توصیه‌های پزشکی «ChatGPT» همدلانه‌تر از توصیه‌های پزشکان هستند

آیا ChatGPT برای مراقبت بهداشتی آماده است؟

آزمایش ChatGPT در حوزه پزشکی

آیرز که معاون نوآوری در بخش بیماری‌های عفونی و بهداشت عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو است، گفت: فرصت‌ها برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی با هوش مصنوعی، بسیار زیاد است. مراقبت‌شده با هوش مصنوعی، آینده پزشکی است.

دکتر «دیوی اسمیت»(Davey Smith)، از مدیران «موسسه پژوهش‌های بالینی آلتمن» (ACTRI) و دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو گفت: ChatGPT ممکن است یکی از افراد در امتحان مجوز پزشکی موفق شود اما پاسخ‌گویی مستقیم به همراه بیماران با دقت باشد. و همدلی، یک وضعیت متفاوت است.

دکتر «اریک لیز» (Eric Leas)، دانشیار مؤسسه کوالکام گفت: همه‌گیری کوید-19، پذیرش مراقبت‌های بهداشتی مجازی را سرعت داد. با این امر، دسترسی به مراقبت را برای آسان‌تر می‌کند اما پزشکان پیام‌های زیر بارهای الکترونیکی بیماران را می‌گیرند که به دنبال مشاوره پزشکی هستند. این فشار کاری، رکورد سطح فرسودگی شغلی پزشکان را شکسته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشگران «دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو» (UCSD)، پاسخ‌های کتبی پزشکان و چت‌بات‌های «ChatGPT» را با پرسش‌های واقعی مقایسه کردند و گروهی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی دارای مجوز، پاسخ‌های ChatGPT را در ۷۹ درصد از واقعیت می‌دهند و آنها را با کیفیت و کیفیت می‌دهند. همدلانه‌تر می‌دانند.

دستیارهای مصنوعی مصنوعی مانند ChatGPT جایگزین پزشکان نمی‌شوند اما این پژوهش نشان می‌دهد پزشکانی که با چنین فناوری‌هایی کار می‌کنند، ممکن است پزشکی را متحول سازند.

انتهای پیام



منبع

دکتر «آرون گودمن» (آرون گودمن)، دانشیار بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو و پژوهشگران این پروژه گفت: هرگز نمی‌کردم این را بگویم اما ChatGPT نسخه‌ای است که می‌خواهم به صندوق ورودی خود بدهم. این فناوری، نحوه حمایت از بیماران را تغییر خواهد داد.

بخوان  احتمال پرتاب قریب‌الوقوع بلندترین موشک جهان

گروهی متشکل از سه متخصص دارای مجوزهای بهداشتی، پرسش‌ها و پاسخ‌های مربوطه را ارزیابی کردند و متوجه نشدند که پاسخ از یک پزشک ارائه شده یا ChatGPT پاسخ داده می‌شود. آنها پاسخ‌ها را کیفیت اطلاعات و میزان همدلی مقایسه کردند و گفتند که کدام را می‌توان دید.

این پژوهش که به سرپرستی دکتر «جان آیرز» (John Ayers)، پژوهشگر «موسسه کوالکام» (Qualcomm Institute) در دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو انجام شده است، نگاهی اجمالی را به نقش دستیاران هوش مصنوعی در پزشکی ارائه می‌دهد.

پژوهشگران تصمیم گرفتند در پژوهش جدید خود، پاسخ دهند که آیا ChatGPT می‌تواند به سوالاتی که پزشکان برای پزشکان خود می‌فرستند، پاسخ دهد. اگر پاسخ مثبت باشد، مدل‌های مصنوعی مصنوعی را می‌توان در سیستم‌های سلامت ادغام کرد تا پاسخ‌های پزشکان به پرسش‌های ارسالی پزشکان را بهبود بخشند و بار روزافزون پزشکان را کاهش دهند.

مشخص شد که گروه حرفه‌ای ارزیابی در ۷۹ درصد واقعیت، پاسخ‌های ChatGPT را به پاسخ‌های پزشکان داده‌اند.

اسکداکس تقریباً 452 هزار عضو دارد که پرسش‌های پزشکی خود را می‌فرستند و متخصصان را بررسی می‌کنند. هر کس می‌تواند به پرسش‌ها پاسخ دهد اما ناظران، مجاز متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را می‌پذیرند و پاسخ می‌دهند، سطح معتبر پاسخ‌ها را نشان می‌دهند. در نتیجه این روند، مجموعه‌های متنوع و متنوعی از پرسش‌های پزشکی و پاسخ‌های ارائه‌شده توسط متخصصان پزشکی مجاز است.

آنها به طور تصادفی، 195 نمونه از گفت‌وگوهای اسک‌داکس را مورد بررسی قرار دادند که در آنها یک پرسش عمومی تایید شده بود، به یک پرسش عمومی پاسخ داده شد. پژوهشگران، پرسش اصلی را در اختیار ChatGPT قرار دادند و از آن خواستند تا پاسخی را بنویسند.

بخوان  به روز رسانی اندروید ۱۳ برای تمام گوشی‌ها ارائه نمی‌شود/ عرضه گوشی گوشی اج ۳۰ الترا/ همراه اول به ساکنان مرزی هدیه داد

از آنجایی که برخی از آنها ممکن است سوال بپرسند آیا تبادل و پاسخ در رسانه های اجتماعی یک آزمون منصفانه است، اعضای گروه پژوهشی بررسی کردند که این تبادلات، بازتابی از تجربه بالینی آنها را به شماره می‌رود.

«جسیکا کلی» (Jessica Kelley)، پرستار شاغل در شرکت «Human Longevity» و از پژوهشگران این پروژه گفت: پیام‌های ChatGPT با اطلاعات دقیق همراه بودند که نسبت به پاسخ‌های پزشکان، جنبه‌های بیشتری از پرسش‌های بیمار را در بر داشت.

این پژوهش، در مجله «JAMA Internal Medicine» به چاپ رسید.

برای به دست آوردن نمونه‌های بزرگ و متنوع از پرسش‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و پاسخ‌های پزشکانی که اطلاعات شخصی را شناسایی نمی‌کنند، پژوهشگران به رسانه‌های اجتماعی روی آوردند که در آن‌ها میلیون‌ها بیمار به طور عمومی پزشکان را به پزشکان پاسخ‌دهنده ارسال می‌کنند. . یکی از این رسانه‌ها، «اسک‌داکس» (AskDocs) شرکت «ردیت» (Reddit) است.

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان دادند که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در ۷۹ درصد موارد، پاسخ‌های «ChatGPT» به پرسش‌های بیماران را به پاسخ‌های پزشکان می‌دهند.