توسعه سلول‌های خورشیدی به کاغذ ضخامت!

پنل‌های خورشیدی معمولی، این سلول‌های خورشیدی جدید کمتر از یک سطح ماژول وزن دارند. علاوه بر این، آنها از پنل خورشیدی معمولی بیشتر در هر انرژی از انرژی تولید می‌کنند و جوهرهای نیمه را با استفاده از فرآیندهای چاپی ساخته می‌شوند که می‌توانند در افزایش بزرگ تولید شوند.

از آنجایی که سلول‌های خورشیدی معمولی بسیار شیکننده هستند، باید در شیشه‌های پوشانده شوند و در قاب‌های سنگین و ضخیم بسته‌بندی شوند. این امر مکان و نحوه استقرار آنها را محدود می‌کند. در این مطالعه جدید، با استفاده از مواد مبتنی بر جوهر و تکنیک‌های ساخت توانایی‌پذیر، سلول‌های خورشیدی نازکی را توسعه دادند که کاملاً قابل چاپ هستند. آنها از نانومواد به عنوان جوهرهای الکترونیکی قابل چاپ برای ایجاد سلولهای خورشیدی استفاده کردند. آنها با کار در اتاق تمیز، سلول های خورشیدی را با استفاده از یک پوشش شکافی می سازند. این کار باعث قرار گرفتن لایه‌هایی از مواد الکترونیکی روی یک بستر آماده و قابل آزاد شدن است که تنها سه میکرون ضخامت دارد، می‌شود. آنها در ادامه فرآیند چاپ روی صفحه، برای ساخت الکترود روی ساختار و تکمیل ماژول خورشیدی استفاده کردند.

زمانی که این فناوری را آزمایش کرد، دریافت کرد: این دستگاه می‌تواند حدود 730 و 370 انرژی بر روی پارچه را آزمایش کند و 370 انرژی بر روی پارچه Dyneema تولید کند. از انرژی تولید سلولهای خورشیدی معمولی در هر زمین است. آنها همچنین دوام دستگاههای خود را آزمایش کردند و دریافت کردند که، حتی پس از بیش از 50 بار چرخاندن و باز کردن یک پنل پارچه خورشیدی، سلولها بیش از 90 درصد از قابلیت تولید انرژی اولیه خود را حفظ کردند.

بخوان  تاثیرات چشمگیری که باتری های کوانتومی در زندگی ما خواهند داشت

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ایمهندسان ام آی سلولهای خورشیدی پارچه‌های سبکی ساخته‌اند که می‌توانند به سرعت و به راحتی هر سطحی را به منبع انرژی تبدیل کنند. آنها این سلول‌های خورشیدی که به اندازه کاغذ نازک هستند، با استفاده از روش‌های چاپ بر روی محلول واقع‌پذیر برای همه لایه‌ها توسعه یافتند.

ماژول چاپ شده، تقریباً 15 میکرون ضخامت دارد و ممکن است بعد از پلاستیکی جدا شود تا یک دستگاه خورشیدی فوق سبک ایجاد شود. با این حال، استقرار چنین ماژول‌های خورشیدی مستقل و کوچکی است، زیرا به راحتی پاره می‌شوند و مدیریت آن‌ها است. تیم ام آی تی به دنبال بستری نازک، پذیرنده و قوی بودند که سلول‌های خورشیدی را برای این مشکل توسعه دهند. پارچه‌ها بهترین گزینه بودند زیرا با کمترین وزن بیشتری ارائه می‌دهند.

توسعه سلول‌های خورشیدی به کاغذ ضخامت!

این سلولهای خورشیدی قابل قبول و ارتجاعی به پارچه‌های محکم و سبک متصل می‌شوند و بسیار نازک‌تر از انسان‌ها هستند و همین امر بر روی یک سطح دائمی آسان می‌شوند. قابل حمل هستند و به همین دلیل می‌توان به سرعت آنها را در مناطق دورافتاده مستقر کرد تا در مواقع اضطراری کمک کننده باشند.

آنها ماده عالی به نام «Dyneema» را کشف کردند. Dyneema، یک پارچه کامپوزیت با وزن هر متر مربع فقط ۱۳ گرم است. الیاف به کار رفته در ساخت این پارچه به قدری قدرتمند است که از آنها به عنوان طناب برای بلند کردن کشتی تفریحی غرق شده است کاستا کنکوردیا(Costa Concordia) از کف دریای مدیترانه استفاده کردند. آنها ماژولهای خورشیدی را با قرار دادن یک پوشش نازک از چسب با اشعه فرابنفش بر روی ورقهای این پارچه چسباندند. این کار به ساختار خورشیدی بادوامی می‌شود.

بخوان  نشانگر درصد باتری به آیفون باز می‌گردد

انتهای پیام



منبع

اتاق‌های اصولی به محیطی گفته می‌شود که به منظور تولید یا تحقیقات علمی و صنعتی در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و در این محیط دارای آلاینده‌های زیست‌محیطی بسیار پایین‌تر از محیط معمولی یک محیط بسته می‌باشد.

“ولادیمیر بولوویچ”(Vladimir Bulović) این مطالعه و رهبر آزمایشگاه الکترونیک آلی و نانوساختار(ONE Lab) گفت: معیارهای استفاده برای ارزیابی یک فناوری جدید سلول خورشیدی، معمولاً به بازده تبدیل آنها و آنها به دلار در هر وات محدود می شود. می شود. یکپارچگی نیز به همان اندازه مهم است. این پارچه‌های خورشیدی سبک وزن، یکپارچگی را می‌توان و انگیزه‌های زیادی برای کار فراهم می‌کند. با توجه به نیاز فوری به استقرار منابع جدید انرژی بدون کربن، ما در تلاش هستیم تا پذیرش خورشیدی پنل‌های خورشیدی را تسریع کنیم.

دانشگاه ام آی تی در مطالعه بعدی توسعه سلول‌های خورشیدی نازک و به ضخامت کاغذ خبر داده‌اند که می‌تواند هر سطحی را به منبع انرژی تبدیل کند.