تشخیص آلزایمر با کمک آزمایش بیماری سال‌ها قبل از بروز علائم

بر اساس تحقیقات جدید، یک بیماری ساده و ارزان ممکن است بیماری آلزایمر را سال‌ها قبل از ظهور آن، تشخیص دهد.

نویسندگان این مطالعه در بیانیه یک رسانه‌ای گفتند: بیماری آلزایمر یک بیماری مزمنمر و پنهان است، این معنا می‌تواند سال‌ها از بروز یک تشخیص مستعد شده و ادامه پیدا کند.

انتهای پیام



منبع

شرکت‌کنندگان شامل بیمارانی با سطح و شدت بیماری (از اختلال شناختی خفیف(MCI) گرفته شده تا بیماری آلزایمر کامل) بودند. تجزیه و تحلیل نشان داد که این نشانگر زیستی در تمام گروه‌های مبتلا به آلزایمر از جمله آن‌هایی که در مراحل اولیه بودند، در مقایسه با همسالان سالم آنها به‌طور معنی‌داری بیشتر بود. گروهی از پژوهشگران دانشگاه جیائو تنگ شانگهای می‌گویند که این امر نشان می‌دهد که اسید فرمیک می‌تواند به عنوان یک علامت قرمز برای شناسایی مراحل اولیه آلزایمر عمل کند.

این کشف جدید می‌تواند منجر به این شود که افراد مسن یک غربالگری روتین از پزشک خود دریافت کنند و بیماران آسیب‌پذیری داروها را در مقطعی از زمان که احتمال درمان آنها بیشتر است، دریافت کنند. این نتایج بر اساس بررسی 574 فرد با سطوح مختلف زوال شناختی انجام شد. افراد مبتلا به زوال عقل دارای فزاینده‌ای از ترکیب آلی فرمیک اسید (اسید فرمیک) هستند. اسید فرمیک(جوهر مورچه) یا متانوئیک اسید، ساده ترین عضو گروه کربوکسیلیک اسیدها است.

مراحل اولیه بیماری قبل از مرحله زوال عقل غیر قابل برگشت رخ می دهد و این مرحله طلایی برای مداخله و درمان است. بنابراین، غربالگری در بحران بزرگ برای بیماری آلزایمر در مراحل اولیه برای افراد مسن است.

بخوان  گمانه‌زنی سی‌ان‌ان در مورد سرنشینان ماموریت آرتمیس 2 به ماه

روش‌های فعلی برای غربالگری روتین نامناسب، به این معنی است که اکثر بیماران تنها زمانی این بیماری را در آنها تشخیص می‌دهند که برای درمان خیلی دیر می‌شود. پزشکان چینی گفتند که یک آزمایش غیرتهاجمی، ارزان و راحت برای تشخیص اسید فرمیک می‌تواند همان چیزی باشد که پزشکان دنبال آن باشند.

در حال حاضر، اسکن برش‌نگاری با گسیل پوزیترون یا سوراخ‌های دردناک ستون فقرات برای تشخیص بالینی زوال عقل است. هر دو روش پرهزینه هستند. یافته‌های این مطالعه که در مجله “Frontiers in Aging Neuroscience” منتشر شد، امید به توسعه راه جایگزینی ارزان و راحت را می‌دهد. این اولین باری است که فرمیک اسید را به عنوان یک نشانه گرزیستی مبتلا به بیماری شناسایی می کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افدانش‌آموزان دانشگاه جیائو تنگ شانگهای چین اخیراً اعلام کردند اولین نشانه‌های بیماری آلزایمر در یک ماده شیمیایی در تشخیص قابل تشخیص است. داروها نمی‌توانند این بیماری را انجام دهند، زیرا درمان را خیلی دیر و زمانی که علائمی مانند دست دادن حافظه و گیجی ظاهر می‌شوند، شروع می‌کنند.