هوش مصنوعی (AI) همه جا هست. سیری، الکسا و دستیار گوگل برای میلیون ها کاربر ضروری شده اند. تسلا اتوپایلوت این پتانسیل را دارد که رانندگی را برای همیشه تغییر دهد. و آیبیام واتسون پس از به خطر افتادن اولین شغلش، کار جدیدی را برای ارائه راهحلهای کلان داده برای شرکتها آغاز کرد.
اینها فقط بارزترین نمونه ها هستند. برنامه های کاربردی مفید هوش مصنوعی در طیف گسترده ای از صنایع به کار گرفته می شوند، اما هوش مصنوعی نیز پتانسیل سوء استفاده را دارد.
درباره نویسنده
جیسون ایگنال مدیر ارشد بازاریابی در زنفولیو (در برگه جدید باز می شود). سابقه او در صنایع مختلفی از جمله SaaS، AI، Fintech و Consumer Electronics می باشد.
Zenfolio، سایت سازنده وبسایت و اشتراکگذاری عکس، اخیراً فناوری کاربردی را معرفی کرده است هوش مصنوعی برای کمک به عکاسان (در برگه جدید باز می شود) در انتخاب بهترین عکس ها از هزاران عکسی که معمولاً در طول یک جلسه عکس گرفته می شود. فناوری پیشرفته تشخیص تصویر فوق العاده قدرتمند است و می تواند عکاسان را کارآمدتر از آنچه که تصور می کردند، کند.
Zenfolio هنگام بررسی بهترین راه برای ارائه هوش مصنوعی به جامعه عکاسی، بحث های جذابی در مورد مسئولیت شرکت به طور کلی و تعهدات آن به طور خاص داشت.
هوش مصنوعی: مفهوم باستانی، واقعیت جدید
مفهوم هوش مصنوعی قرن ها پیش توسط نظریه پردازی شد فیلسوفان یونانی (در برگه جدید باز می شود)، با افسانه هایی در مورد تالو و پاندورا که هرج و مرج و ویرانی ایجاد می کند.
شاید این داستان های هشدار دهنده در مورد موجودات مصنوعی بر تفکر امروز ما تأثیر بگذارد. در حالی که یونانیان باستان بدون شک با ماهیت ابتدایی گفتمان فلسفی در Zenfolio سرگرم میشدند، مزیتی که این شرکت داشت بحثهای مبتنی بر پیادهسازی واقعی بود، نه صرفاً تعمق نظری (و تیم لباسهای عملیتری به تن میکرد).
هوش مصنوعی به کارایی، دقت و بهره وری کمک می کند به گونه ای که یونانیان اولیه تصور نمی کردند. این تکامل یافته است که قادر به پردازش زبان است، تشخیص نوریو تعامل انسانی
با این حال، جنبه های مثبت و منفی وجود دارد که باید در مورد استقرار مسئولانه هوش مصنوعی در نظر گرفت.
کاربرد مثبت هوش مصنوعی در عکاسی
صنعت عکاسی به لطف آن به طور تصاعدی تصاویر بیشتری از همیشه تولید می کند دوربین های دیجیتال و بهترین ویرایشگرهای عکس. عکاسان باید در فرآیند وقت گیر یافتن بهترین تصاویر از بین هزاران عکس، کارآمدتر و سازنده تر باشند.
هوش مصنوعی میتواند حجم زیادی از دادهها را تجزیه و تحلیل کند و عملکردهای خاصی را انجام دهد و با یادگیری سریعتر و دقیقتر میشود، معمولاً زمانی که توسط انسان تنظیم شود.
از آنجایی که هر عکاس سبک منحصر به فردی دارد و برای مشخص کردن کار خود به چشم خلاق خود متکی است، مهم است که مدلی ایجاد کنید که در آن هوش مصنوعی بتواند در یک کار مشخص کمک کند و در عین حال کنترل خلاقانه نهایی را به دست عکاس بسپارد.
تعصب ذاتی هوش مصنوعی در عکاسی
چالش اصلی در بسیاری از انواع هوش مصنوعی تعصب است. به خصوص در فناوری تشخیص چهره.
برخی از مدلهای هوش مصنوعی سوگیری را از مجموعه دادههایی که بر اساس آنها آموزش دیدهاند به ارث میبرند و بنابراین ممکن است تعصبات اجتماعی را تقویت یا تشدید کنند. این امر به دلیل عدم تنوع در مجموعه آموزشی برای مدل ها رخ می دهد.
دادههای متنوع میتواند به کاهش مشکلاتی که منجر به سوگیری در سیستم میشود کمک کند، اما مجموعههای داده همچنان برای جلوگیری از خطاها نیاز به فیلتر دارند.
