تصویر ترسناکی از صورت یک مورچه

دکتر “یووجنیوس کاوالیوسکاس” (Eugenijus Kavaliauskas)، عکاس لیتوانیایی، با بزرگنمایی پنج برابر زیر میکروسکوپ از مورچه عکس گرفت و چشمان قرمز و صورت سایه‌دار آن را با جزئیات استثنایی نشان داد.

«اریک فلم» (Eric Flem)، مدیر ارتباطات و ارتباط با مشتری در نیکون اینسترومنتز گفت: نیکون سالانه مجموعه‌ای از تصاویر میکروسکوپی را می‌کند که تکنیک و هنر علمی را نشان می‌دهد. امسال هم از این قاعده مستثنی نبود. مسابقه‌ای که پیرامون همگرایی هنر و علم برگزار می‌شود، تصاویر خیره‌کننده‌ی دانشمندان، هنرمندان و عکاسان میکروفوگرافی را با همه سطح تجربه و پیشینه از سراسر جهان برجسته می‌کند.

سوژه عکس کاوالیوسکاس، تنها حشره‌ای نبود که نیکون آن را از نزدیکی نشان داد. عکسی باورنکردنی از یک سوسک جواهر موسوم به “Chrysochroa buqueti rugicollis” و عکسی رنگارنگ از یک عنکبوت جسور در حال جهش نیز در رده تصاویر متمایز به نمایش درآمدند.

تصویر ترسناکی از صورت یک مورچه

سوسک جواهر موسوم به Chrysochroa buqueti rugicollis

تصویر ترسناکی از صورت یک مورچه

یک عنکبوت رنگارنگ

این تصویر به “مسابقه فتومیکرووگرافی دنیای کوچک” (مسابقه فوتومیکرووگرافی جهان کوچک) شرکت “نیکون اینسترومنتز” (Nikon Instruments) ارسال شد و به عنوان یکی از ۵۷ تصویر متمایز انتخاب شد.

تصویر ترسناکی از صورت یک مورچه

کاوالیوسکاس در مصاحبه‌ای توضیح داد که چگونه مورچه را در جنگلی نزدیک خانه خود در شهر تاوراگه در لیتوانی پیدا کرد. کاوالیوسکاس گفت: من همیشه به جزئیات، سایه‌ها و گوشه‌های ناپیدا هستم. هدف اصلی عکاسی، کاشف بودن است. من مجذوب شاهکارهای خالق و منتظر فرصتی برای دیدن طرح‌های خدا هستم.

تیمین گفت: این دست جنینی حدود سه میلیون متر طول دارد که نمونه بزرگی برای میکروسکوپ با نمای بالا می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، در نگاه اول به این تصویر ممکن است آن را با عکس یک فیلم ترسناک اشتباه بگیرید، اما این عکس در واقع، نزدیک به صورت یک مورچه است.

مسابقه برنده امسال، “گریگوری تیمین” (Grigorii Timin) بود که عکس قابل توجهی را از دست جنینی یک “گکو” (Gecko) غول‌پیکر گرفت.

تصویر ترسناکی از صورت یک مورچه

دست جنینی یک گکو (نوعی مارمولک)

انتهای پیام



منبع

اگر این مورچه ممکن است بسیار وحشتناک است به نظر برسد، اما کاوالیوسکاس عصرار دارد که هیچ وحشتی در طبیعت وجود ندارد. وی افزود: وقتی میکروفوتوگرافی را برای اولین بار آغاز کردم، فکر می‌کردم که همه سوسک‌ها شبیه هیولا هستند، اما حالا به آن عادت کرده‌ام و از این که معجزه‌های جالب، زیبا و ناشناخته‌ای هستند که زیر پای ما وجود دارند، متعجب هستم.

یک عکاس با بزرگنمایی صورت مورچه، عکس ترسناکی از این حشره خلق کرده است.

بخوان  ماموریت بازگشت به ماه در ۱۰ قاب