تخریب بخشی از تاریخ پروازهای فضایی در ۱۰ ثانیه

تیم ویژه‌ها در مارشال بر فناوری پیشرانش است و کارمندان این مرکز متخصص در سیستم‌های پیشرانش جامد و طب سنتی، همراه با فناوری پیشرفته مانند بادبان‌های خورشیدی و نیروی محرکه هستند. فعالیت‌های فعلی، راه را برای طراحی انواع فضاپیماها که قادر به انجام کارهای وسیعی از مأموریت ها هستند، هموار می‌کند.

تخصص و تخصص‌های کارمندان مرکز فضای مارشال برای توسعه، قدرت‌بخشی، و بهره‌برداری از موتورها، وسایل نقلیه و سیستم‌های فضایی که آمریکا برای انجام مأموریت‌های بی‌سابقه علمی و اکتشافی در سراسر منظومه شمسی از آنها می‌شود، بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، آژانس فضایی ناسا ساختمان ۴۲۰۰ را در مرکز پروازهای فضای مارشال در هانتسویل، آلاباما، در حدود ۱۳۰ مایلی شمال غربی آتلانتا تخریب کرد.

ناسا که به طور معمول بر روی پرتاب موشک‌ها به مکان‌های مختلف است، در روز شنبه بر روی یک مقر اداری سابق در “smithereens” تمرکز داشت.

ناسا در مرکز فضای مارشال در وب‌سایت خود می‌نویسد: ناسا، دولت و شرکای تجاری‌اش پیچیده‌ترین و فنی‌ترین مشکلات پروازهای فضایی را برای نزدیک به شش دهه در این مکان حل کرده‌اند، که قدمت آن‌ها به ماموریت‌های پیشگامانه در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ باز می‌گردد.

پاکسازی این ساختمان قدیمی از سر راه، فضا را برای مجموعه‌ای از تاسیسات جدید و پیشرفته باز می‌کند که ناسا از آن‌جا ماموریت‌هایی را برای برنامه‌ریزی آینده خواهد کرد.

کانال یوتیوب مرکز پروازهای فضایی مارشال، این خرابی را به صورت زنده پخش می کند که در طی آن، ساختمان را در چند ثانیه با خاک یکسان کرد.

بخوان  ادغام iCloud اپل در برنامه عکس مایکروسافت وارد می شود

مرکز فضای مارشال توسعه سیستم‌های پیشرانش مهم در تاریخ ناسا را ​​بر عهده داشت. از پروازهای اولین آزمایشی موشک‌های مرکوری(Mercury) و رداستون(Redstone) گرفته تا ماموریت‌های سترن5(Saturn V) و برنامه بعدی شاتل فضایی، تا نسل وسایل نقلیه فضایی پرچمدار این کشور یعنی موشک سامانه پرتاب فضایی(SLS) و برنامه جدید آرتمیس برای بازگرداندن کاوشگران انسانی به ماه و فراتر از آن به مریخ همه و همه با تلاش‌های محققان این مرکز محقق شده‌اند.

مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا در سال ۱۹۶۰ با وسعت ۴۴۵۰ تاسیس شد. این منطقه حدود 6000 نیروی کار دارد و یکی از بزرگترین مراکز میدانی آژانس فضایی ناسا است.

مهندسان، و پژوهشگران مرکز مارشال بر روی پروژه‌های بزرگی که می‌توانند انجام دهند، از جمله‌هایی که در زمینه ایجاد و اصلاح فناوری‌هایی در زمینه‌های حمل‌قلقل فضای و پیشرانش، زیستگاه‌های فضایی و فرودگرهای سیاره‌ای و همچنین روی پیشرفت‌های مهم در سیستم‌های فضای پیچیده و تحقیقات علمی کار می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

ساختمان ۴۲۰۰ مقر اداری مرکز پروازهای فضایی مارشال از سال ۱۹۶۳ تا ۲۰۲۰ بود.