اطلاعات شخصی مرتبط با عکس
ما قبلاً چندین کاربرد بحث برانگیز از فناوری تشخیص چهره را دیدهایم. در اوایل سال جاری، یک استارت آپ مستقر در نیویورک بود ده ها میلیون دلار جریمه شد (در برگه جدید باز می شود) توسط مقامات اروپایی برای جمع آوری میلیاردها تصویر چهره و اطلاعات شخصی از فیس بوک، لینکدین، و وب سایت های دیگر سپس، از آن برای آموزش نرم افزار تشخیص چهره برای شناسایی افراد بر اساس اسکن صورت استفاده کنید.
این شرکت اقدامات خود را با بیان اینکه فناوری آن برای استفاده توسط سازمان های مجری قانون در مبارزه با جرم و جنایت طراحی شده است، توجیه می کند. با این حال، شرکت های دیگری وجود دارند که وب سایت های آنها به هر کسی اجازه می دهد هر عکسی را برای شناسایی موضوع آپلود کند.
فناوری تشخیص چهره بدون شک ابزاری قدرتمند برای عکاسان و مشتریانشان است تا به راحتی عکس های یک فرد خاص را گروه بندی و مشاهده کنند. این یکی از بهترین ویژگی ها در Google Photos برای مثال برنامه
با این حال، برای دستیابی به این نتایج، نیازی نیست که یک کسب و کار اطلاعات شناسایی شخصی (PII) را با تصویر مرتبط کند.
برای جلسات عکاسی که هزاران تصویر تولید میکنند، با مجموعهای از سوژههای مشابه که در بسیاری از عکسها ظاهر میشوند، استفاده از تشخیص چهره برای یافتن یک شخص خاص، نیازی به دانستن برنامه در مورد آن شخص، به جز ویژگیهای منحصربهفرد صورت او ندارد.
هنگامی که تمام عکسهای یک شخص توسط هوش مصنوعی انتخاب میشود، سپس میتواند به هر تصویر بر اساس مجموعهای از معیارهای رتبهبندی شده از نظر اهمیت رتبهبندی کند، به عنوان مثال واضحترین تصویر، شادترین چهرهها، چشمان باز یا بسته.
با نگه داشتن مجموعه اولیه عکس ها به صورت محلی در a کامپیوتر عکاس، این فناوری را می توان به روش های بسیار مفیدی به کار برد، بدون اینکه سوژه در عکس در معرض خطر این باشد که مدل های هوش مصنوعی یاد بگیرند که آنها را با دقت بیشتری از گروه بزرگی از تصاویر خصوصی شناسایی کنند.
برای مثال، اگر عکاس زیرمجموعهای از بهترین عکسها را از طریق سرویسهای ذخیرهسازی ابری Zenfolio با مشتری خود به اشتراک بگذارد، گالری با رمز عبور محافظت میشود و تنظیمات پیشرفته برای عکاس برای فعال یا غیرفعال کردن ویژگیهای تشخیص چهره برای گالری هر مشتری. .
استقرار هوش مصنوعی با هوشمندی
توانمندسازی عکاسان حرفه ای با دسترسی مقرون به صرفه به هوش مصنوعی پیشرفته یک ابتکار بسیار جدید است.
و تیم پشتیبان PhotoRefine.ai در به کارگیری راه حل محتاط و متفکر و شاید حتی فلسفی عمل کرده اند.
با استفاده از فناوری پیشرفته، با استفاده از تقریباً دو دهه تجربه در ایمن سازی تصاویر و ویدیو، و همکاری با بهترین ارائه دهندگان فناوری امنیتی.
همیشه این احتمال وجود دارد که شرایط به روشهای غیرمنتظره تغییر کند، اما رویکردی که این شرکت اتخاذ کرده این است که اطمینان حاصل کند که کاربردهای منفی فناوری هوش مصنوعی را فعال نمیکند یا به آن کمک نمیکند.
شاید فیلسوفان یونان باستان تعجب کنند که امروزه تالو آنها یک تسلا را هدایت می کند. یا اینکه هرج و مرج و ویرانی که از پاندورا می ترسیدند به صنعت موسیقی محدود می شود. اگر همه شرکتها وقت خود را صرف تأمل در تأثیرات اخلاقی و اخلاقی خلاقیتهای خود کنند – لباسهای تن پوش و صندل اختیاری – شاید بتوانیم این نگرانیهای قدیمی را بیاساس ثابت کنیم.
اما همانطور که داگلاس آدامز فیلسوف معاصرتر می گوید: «یک اشتباه رایجی که مردم هنگام تلاش برای طراحی یک چیز کاملاً بی اشتباه مرتکب می شوند، دست کم گرفتن نبوغ احمقان کامل است.»