تبدیل انرژی حاصل از راه رفتن به گرمایش و سرمایش پا

انتهای پیام



منبع

تبدیل انرژی حاصل از راه رفتن به گرمایش و سرمایش پا

کفی‌های دو روی گیاه توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شده است که قادر است انرژی حاصل از راه رفتن افراد را به گرمایش و سرمایش تبدیل کند.

شرکت سول‌کولر کفی‌های کلیم‌فیت را با در نظر گرفتن کاربران مختلف از کارگران در محیط‌های بسیار سرد یا گرم، ورزشکاران در فضای باز، نیروهای امداد و اضطراری و حتی حیوانات خانگی که در هوای گرم یا سرد راه می‌روند، طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، کفی‌های گرم که قبلاً بوده‌اند، معمولاً برای ایجاد گرمای الکتریکی به منظور گرم کردن پا و انگشتان پا استفاده می‌شوند. اکنون شرکت فرانسوی سول‌کولر(Solecooler) طرح نویی درانداخته و کفی‌های دو طرف موسوم به «کلیم‌فیت» (Climfeet) را توسعه داده است.

این کفی‌ها از انرژی مکانیکی ناشی از حرکات پا برای حرکت درآوردن عناصر گرمایش و سرمایش یکپارچه استفاده می‌کنند. طراحی دو رو یا دو طرفه به این معنی است که وقتی فصل تغییر می‌کند، پوشیده می‌تواند به راحتی کفی را بچرد تا اثر معکوس داشته باشد.

سپس در حرکت به سمت بالا، هوا در سلول‌های نرم در سمت خنک‌کننده منبسط می‌شود و یک اثر خنک‌کننده تا منفی ۳.۵ درجه سانتی‌گراد ایجاد می‌کند.

این شرکت همچنین اشاره می کند که تنظیم دمای Climfeet در هوای سرد یا گرم می شود و ممکن است در دمای متوسط ​​بین ۲۰ تا درجه سانتیگراد قابل توجه نباشد.

مهندسان این شرکت، نیروگاه سخت را دور زده و نیروی خود را مستقیماً از منبع، یعنی خود پاها می‌گیرند.

کفی‌های Climfeet از ترکیبی از سیلیکون و مس در ساخت خود استفاده می‌کنند که بر اساس‌پذیری و تنظیم حرارتی کارآمد را تضمین می‌کنند. سلول‌های هوا همچنین یک بالشتک طبیعی ایجاد می‌کنند تا مقداری از ضربه و راحتی را افزایش دهند.

بخوان  ویندوز 11 استفاده از برنامه‌های اندروید را ایمن‌تر و همچنین سریع‌تر کرده است

شرکت سازنده اعتراف می‌کند که کارایی Climfeet به اندازه سیستم تنظیم دما که دارای باتری است، نیست، اما آن را می‌کند که یکپارچه‌تر طراحی می‌کند و همچنین می‌تواند موارد داغی را که در طراحی‌های انرژی ایجاد می‌کند و آزار کاربران می‌توانند ایجاد کنند، ایجاد کنند و یک باتری را ایجاد کنند. تا زمانی که کاربر به حرکت خود ادامه دهد، کار می کند.

کاربر چه سمت سرمایش را به سمت بالا قرار دهد باشد چه سمت گرمایش، هر دو طرف از طریق انرژی مکانیکی کار می‌کنند تا کاربرد مورد نظر را ایجاد کنند. زمانی که کاربر برمی‌دارد، غلاف‌های نرم و حباب‌مانند در سمت خنک‌کننده هوا را می‌کند و آن‌ها را روی سلول‌های فشرده و تقویت می‌کنند در سمت گرم فشار می‌دهند و از طریق فشرده‌سازی هوای اثر گرم، بنابراین تا چهار درجه سانتی‌گراد می‌کند.

گفتنی است که کاربر فقط اثری را احساس می‌کند که به سمت بالا می‌شود، بنابراین می‌توان به خوبی با آب و هوای موجود تنظیم کرد.

کفی‌های Climfeet اکنون با قیمت ۷۱ دلار در دسترس هستند و به سراسر جهان ارسال می‌شوند، اما هزینه‌های حمل و نقل آن‌ها می‌شود.