تماشاچیان بر تصمیم داوران فوتبال اثر می‌گذارند

همه‌گیری کووید-۱۹ فرصتی منحصر به فرد برای تأثیرگذاری جمعیت یا به‌طور دقیق‌تر غیبت آن‌ها بر امتیازی است که می‌دهد. پژوهشگران در طول تحقیقات خود، عملکرد داوران را در بازی‌های دارای تماشاچی و بدون تماشاچی مقایسه کردند.

تعداد کارت‌های قرمز و زردی که به چهار لیگ برتر انگلیس میزبانی و خارج از خانه در فصل ۲۰۲۰–۲۰۲۱ (بدون حضور جمعیت) اعلام شد با کارت‌های ۱۰ فصل قبل با حضور تماشاگران از فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹-۲۰۲۰ مقایسه شد.

او افزود: سرمایه‌گذاری مالی بیشتر برای اطمینان از اینکه داوران به توسعه مهارت‌های خود در تصمیم گیری ادامه می‌دهند بسیار مهم است. از داورانی که در لیگ یک و لیگ دو فعالیت می‌کنند نیز می‌توان حمایت روانی بیشتری کرد.

انتهای پیام



منبع

این یافته‌ها می‌توانند برای آموزش و پیشرفت داوران در بسیاری از سطوح تأثیر بازی را انجام دهند و اطلاعاتی را در اختیار مربیان داورها قرار دهند تا امتیاز بیشتری را در تمام لیگ‌های حرفه‌ای در بریتانیا کاهش دهند.

با این حال، در فصول بعدی که با حضور تماشاچیان همراه بوده است، داوران لیگ برتر کمتر تاثیری داشته است و بین کارت‌های زرد اهدایی به میزبان و میهمان کاهش یافته است که نشان می‌دهد، مدیریت و آموزش، باعث ایجاد مصونیت آن‌ها در برابر نتایج می‌شود. جمعیت شده است.

علاوه بر آن، رشد لیگ برتر باعث افزایش سرمایه‌گذاری روی داوران حرفه‌ای می‌شود که خود باعث ایجاد شکاف بیشتر در این داوران و داورانی می‌شوند که در مسابقات حرفه‌ای در لیگ‌های پایین‌تر فعالیت می‌کنند.

آلستر پیرسون، که در حال حاضر دکترای حرفه‌ای داوری مسابقات جهانی نت‌بال را در دانشکده ورزش و سلامت دانشگاه پورتسموث می‌گذراند، می‌گوید: واضح است که باید آموزش‌های پیشرفته‌تر و آزمایش‌تری برای داورانی که خارج از لیگ برتر فعالیت می‌کنند، وجود داشته باشد. این کار را می‌توان به روش‌های انجام داد. ابتدا آموزش‌هایی در مورد امتیاز میزبانی و تصمیم‌گیری به طور خاص به داوران ارائه می‌شود. همچنین باید به آن‌ها آموزش داده شود که با جمعیت متخاصم هنگام قضاوت برخورد کنند. باید یک برنامه آموزشی تر و ساختارمند برای داوران در سطوح پایین‌تر برای ورزشکاران با تجربه‌تر و حضور در مسابقات در لیگ‌های بالاتر به عنوان بخشی از روند پیشرفت آنها وجود داشته باشد.

بخوان  شکار برخورد خشن بین ستاره‌های نوترونی توسط «جیمز وب»

تحقیقات نشان می‌دهد که حضور تماشاچیان فوتبال در ورزشگاه بر تصمیم‌گیری‌ها تاثیر جدی می‌گذارد.

نتایج نشان داد که در طول فصلی که با همه‌گیری کوید-19 همراه بود، هیچ امتیازی در کارت‌های قرمز و زرد داوران در چهار لیگ انگلیسی دخیل نبوده است. در مقابل، داوران در فصل‌های ۱۱-۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰-۲۰۱۹ هنگام قضاوت در حضور جمعیت، کارت‌های بیشتر به بازیکنان تیم میهمان اهدا کردند.

نتیجه‌ی یافته‌های این گروه تحقیقاتی نشان داد که تماشاگران تیم میزبان در واقع می‌توانند بر رفتار همه‌ی داوران به جز برترین داورها اثر بگذارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبسایت دانشگاه ولورهمپتون، گروهی از تماشاگران دریافت کرده اند که جمعیت تماشاگران فوتبال بر رفتار داوران در چهار لیگ برتر حرفه ای انگلیس تاثیر می گذارند. این مطالعه که در مجله “Global Sport Management” منتشر شد، می‌کند که بدون حضور جمعیت، هیچ امتیازی در طول فصل ۲۰-۲۰۲۱ فوتبالی که با همه‌گیری کووید-۱۹ برگزار شد، وجود نداشت.

سرپرست پروژه، آلن نویل، استاد پژوهشی در دانشکده بهداشت و سلامت دانشگاه ولورهمپتون می‌گوید: مطالعه ما نشان می‌دهد که می‌کند و می‌کند و نشان می‌دهد که جمعیت ممکن است باعث داور کارت‌های قرمز و زرد بیشتر بازیکنان تیم میهمان شود. این تاثیری است که با حذف جمعیت از بین میرود.

دکتر تام وب می‌گوید: یافته‌های ما حاکی از آن است که جمعیت‌گیری می‌تواند در تصمیم‌گیری همه افراد به بهترین‌ها داورها تأثیر بگذارند که داوران به یارم دوازدهم تبدیل شوند.

دکتر تام وب(Tom Webb) و آلستر پیرسون(Alastair Pearson)، اسناد رسمی ورزشی در دانشگاه پورتسموث(Portsmouth)، به همراه آلن نویل(Alan Nevill)، سرپرست این پروژه، از دانشگاه ولورهمپتون(Wolverhampton)، روی این مطالعه کار کردند. .

بخوان  اسکرین شات های ویندوز 11 به زودی می توانند متفاوت عمل کنند و سنت 30 ساله را بشکنند

نکته جالب توجه این است که داوران لیگ برتر نسبت به داورانی که کمتری در دسته‌های پایین‌تر داشتند، تأثیرپذیری کمتری نشان دادند. امکان وجود دارد برای این مورد وجود داشته باشد. به عنوان، در لیگ برتر روانشناسان برای کار با داوران حضور دارند و نوآوری‌های فنی نیز مانند فناوری خط دروازه و کمک داور ویدیویی (VAR) به کمک داور می‌آید.