تشخیص بیماریهای ریوی با دقت 98 درصد توسط هوش مصنوعی

در مرحله آزمایش این مطالعه، این تکنیک ۹۸ درصد دقیق بود و ثابت کرد که روشی دقیق برای تشخیص بیماری‌های ریوی است.

میلان رادوساولیویچ، معاون پژوهش، نوآوری و مشارکت و استاد دانشگاه وست اسکاتلند می‌گوید بیمارستان‌ها در سراسر جهان تحت فشار هستند. او این تکنیک مصنوعی را یک پیشرفت آینده‌نگرانه برای کمک به بیمارستان‌ها در سراسر جهان می‌داند. وی می‌گوید: من در مورد پتانسیل این فناوری نوآورانه می‌تواند به آسان‌سازی روش‌های تشخیصی و کاهش فشار بر کمک کند، هیجان زده باشد.

استفاده از هوش مصنوعی در بیمارستان‌ها سریع و سریع است

این همه‌گیری بیماری کووید فشار را بر بخش‌های بیمارستانی تشدید کرد، اما پژوهشگران مصنوعی هوش مصنوعی می‌توانند بهره‌وری را بهبود بخشند. این گروه پژوهشی می‌خواهد مصنوعی را با ابزارهای تشخیصی ترکیب کند تا نتایج سریع و مقرون‌به‌صرفه را ارائه دهد. یک ارائه ترکیب تصویربرداری پرتوی ایکس با توسعه هوش مصنوعی است.

یک هوش مصنوعی جدید می‌تواند آسیب‌های ناشی از بیماری‌های ریوی را با دقت ۹۸ درصد تشخیص دهد.

این روش چگونه کار می کند؟

پژوهشگران این دانشگاه می‌خواهند ببینند که آیا این روش برای تشخیص بیماری‌های دیگر با استفاده از آزمایش‌های تشخیصی و هوش مصنوعی ترکیبی یا خیر است.

بهبود بهره‌وری

این نرم‌افزار هوش مصنوعی برخلاف آزمایش‌های تشخیصی که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا به نتیجه برسند، می‌تواند بسیاری از بیماری‌های ریوی را تنها ظرف چند دقیقه تشخیص دهد و میزان دقت آن در حدود ۹۸ درصد است.

این پژوهش در مجله Computer Methods and Programs in Biomedicine منتشر شده است.

انتهای پیام

بخوان  ویدئو / کاهش ۶۹ درصدی حیات وحش در نیم قرن



منبع

وی افزود: نیاز به فناوری‌های واقعی وجود دارد که می‌تواند برخی از این فشارها را کاهش دهد و سریع‌تر و دقیق‌تر تشخیص دهد که از بیماری‌های مختلف و همچنین برای آزاد کردن زمان ارزشمند کمک کند.

پروفسور رمضان می‌گوید: تصویربرداری پرتوی ایکس یک ابزار تشخیصی نسبتا ارزان و در دسترس است که در حال حاضر به تشخیص بیماری‌های مختلف از عبارات ذات‌الریه، سل و کوید-۱۹ کمک می‌کند و پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی، تشخیص خودکار با استفاده از اسکن پرتوی ایکس. قفسه سینه را به یک چشم انداز قابل دستیابی در فرآیندهای پزشکی تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران دانشگاه وست اسکاتلند(UWS) بر این باورند که هوش مصنوعی پیشگامانه می‌تواند باعث کاهش آسیب‌ها و آسیب‌های زمستانی در بیمارستان‌ها شود. این نوآورانه با استفاده از مصنوعی، به طور خودکار بیماری ریوی مانند ذات‌الریه و سل را تشخیص می‌دهد.

هم بیماری سل و هم بیماری ذات‌الریه می‌توانند عفونت‌های جدی در پی باشند و ریه‌ها را تحت تأثیر شدید قرار دهند. تشخیص بیماری‌های ریوی معمولاً نیاز به آزمایش‌های تشخیصی مختلف دارد که شامل موارد استفاده از پرتوی ایکس، آزمایش خون، سونوگرافی و سیتی اسکن است. همچنین نتایج این آزمایش‌ها معمولاً تعداد زیادی می‌برد و ممکن است پرهزینه باشد.

پروفسور نعیم رمضان، استاد و پژوهشگر دانشگاه وست اسکاتلند می‌گوید: سیستم‌هایی مانند این می‌توانند برای تیم‌های پرمشغله پزشکی در سراسر جهان حیاتی باشند. شکی نیست که بیمارستان‌های سراسر جهان تحت فشار هستند و بخش‌هایی از کووید-۱۹ این موضوع را تشدید کرده و فشار بیشتری را به بخش‌ها می‌کشد و تحت فشار قرار می‌دهد.

بخوان  اتحاد سه کودک برای نجات سگ از دست مار + فیلم

نرم افزار خلاقانه هوش مصنوعی پژوهشگران دانشگاه وست اسکاتلند با تجهیزاتی که در ابتدا برای تشخیص سریع کوید-19 از تصاویر پرتو ایکس ساخته شده بود، توسعه یافته است.

این هوش مصنوعی جدید از تصویربرداری پرتوی ایکس استفاده می‌کند و آن را با پایگاه داده‌های هزاران تصویر از بیماران مبتلا به ذات الریه، سل و کوید می‌کند. سپس از یک روش مصنوعی به نام شبکه عصبی پیچشی (CNN) (نوعی برای پردازش داده‌ها) برای تشخیص استفاده می‌کند. شبکه عصبی پیچشی، الگوریتمی است که تصاویر را تحلیل و تحلیل می‌کند.

به دلیل بیماری کووید، بیمارستان‌ها با تعدادی از کارمندان مورد استفاده قرار گرفتند و این گروه پژوهشی با توسعه این هوش مصنوعی جدید در کاهش آسیب هستند.