توسعه روشی برای تشخیص تومورهای مغزی بدخیم

دکتر اسمیت، رادیولوژیست و پژوهشگر زیست‌پزشکی از اراسموس بدون نیاز به فدرال گفت: این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا به بهبود تشخیص خودکار تومور به ارسال هیچ گونه اطلاعاتی برای بیمار کمک کنیم. تشخیص خودکار تومور گام مهمی برای شخصی سازی و نظارت بر درمان است و برای توسعه این روش، از داده های بسیاری از مؤسسه ها استفاده می شود. به لطف این همکاری، ما می‌توانیم این کار را به راحتی انجام دهیم، در حالی که همچنان کنترل‌های خود را در خود حفظ می‌کنیم.

دسترسی به دلایل قوانین ملی حفاظت از داده‌ها، همراه با مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) برای مدت طولانی در مراقبت‌های بهداشتی مشکل‌ساز بوده است. این امر انجام تحقیقات پزشکی در زمینه بزرگ و به سرمایه گذاری بدون خطر انجام حریم خصوصی بیماران را عملا غیرممکن کرده است. سخت افزار و نرم افزارهای فدرال اینتل با الزامات حفظ حریم خصوصی داده ها مطابقت دارد و همچنین از یکپارچگی، حریم خصوصی و امنیت داده ها با استفاده از رایانه های حفاظت از محافظت می کند.

در دسترس قرار دادن داده‌ها

انتهای پیام



منبع

نتایج این پژوهش در مجله Nature Communications منتشر شد.

نتایج پژوهش‌ها با پردازش اطلاعات زیادی در یک سیستم غیرمتمرکز به دست آمد. این کار با استفاده از فناوری فدرال اینتل همراه نرم افزار Software Guard Extensions (SGX) انجام شد. این با حفظ سیستم‌های خام موجود در شبکه‌های خود، امکان می‌دهد که به‌روزرسانی‌های مدلی که بر اساس آن‌ها محاسبه می‌شوند، به سرور مرکزی (یا جمع‌آوری‌کننده) ارسال می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، مرکز پزشکی اراسموس در روتردام هلند، طی پژوهشی مشترک با دانشکده‌های اینتل و پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا، راهی برای تشخیص تومورهای بدخیم مغزی در مراحل اولیه پیدا کرده‌اند.

بخوان  به روز رسانی ویندوز 10 باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود - از جمله خرابی های بد

پژوهشگران مرکز پزشکی اراسموس در روتردام از توسعه روش جدید برای تشخیص تومورهای مغزی بدخیم خبر داده اند.

حریم خصوصی داده ها

برای انجام این کار، پژوهشگران از یک روش جدید به نام «یادگیری فدرال» استفاده کردند. این کار، روشی برای ترکیب ماشینی (ML) با هوش مصنوعی (AI) است. این پروژه نشان داد که می‌توانم تومورهای مغزی را با این روش تا یک سوم بهبود بخشید.

درمان های شخصی

این بزرگترین پژوهش درباره جهانی فدرال پزشکی تا امروز است که مجموعه بی‌سابقه‌ای را شامل می‌شود که ۷۱ موسسه در ۶ قرن را بررسی کرده است. به گفته جیسون مارتین، مهندس ارشد آزمایشگاه اینتل، فدرال، پتانسیل فوق‌العاده‌ای در بسیاری از حوزه‌ها، به ویژه در مراقبت‌های بهداشتی دارد. حفاظت از اطلاعات و داده های حساس، پنجره های را برای پژوهش ها و همکاری های آتی باز می کند.