تشخیص سرطان با آزمایش خون تولید بر هوش مصنوعی

ویکتور ولکولسکو(Victor Velculescu) استاد سرطان‌شناسی و مدیر برنامه ژنتیک و اپی‌ژنتیک سرطان در مرکز سرطان “کیمل” دانشکده جانز هاپکینز که این مطالعه را به همراه زکریا فودا(Zachariah Foda) متخصص بیماری رهبری کرده است: افزایش تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند جان بسیار زیادی داشته باشد. از انسانها را نجات دهد، اما آزمایش‌های غربالگری کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از سرطان‌ها را از دست می‌دهند.

در حال حاضر، کمتر از ۲۰ درصد جمعیت در معرض خطر سرطان غربالگری هستند. این خون جدید می‌تواند تعداد موارد را آزمایش کند، در مقایسه با آزمایش خون موجود، دو برابر کند و تشخیص زودهنگام سرطان را افزایش دهد.

در این مطالعه جدید، این آزمایش بر روی قطعات دی‌ان‌ای بدون استخراج نمونه‌های پلاسما انجام شد. این آزمایش پیش از این سرطان ریه را به طور دقیق تشخیص داده بود.

از ۷۲۴ نمونه پلاسمای مورد مطالعه، ۵۰۱ نمونه از ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا جمع‌آوری شد و نمونه‌هایی از ۷۵ نفر مبتلا به سرطان برای آموزش و ارزیابی مدل ماشینی بود. این هوش مصنوعی از داده‌ها و الگوریتم‌ها برای بهبود دقت استفاده می‌کند. برای اعتبارسنجی آن، 223 نمونه پلاسمای دیگر متعلق به افراد در هنگ کنگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که شامل نمونه هایی از 90 نفر مبتلا به سرطان سرطان، 66 نفر مبتلا به ویروس های هپاتیت بی، 35 نفر مبتلا به سیروز بیماری مرتبط و 32 نفر عیاری است. از عوامل خطر بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، در این مطالعه ۷۲۴ نفر شرکت داشتند. آزمایش خونی موسوم به «ارزیابی قطعات دی‌ان‌ای برای رهگیری» به اختصار «DELFI»، تغییراتی را در تجزیه و تحلیل سلول‌های سرطانی که در جریان خون ریخته می‌شود، به عنوان یک سلول (cfDNA) شناخته می‌شود، تشخیص می‌دهد. در جدیدترین مطالعه، تحقیقات از فناوری “DELFI” بر روی نمونه‌های پلاسمای خون به دست آمده از ۷۲۴ فرد در ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و هنگ کنگ برای تشخیص سرطان سلول‌های مصرفی استفاده می‌شود.

بخوان  تولد فیلی نادر با رنگ سفید در میانمار

انتهای پیام



منبع

آزمایش جدید فناوری مطالعه بر روی یک مصنوعی مصنوعی که برای تشخیص سرطان ریه در مطالعه‌های سال 2021 استفاده شده است بیش از 80 درصد از سرطان‌های مورد مطالعه را در یک جدید شناسایی کرده است.

فناوری «DELFI» با مطالعه اندازه و مقدار «دی‌ان‌ای بدون سلول» موجود در خون مناطق مختلف ژنوم به بررسی نحوه بسته‌بندی دیان‌ها در داخل سلول‌های هسته‌ای می‌پردازد.

تخمین زده می‌شود که ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل سیروز (التهاب شدید) ناشی از بیماری‌های مزمن بیماری از جمله هپاتیت ویروسی یا بیماری چربی غیرالکلی، در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

سرطان‌های “DELFI” را در مراحل اولیه با کلی 88٪ تشخیص داد و تقریباً هرگز نتیجه آن فناوری مثبت کاذب نبود.

«دلفی» وجود سرطان را با بررسی میلیون‌ها قطعه از دی‌ان‌های‌های بدون سلول شناسایی می‌کند.

یافته‌های آنها در روز ۱۸ نوامبر در “Cancer Discovery” و در کنفرانس ویژه مجله انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان: تشخیص زودهنگام و رهگیری سرطان، گزارش شد.

دانشمندان بر این باورند که این اولین بررسی ژنوم است که به طور مستقل در دو جمعیت پرخطر و در بین گروه‌های نژادی و قومی مختلف با عوامل مختلف مرتبط با سرطان سرطان انجام شده است.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، سالانه بیش از 800 نفر در سراسر جهان به سرطان مبتلا می شوند و این بیماری یکی از دلایل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است.

می‌گویند، در گام‌های بعدی قصد دارند این دیدگاه را در مطالعات بزرگ‌تر برای استفاده بالینی تایید کنند.

بخوان  Oculus Quest 2 شما ردیابی دستی بهتری برای تقویت مهارت‌های بوکس مجازی شما داشت
سلول‌های سالم، دی‌ان‌های را مانند یک چمدان منظم بسته‌بندی می‌کنند که در آن ژنوم‌های مختلف با دقت در محفظه‌های مختلف قرار می‌گیرند. در مقابل، سلول‌های هسته‌ای سرطانی چمدان‌های بی‌نظم‌تری ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود مواردی از سراسر ژنوم در آن قرار گیرد. هرچه سلول‌های سرطانی می‌میرند، قطعات دی‌ان‌ای را به شیوه‌های آشفته در جریان خون آزاد می‌کنند.