توئیتر پای ایلان ماسک را به دادگاه کشاند

بیشتر بخوانید


این شکایت ماسک را به نقض موارد متعدد از توافقنامه ادغام کرد که توئیتر و تجارت آن را به هم ریخته است. توئیتر همچنین ماسک را به انباشت «مخفیانه» سهام توئیتر متهم کرد.

توییتر در یک پرونده جداگانه از دادگاه خواست تا دادگاه چهار روزه را در اواسط سپتامبر تعیین کند. کارشناسان حقوقی با توجه به اطلاعاتی که عمومی هستند، به نظر می‌رسد توئیتر در این شکایت دست بالا را دارد.


روز جمعه بود که ماسک اعلام کرد قرارداد خود را با توئیتر فسخ می‌کند، زیرا این شرکت با پاسخ ندادن به درخواست‌های اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرم، که برای عملکرد تجاری آن ضروری است، توافق را نقض کرده است. ماسک که مدیر اجرایی شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا است، به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد شکایت پاسخی نداده است.

سهام تسلا، منبع اصلی ثروت ماسک، از زمان اعلام و بسته شدن معامله در روز سه‌شنبه، حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و در ۶۹۹.۲۱ دلار بسته شد.

شرکت توئیتر روز سه شنبه از ایلان ماسک به دلیل نقض قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید این شبکه اجتماعی شکایت کرد و از دادگاه دلاوِر خواست تا به رئیس شرکت تسلا دستور دهد ادغام را با قیمت توافق شده ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم تکمیل کند.

شکایت توئیتر از ایلان ماسک

بر اساس گزارش رویترز، در این شکایت آمده است: «ماسک ظاهرا معتقد است که می‌تواند نظر خود را تغییر دهد، فعالیت‌های آن را مختل کند، ارزش سهام را از بین ببرد، شرکت را نابود کند و در نهایت از معامله کنار بکشد.

بخوان  چین ژنراتور مافوق صوت نظامی خود را معرفی کرد

سهام این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی روز سه‌شنبه به ارزش ۳۴.۰۶ دلار بسته شد که ۴.۳ درصد افزایش یافت، اما به طور قابل توجهی از مبلغ ۵۰ دلاری توافق پایین‌تر است.

 



منبع

توئیتر همچنین اعلام کرد که به این دلیل اطلاعات بیشتری در مورد اکانت‌های اسپم با ماسک به اشتراک نمی‌گذارد، زیرا می‌ترسید که او پس از کنار کشیدن از خرید توئیتر، یک پلتفرم رقیب ایجاد کند.