تعبیه “کد QR” درون مواد غذایی

مسابقات مسابقه ای برای توسعه برچسب‌های خوراکی برای غذاها که اطلاعاتی در مورد مبداء خوراکی یا مواد تشکیل دهنده آن در مصرف مواد مصرفی میهد، در جریان است. اطلاعاتی که پس از خوردن این غذای ناپدید می‌شوند. اکنون، ژاپنی ژاپنی برای گنجاندن یک کیو آر کد (QR Code) خوراکی در داخل مواد غذایی ایجاد کرده است که می‌توان آن را بدون نیاز به آسیب زدن به غذا، خواند.

یاماتو میاتیک (Yamato Miyatake)، نویسنده اصلی این مطالعه توضیح می‌دهد: آیا می‌توان از غذاها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کرد. ما دریافتیم که در داخل مواد خوراکی مانند شیرینی‌ها را می‌توان به گونه‌ای چاپ کرد که دارای الگوهایی از فضاهای تو خالی باشد، به طوری که وقتی نوری از پشت شیرینی تابیده می‌شود، یک کیو آرا کد قابل مشاهده است که می‌توان با استفاده از تلفن همراه آن را کرد. خواند.

به این ترتیب، کیو آر کدی که از خود شیرینی ساخته می شود را می توان به عنوان برچسب استفاده کرد و در نتیجه هیچ مشکلی در طعم و مزه آن ایجاد نمی شود. از آن جا که تمام اطلاعات در داخل غذا موجود است، ظاهر بیرونی کاملاً بدون تغییر باقی می‌ماند. علاوه بر آن تنها یک نور پس‌زمینه ساده برای رویت شدن کیو آرد کد کافی است و اطلاعات خوراکی به راحتی در تولید مشتریان، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان در هر مرحله از سفر شیرینی‌ها از کارخانه‌ها تا رسیدن به دست مصرف‌کنندگان در می‌آیند.

انتهای پیام



منبع

کو سوکه ساتو (Kosuke Sato)، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: روش چاپ سه‌بعدی ما نمونه‌ای عالی از تحول دیجیتالی غذاها است که امیدواریم امکان ردیابی و سلامت مواد غذایی را بهبود بخشد. این فناوری همچنین می‌تواند برای ارائه تجربیات غذایی جدید از طریق روش‌های افزوده، که یک زمینه جدید و هیجان انگیز در صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

بخوان  iCloud Down: چه اتفاقی می افتد و چه زمانی برمی گردد؟

برچسب‌های حاوی اطلاعات به طور معمول در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برچسب‌ها از موارد بسیار ابتدایی، مانند برچسب‌های روی میوه‌های گرفته شده تا فناوری‌های پیشرفته‌تر مانند برچسب‌های شناسایی فرکانس رادیویی را شامل می‌شوند. از برچسب‌های شناسایی فرکانس رادیویی از میدان‌های الکترومغناطیسی برای شناسایی و ردیابی خودکار محصولات استفاده می‌شود.

تعبیه "کد QR" درون مواد غذایی

با این حال، از آنجایی که جهان در جستجوی بسته‌بندی‌های اضافی را کاهش می‌دهد، رقابت برای برچسب‌های غذایی خوراکی و غیرسمی است که طعم یا غذا را تغییر نمی‌دهد و می‌تواند بدون نیاز به تخریب غذا، خوانده شود، افزایش یابد. پژوهشگران دانشگاه اوساکا، ژاپن (Osaka) نیز می‌خواستند به حل این مسائل بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، این برچسب خوراکی که به «interiqr» معروف است ظاهر بیرونی یا طعم غذا را به هیچ وجه تغییر نمی‌دهد.

با توجه به این که برچسب ها و بسته بندی های مواد غذایی منبع بزرگی از غذا در سراسر جهان هستند، این روش جدید برای کاهش ضایعات مهم خواهد بود. انتظار می‌رود پذیرش چنین فناوری‌هایی را به سوی جهانی پاک‌تر هموار کند.