تجهیز ارتش آمریکا به عینک‌های افزوده منتفی شد

سپس در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ گزارشی منتشر شد که مایکروسافت پس از «نتایج امیدوارکننده در آزمایش‌های میدانی»، شروع به ارائه ۵۰۰۰ عینک تقویت‌کننده تصویری (IVAS) کرده است.

اکنون باید دید آیا این موضع از جانب مایکروسافت، برای احیای این قرارداد کافی است یا به طور کلی منتفی می‌شود؟

با این حال، یک مشکل وجود داشت. اولین ۵۰۰۰ عینک به دلیل اختلال در عملکرد آنها در ماه مارس ۲۰۲۱ آغاز شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بلومبرگ، کنگره آمریکا درخواست ارتش این کشور را برای تامین بودجه به منظور خرید عینک‌های موجود افزوده هلولنز از شرکت مایکروسافت را رد کرده است.

ممکن است یک مدل عینک جدید در راه باشد

مشکلات هولولنز

شرکت مایکروسافت می‌گوید: این شرکت، متعهد به همکاری با ارتش برای توسعه فناوری بیشتر «سیستم تقویت بصری یکپارچه» است. توسعه منظم، ساخت و آزمایش IVAS به ما کمک می‌کند تا این فناوری را اصلاح کنیم و بهبود بخشیم تا نتیجه را حفظ کنیم و قابلیت‌های بی‌نظیری را برای سربازان آمریکایی به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام



منبع

یکی از ایرادهای مهم این دستگاه، درخشش نمایشگر آن بود که از صدها متر دورتر قابل مشاهده بود. یکی از آزمایش‌کنندگان در این گزارش گفت که چنین نمایشگری می‌تواند دشمن را از محل استقرار سربازان ارتش ایالات متحده آمریکا آگاه کند و آنها را در معرض خطر قرار دهد.

مایکروسافت در پاسخ به همه این مشکلات اعلام شده است که به بهبود این فناوری می‌پردازد.

در آن زمان، ارزش این قرارداد در مدت ۱۰ سال تا ۲۱.۸۸ میلیارد دلار محاسبه شد.

بخوان  تصویر جدید مریخ‌نورد «استقامت» از ابرهای متحرک برفراز مریخ
دیوید پترسون، دستور ارتش آمریکا می‌گوید با این حال، هنوز همه چیز از دست‌های قانون‌گذاری شده است، زیرا مبلغ کمتر از 40 میلیون دلار را برای توسعه یک مدل عینک جدید ایجاد کرده است که نسخه جدید نسخه بهبود یافته و بدون محدودیت‌های اول باشد.

بنا بر گزارش‌ها، ارتش آمریکا برای خرید حدود ۶۹۰۰ هدست هولولنز مایکروسافت، ۴۰۰ میلیون دلار درخواست کرده بود.

تنها یک ماه در اکتبر 2022، گزارش‌هایی مبنی بر این که این عینک‌های هوشمند با آسیب‌های بعدی و مشکلات عملکردی ایجاد شده‌اند و در آزمایشی که ارتش دولت انجام داده است، چهار عنصر از شش عامل آن با مشکل مواجه شده است، منتشر شد.

عوامل دیگری که سربازان با آن مخالف بودند، محدوده دید و کاهش دید محیطی هنگام استفاده از IVAS و محدودیت حرکت سربازان به دلیل اندازه و وزن این دستگاه بود.

ارتش ایالات متحده در مارس سال ۲۰۲۱ یک توافقنامه تولید با قیمت ثابت برای شروع ساخت سیستم تقویت بصری یکپارچه(IVAS) با شرکت مایکروسافت منعقد کرد. این قرارداد، مرحله نمونه سازی هدست افزوده هلولنز را به سمت ساخت و تولید سریع سوق داد.

در شرایطی که قرار بود ارتش ایالات متحده آمریکا به عینک‌های موارد افزوده شده هولولنز(HoloLens) شرکت مایکروسافت تجهیز شود، آمریکا بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری برای این امر را رد کرد.

می‌شود که این درخواست به این دلیل داده می‌شود که آزمایش‌های میدانی نشان داده می‌شود که این عینک‌ها می‌توانند «اختلالات فیزیکی» مانند سردرد و حالت تهوع در سربازان می‌شوند.

به موجب این قرارداد قرار بود شرکت مایکروسافت، نسل بعدی قابلیت‌های قابل مشاهده در شب و آگاهی از موقعیت را ارائه دهد. علاوه بر این، قرار بود به اطلاعات و تصمیم گیری در مورد افزایش سناریوها باشد.

بخوان  «ماموریت کاوشگر قمرهای یخی مشتری» پرتاب شد