تعویق ماموریت ماه‌نورد امارات و فرودگر ژاپن

این مأموریت یک پرواز آزمایشی برای ژاپن است و شرکت “ispace” می‌خواهد ماه‌نشین هاکوتو-آر را در فضا و روی سطح ماه چگونه عمل کند.

ناسا نیز در این پرتاب سهام دارد. ی کوچک چراغ قوه ماه ماهواره با اندازه‌های مشابه یک کیف برای شکار یخ در نزدیکی قطب جنوبی ماه طراحی شده است. این مکان جایی است که ناسا قصد دارد از طریق برنامه آرتمیس پایگاهی در آن بسازد. تاسواره کار خود را از مدارک ماه می‌دهد و پس از یک سفر تقریباً سه ماهه در فضا به مدار مورد نظر خواهد رسید.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این شرکت هنوز تاریخ تاریخ پرتاب ماه‌نشین هاکوتو-آر(Hakuto-R) ژاپن و ماه‌نورد راشد امارات و همچنین تاسواره‌ای ناسا تعیین نشده است.

شرکت اسپیس‌ایکس از طریق توییتر اعلام کرد: پس از بازرسی‌های بیشتر از وسایل نقلیه پرتاب و بررسی داده‌ها، ما پرتاب فردا را لغو می‌کنیم. تاریخ جدید پرتاب پس از گذشت، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تعویق ماموریت ماه‌نورد امارات و فرودگر ژاپن

فرودگر ژاپنی هاکوتو-آر

پس از پرتاب، فرودگر یک سفر تقریباً چهار ماه به ماه را آغاز می‌کند. اگر هاکوتو-آر نزدیکترین همسایه زمین را لمس کند، تاریخ ساز خواهد شد. تا به امروز، تنها آژانس‌های فضای ایالات متحده آمریکا، چین و اتحاد جماهیر شوروی موفق به انجام فرودهای نرم‌افزار روی سطح ماه شده‌اند.

تعویق ماموریت ماه‌نورد امارات و فرودگر ژاپن

ماه‌نورد راشد امارات

این دومین مهم در انجام این ماموریت بود. این ماموریت در ابتدا قرار بود اوایل روز چهارشنبه(۳۰ نوامبر) انجام شود، اما اسپیس‌ایکس همه چیز را یک روز به عقب انجام می‌دهد تا امکان انجام آزمایش‌های اضافی پیش از پرواز فراهم شود.

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس بار دیگر پرتاب ماه‌نشین هاکوتو-آر ژاپن و ماه‌نورد راشد امارات متحده عربی را به دلیل بروز مشکلات در موشک این شرکت به تعویق انداخت.

موشک فالکون ۹ که قرار است این ماموریت را انجام دهد، یک موشک کهنه کار که چهار پرواز دیگر را انجام می دهد انجام می شود. شرکت اسپیس‌ایکس در توضیح ماموریت پیش رو نوشت که اولین مرحله از این موشک پیش از این به پرتاب ماهواره ارتباطی “SES-22” در ماه ژوئن گذشته و سه گروه از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک کمک کرده است.

قرار بود کاوشگر هاکوتو-آر(Hakuto-R) که توسط شرکت ژاپنی “ispace” ساخته شده به همراه تاسواره چراغ قوه ماه(Lunar Flashlight) ناسا و ماه‌نورد راشد امارات سوار بر موشک فالکون۹ در ساعت ۳:۳۷ بامداد روز پنجشنبه(۱ دسامبر) به وقت منطقه شرقی شرقی(۱۲:۰۷ به وقت ایران) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال به فضای پرتاب می شوند. اما این برنامه اکنون به تعویق افتاده است.

یک فرود موفقیت آمیز همچنین به امارات متحده عربی اجازه می دهد تا برای کشور خود تاریخ ساز شود. ماه‌نورد این کشور، یک ربات ۲۲ پوندی (۱۰ زمینی) به نام راشد است که توسط سطح‌نشین هاکوتو-آر اولین ژاپن مستقر خواهد شد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش از برود، حدود ۱۴ روز زمینی به مطالعه‌ی محیط اطراف پرداخت می‌شود.

تعویق ماموریت ماه‌نورد امارات و فرودگر ژاپن

تاسواره چراغ قوه ماه ناسا

بخوان  مایکروسافت شبکه اجتماعی سازمانی را که کسی به خاطر نمی آورد آن را از بین می برد