تراشه‌های آینده ۱۰ برابر سریع‌تر خواهند بود

انتهای پیام



منبع

شرکت «آی‌بی‌ام» (IBM)، تراشه‌های گرافینی را در اوایل سال ۲۰۱۰ به نمایش گذاشت. بنابراین، تحقیقات در مورد گرافین بسیار زیاد است که در حال انجام شدن هستند. تراشه‌ها در آن زمان، فرکانس‌های تا صد گیگاهرتز را نشان می‌دادند، اما آیبی‌ام گفت که این فرکانس‌ها می‌توانند تا ۱۰۰۰ گیگاهرتز افزایش دهند. با وجود این، گرافین هرگز برای تولید انبوه انتخاب نشده است که دلیل آن، تولید است.

یکی از این گزینه‌ها گرافین است که ممکن است عملکردی ۱۰ برابر سیلیکون داشته باشد و در عین حال، انرژی کمی را مصرف کند. با وجود این، هنوز یک مشکل وجود دارد. ساخت گرافین واقعا گران است.

ما در مورد محدودیت‌های کاری تراشه‌های سیلیکونی آگاه هستیم اما آنها به طور کامل در دسترس هستند و ساخت آن‌ها بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. تولید تراشه های گرافینی، بسیار پیچیده است. بنابراین، سخت است بگوییم که آیا و چه زمانی تراشه‌های گرافینی را به تولید آنبوه می‌رساند تا بتواند وارد شود.

دلیل انحراف به دلیل بازدهی بالا و هزینه‌های تولید قابل قبول است، محبوبیت دارد اما گرافین مطمئناً می‌تواند باشد. گرافین بسیار قوی تر از سیلیکن است. گزارش‌ها حاکی از این هستند که گرافین 2000 برابر قوی‌تر از فولاد هستند. با وجود این، وزن بسیار کمی دارد. یک متر مربع گرافین، کمتر از یک میلی‌گرم وزن دارد. همچنین، گرافین از دمایی و الکتریکی، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌توان در تراشه‌های آینده باشد.

پژوهش‌ها حاکی از این هستند که ساختن تراشه‌های آینده از گرافین باعث می‌شود که آنها ۱۰ برابر سریع‌تر از همتایان خود عمل کنند.

بخوان  قوانین ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی کدامند؟ /2/

مطالعات در حال بررسی مسیرهای دیگر و شاید بسیار عجیب‌تر مانند ساختن تراشه از عسل یا استفاده از کاغذ برای تولید “بردهای مدار چاپی”(PCB) هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، تراشه‌های موجود در بهترین “واحدهای پردازش مرکزی”(CPUs) و “واحدهای پردازش گرافیکی”(GPUs) که در حال حاضر در بازار موجود هستند، همگی از سیلکون ساخته شده‌اند و اما در مورد مفاهیم آنها اطلاعاتی دارند. به منظور افزایش عملکرد بدون آسیب رساندن به راندمان انرژی، تحقیقات بسیاری انجام می‌شوند تا یک جایگزین را برای سیلیکن ارائه دهند.

این شرکت در مورد استفاده از گرافین به عنوان جایگزینی برای تراشه‌های سیلیکونی که می‌شناسیم، صحبت کرده‌اند. ائتلاف “نوآوری مس گرافین”(Graphene Copper Innovation) چین، در خلال “کنفرانس بین‌المللی نوآوری گرافین چین” (GRAPCHINA) ایجاد شد و به نظر می‌رسد که برای اولین بار از سال‌ها ممکن است نتیجه‌ای از طرح‌های مرتبط با گرافین ایجاد شود.