تلاش محققان برای پیدا کردن شهاب سنگی که ۸ سال پیش بر زمین افتاد

به گزارش gadgets۳۶۰، پس از کشف این شهاب سنگ، محققین ابتدا به منشا احتمالی بین ستاره‌ای آن مشکوک شدند. در حال حاضر، آن‌ها در حال طرح نقشه‌هایی برای اسکن کف اقیانوس برای یافتن شیء هستند و ایده خود را در یک مقاله تحقیقاتی جدید شرح داده اند. تخمین زده می‌شود که این شیء حدود نیم متر عرض داشته باشد و محققان از داده‌های کاتالوگ در مسیر حرکت جسم برای حفاری اطلاعات در مورد آن استفاده کرده اند.

این تحقیق قبل‌تر توسط دانشمند ارشد فرماندهی عملیات فضایی نیروی فضایی ایالات متحده، جوئل موزر، در سال ۲۰۱۹ تکرار شد. او پس از تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به این جسم تأیید کرد که تخمین سرعت گزارش‌شده به ناسا به اندازه کافی دقیق است که یک مسیر بین ستاره‌ای را نشان دهد. در حال حاضر، محققان به دنبال تکه‌هایی از شهاب سنگی هستند که می‌توانند در کف اقیانوس پراکنده شوند. برای این کار، داده‌های ردیابی از ماهواره و داده‌های جریان باد و اقیانوس می‌تواند به جستجوی آن‌ها کمک کند.


بیشتر بخوانید




منبع

شهاب سنگ و زمین

یک شیء مرموز از فضا در سال ۲۰۱۴ در سواحل پاپوآ گینه نو به اقیانوس سقوط کرد. این شیء یک شهاب سنگ به نام CNEOS ۲۰۱۴-۰۱-۰۸ بود. درمورد منشا شهاب سنگ هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما در ابتدا، حدس زده می‌شد که منشا آن می‌تواند یک بین ستاره‌ای باشد.

محققان به سرعت بالای سقوط جسم اشاره کردند و به این نتیجه رسیدند که این شهاب سنگ می‌تواند به مکانی فراتر از منظومه شمسی ما تعلق داشته باشد. محققین در این پژوهش از داده‌های یک ماهواره جاسوسی وزارت دفاع ایالات متحده برای اندازه‌گیری تأثیر جسم بر زمین استفاده کردند. با این حال، این ماهواره برای نظارت بر فعالیت‌های نظامی زمینی استفاده می‌شود و احتمال خطا در محاسبات وجود دارد. از این رو، این امر اعلام با اطمینان CNEOS ۲۰۱۴-۰۱-۰۸ به عنوان یک جرم بین ستاره‌ای را دشوار می‌کند.

بخوان  تشخیص کوید-۱۹ در چشم با ابزار ستاره‌شناسی