توقف‌های میدان جنگ با هیدروژل گرمایی

پژوهشگران می‌توانند از این هیدروژل هموستاز (کنترل محیط) سریع و کافی در محیط‌های مختلف از صدم و زخم‌ها استفاده کنند. و تجویز آسان یک غیر متخصص بدون نیاز به آموزش، ساخت آسان و قابل استریل شدن با هزینه کم، پایداری طولانی مدت حتی در شرایط آب و هوای نامساعد و سازگاری زیستی خوب بدون عوارض جانبی است.

یک هیدروژل جدید می‌تواند جان انسان‌ها را نه تنها در میادین جنگ، بلکه در جهان غیرنظامی نیز نجات دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، وقتی سربازان در میدان نبرد مجروح می‌شوند، کنترل یکی از مهم‌ترین منابع نجات‌دهنده است که پزشکان می‌توانند انجام دهند. با این حال، با توجه به نیازهای خاص طبابت در این مورد، این کار می‌تواند یک چالش مهم باشد. اکنون یک هیدروژل تزریقی جدید که توسط بدن فعال می‌شود، ممکن است راه‌حلی ارائه دهد.

بر اساس تجزیه و تحلیل و تحلیل‌های ایجاد شده در میادین نبرد بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱، در حدود ۸۷.۳ درصد از کل مرگ‌ها و میره‌ها در میدان جنگ قبل از رسیدن سربازان به مرکز درمانی رخ داده است و ۹۰.۹ درصد از قربانیان به دلیل وجود است. جان خود را از دست داده اند. بنابراین یک راه حل ساده و آسان برای جلوگیری از وجود می‌تواند به کاهش مرگ و میر سربازان تأثیر بگذارد.

به دلیل بالای آب هیدروژل‌ها، برخی از آنها در زمینه نیز استفاده می‌شوند و کارهایی مانند آسیب‌دیدگی در مهره‌ها و ساخت ایمپلنت‌های مغزی بهتر با آنها انجام می‌شود.

سپس دو آزمایش انجام دادند که در یکی، جریان خون را با استفاده از یک سرنگ و لوله ای که در همان دمای خون انسان در بدن می‌شوند، شبیه سازی کردند و سپس یک زخم در لوله ایجاد کردند.

بخوان  نگاه «هابل» به یک کهکشان کم‌نور و بی‌شکل

علاوه بر این، این هیدروژل را می‌توان با استفاده از سردی نمکی که باعث سرگیری آلودگی‌ها می‌شود، راحت کرد.

این پژوهش در مجله Biomaterials Science منتشر شده است.

هیدروژل‌ها به ‌عنوان بانداژها نیز می‌توانند به ‌طور عمیق مورد مطالعه قرار بگیرند، از پرورش‌هایی برای کشتن باکتری‌ها در محل زخم، کمک به مهر و موم کردن زخم‌ها در دستگاه گوارش و حتی اتصال به پوست از طریق استفاده از سونوگرافی استفاده می‌کنند.

در آزمایش دیگری، مشک ها را برای ایجاد ایجاد زخم می کنند. در هر دو مورد، هیدروژل پس از قرار گرفتن در محل زخم (چه واقعی و چه شبیه‌سازی شده) سریع جامد شد و در جریان خون بسیار موفق بود.

هیدروژل‌ها زنجیره‌های مولوول‌ها هستند که می‌توانند قابل توجه باشند آب را درون خود ذخیره کنند و چیزی شبیه به یک ماده شگفت‌انگیز مدرن هستند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که هیدروژل‌ها می‌توانند به عنوان یک زره عمل کنند و آب آشامیدنی را از هوای رقیق بیرون بکشند یا به عنوان پوشش پنجره‌ها عمل کنند تا ساختمان‌ها را خنک‌تر نگه دارند.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران همچنین می‌توانند این هیدروژل را انجام دهند که می‌توانند نه تنها برای زخم‌هایی که در میدان‌های نبرد ایجاد می‌شوند، استفاده کنند، بلکه برای درمان هر نوع زخمی استفاده می‌کنند و همچنین می‌توانند با داروها یا مواد دیگر برای بهبود روند بهبود ترکیب شوند.

با این حال، به گفته پژوهشگران موسسه تاراساکی مستقر در لس آنجلس، باندهای هیدروژل حساس به قادر به ارائه درمان سریع و دما برای محیط زیست به روشی قابل کنترل نبوده‌اند. پژوهشگران برای اصلاح این وضعیت، یک ماده منعقد کننده خون را با یک پلیمر حساس به دما به نام پلی (N-isopropyl acrylamide) مخلوط کردند.

بخوان  عنوان برتری غرفه دانشگاه علم و صنعت در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری