را نشان می‌دهد.

یک سخن ناسا گفت: ناسا در چهار سال آینده بر روی شتاب ماموریت انسانی کار خواهد کرد و پس از آن هر سال یک بار ماموریت سرنشین دار را به ماه ارسال خواهد کرد.

ماموریت آرتمیس که نام آن از الهه شکار یونان باستان و خواهر دوقلوی آپولو نامگذاری شده است، قصد دارد فضانوردان را در اوایل سال ۲۰۲۵ به سطح ماه بازگرداند و ناسا گفت که اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را طی این ماموریت ها به ماه ببرد. .

برای این فضانوردان مکانی برای زندگی و کار در ماه داشته باشند، پایگاه آرتمیس این آژانس فضایی شامل یک کابین مدرن قمری، یک سطح ساکن و حتی یک خانه متحرک خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، ناسا قصد دارد طی یک دهه آینده فضانوردی را به مدت دو ماه برای کار و زندگی به ماه بفرستد. به گفته ناسا اگر یک پایگاه با یک کابین قمری و یک خانه متحرک در ماه ایجاد کند، فضانوردان می‌توانند در هر بار سفر تا دو ماه در آنجا بمانند.

این شرکت قصد دارد چیزی را که کمپ اصلی/پایگاه آرتمیس(Artemis Base Camp) می‌کند ایجاد کند، که این کمپ دارای یک کابین قمری است و حتی یک خانه متحرک است که به فضانوردان اجازه می‌دهد تا دو ماه در آنجا بمانند.

بخوان  رونمایی از لباس فضانوردان در ماموریت سفر به ماه "آرتمیس"

ناسا گفت: مأموریت‌های اولیه شامل اقامت‌های کوتاه مدت در سطح ماه می‌شود، اما با کمپ اصلی، هدف این است که به خدام اجازه دهید هر بار خدمه تا دو ماه در سطح ماه بمانند. مأموریت سه هفته‌ای آرتمیس ۱ که آخرینا پرتاب شامل یک پرواز ۲۵ روزه اوریون است که کپسول را به فاصله ۶۰ مایل (۹۷ کیلومتر) از سطح ماه می‌رساند و سپس در فاصله ۴۰ هزار مایلی (۶۴۴۰۰ کیلومتری) فراتر از ماه قرار می‌گیرد و از آن فاصله می‌گیرد. آن به زمین بازمی‌گردد.

ناسا اعلام کرد که فضانوردان تا یک دهه آینده روی ماه زندگی و کار خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع

انتظار میرود این کپسول در ۱۱ دسامبر در دریا آب فرود داشته باشد. در حالی که هیچ فضانوردی در این ماموریت نبود، این ماموریت گامی مهم برای بازگشت انسان به ماه از بیش از پنج دهه از فرود انسان روی ماه در ماموریت آپولو است. ۱۲ فضانورد در شش ماموریت آپولو از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ روی ماه گام نهادند.

هدف این پرتاب از عقب گردهای متعدی انجام شد، باز کردن فضانوردان به سطح ماه در این دهه و ایجاد پایگاهی پایدار در آنجا به عنوان پله‌های برای اکتشافات انسانی آینده در مریخ است و اکنون ناسا گفته است که این برنامه در واقع یک گام مهم برای ارسال است. منظم خدمه به ماه و حتی برای ماندن آنها برای دوره‌های طولانی‌تر است.