تشخیص آنتی‌بادی‌ کوید-۱۹ در عرض ۵ دقیقه با حسگر جدید

ساخت و از حسگر آسان است و تولید آن نسبتاً پایین است. آلوز گفت: این گروه به لطف دانش قوی خود در مواد جدید و سنتز نانومیله اکسید روی موفق به توسعه این دستگاه شدند.

وندل آلوز (Wendel Alves) نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: ما با این ترکیب غیرمعمول و افزودن یک مولکول زیستی یعنی ویروس سنبله به آن، سطحی ایجاد می‌شود که قادر به تشخیص ویروس‌های ضد ویروس سارس-کوو-2 است. این شیمیدان افزود: نتیجه کار به صورت یک الکتروشیمیایی گرفته شده توسط این سطح نمایش داده می شود.

دانشجویان برزیلی حسگری ساخته‌اند که قادر به تشخیص آنتی‌بادی‌های ضد ویروس سارس-کوو-۲ در عرض ۵ دقیقه با دقت بسیار بالا است.

به گفته آلوز، دانش قبلی در مورد مواد شیمیایی مانند نقاط ایزوالکتریک پرورش دهنده سنبله، این ویروس را قادر می سازد تا پلتفرمی را برای آن ایجاد کند تا به صورت الکترواستاتیکی به نانومیله های گیاه روی متصل شود. تشخیص روی دلیل تطبیق پذیری و خواص شیمیایی، نوری و الکتریکی به فردش به عنوان فزاینده‌ای برای ساخت حسگرهای زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام



منبع الکترود ساخته شده توسط متخصصان، آنتی‌بادی‌های کووید-۱ را در حدود پنج دقیقه با ۹۸.۷ درصد شناسایی کردند که حتی از تست‌های تشخیصی که یک ابزار تشخیص بالینی استانداردی وجود دارد، عملکرد بهتری داشته است.

علم در یک روش تشخیصی جدید، ماده‌ای را انتخاب کردند که روش‌هایی را انتخاب کردند که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و آن‌ها روی (Zinc oxide) شناسایی شوند. آن‌ها روی رنگ را برای اولین بار با شیشه‌های شیرین قلع آغشته کرده‌اند با فلویور(FTO) ترکیب می‌شوند که یک ماده رسانا است و در الکترودهای فتوولتائیک استفاده می‌شود. شاخه‌های متالورژی از علم مواد است که به شناخت و فلزات و فناوری‌های کار با فلزات می‌پردازند.

بخوان  چشمی که می‌تواند خواب کاربر را ارزیابی کند

اکنون می‌خواهند این دستگاه را به شکل قابل حمل حمل کنند تا بتوان آن را به تلفن‌های همراه متصل کرد و از آن در تشخیص کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های عفونی کمک گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از لب‌مدیکا، آزمایش‌های سریع، ارزان و دقیق برای کنترل ویروس‌های سارس-کوو-۲ و نیاز آن وجود دارد. برزیلی با ایجاد حسگر ایمنی الکتروشیمیایی که آنتی‌بادی‌های ضد ویروس را تشخیص می‌دهد، به جستجوها در این زمینه کمک کرده‌اند. این نوآوری در مقاله‌ای که به تازگی در مجله “ACS Biomaterials Science and Engineering” منتشر شده است، توضیح داده شده است.