تغییر در چراغ موتورسیکلت‌ها ناجی جانهای بسیاری می‌شود

انتهای پیام



منبع

این پژوهش در مجله «تحقیقات حمل و نقل بخش F: روانشناسی و رفتار ترد»، توسط پت دلوسیا (Pat DeLucia) از دانشگاه رایس و بردلی ویور (Bradley Weaver) از مرکز مراقبت‌های بهداشتی امور (Emory Healthcare) انجام شده است.

پژوهشگران پیشنهاد کردند که به جای یک چراغ واحد، شش چراغ از بالا تا پایین موتورسیکلت نصب شود.

دلوسیا، دیگر پژوهشگر این پژهش می‌گوید: ممکن است این تغییر کمتر از یک ثانیه‌ای، زیاد به نظر نمی‌رسد، اما کاهش زمان واکنش در برابر یک تصادف احتمالی می‌تواند تفاوت بین مرگ و زندگی را رقم بزند.

دلوسیا و ویور برای انجام این پژوهش، از 35 نفر که بین 19 تا 7 سال سن داشتند، شرکتی در یک شبیه‌سازی رانندگی کمک کردند. پژوهشگران اندازه‌گیری کردند که شرکت‌کنندگان با چه سرعتی موتورسیکلت‌هایی با پیکربندی‌های مختلف چراغ‌هایی که ارتفاع و عرض کامل آنها را روشن می‌کرد، می‌بینند. طرح‌های جدید در مقایسه با وجود تنها یک چراغ در جلوی وسیله به بهبود زمان واکنش ایرانیان کمک کرد، اما شرکت‌کنندگان سریع‌ترین واکنش را در برابر پیکربندی متشکل از شش چراغ نشان دادند.

طرحی جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه رایس آمریکا برای پیکربندی چراغ موتورسیکلت‌ها ارائه شده است، می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد.

ویور به عنوان نویسنده اصلی این پژوهش می‌گوید: از آنجایی که موتورسیکلت‌ها کوچکتر از سایر وسایل نقلیه هستند، تشخیص دقیق نحوه حرکت آن‌ها در جاده برای سایر رانندگان آسیب می‌زند. این موضوع به ویژه در شب، زمانی که موتورسیکلت تنها یک چراغ دارد، می‌شود، زیرا سایر رانندگان نمی‌توانند ارتفاع یا عرض کامل آن را ببینند. این پژوهش نشان داد که بهبود پیکربندی چراغ‌ها باعث می‌شود سایر رانندگان موتورسیکلت‌ها را تا 0.8 ثانیه زودتر ببینند.

بخوان  تشخیص بیماریهای ریوی با دقت 98 درصد توسط هوش مصنوعی

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، رانندگان موتورسیکلت ۲۷ برابر بیشتر از رانندگان خودروهای سواری معمولی در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. رانندگی در شب خطرناک‌تر است و تقریباً نیمی از تصادف‌های مرگبار در شب رخ می‌دهد.

اکنون یک پژوهشگر جدید داده شده است که بازنگری در نحوه نورپردازی موتورسیکلت‌ها می‌تواند باعث بهبود این کار در دیدن وسایل نقلیه کوچک کمک کند.