تکمیل یک قطعه دیگر از پازل فرشت با کشف فسیل‌های ۵۵۰ میلیون ساله

لوله گانگتوکنیا از فسفات کلسیم ساخته شده است. این ماده سخت بر خلاف عروس‌های دریایی کنونی، دندان‌ها و استخوان‌های ما انسان‌ها را نیز می‌سازد، اما با گذشت زمان، کمتر شده است که حیوانات از این ماده برای ساختن اسکلت خود استفاده کنند.

این پژوهش می‌کند که نرم‌افزار را برای حفظ بافت نرم‌افزار درک کند که چقدر حیاتی است. چنین اکتشاف به درک ما از ماهیت حیات روی زمین در میلیون‌ها سال پیش کمک می‌کند و همچنین به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چگونه زمین را از آن زمان در نظر بگیریم.

اولین حیواناتی که اسکلت‌های محکم و سختی را ایجاد کرده‌اند در فسیل‌های متعلق به حدود ۵۵۰ تا ۵۲۰ میلیون سال پیش در انفجار کامبرین ظاهر شده‌اند. بخش‌های این فسیل‌های اولیه فقط لوله‌های توخالی هستند که طول آنها از چند میلی‌متر تا چند سانتی‌متر است.

اگر این فسیل نشان می‌دهد که گانگتوکنیا یک عروس دریایی باستانی بوده است، اما هنوز هم ممکن است که سایر انواع لوله‌های فسیلی ظاهری کاملاً متفاوت باشند.

این فسیل‌ها همچنین نشان می‌دهند که گانگتوکنیا دارای یک روده‌ای داخلی است که با انتهای کوره‌ای تقسیم‌بندی می‌شود که طول این لوله را می‌کند و تنها یک انتهای آن باز است.

رد شدن منشاء پیشین گانگتوکنیا

انتهای پیام



منبع

کشفی که یک در میلیون رخ می دهد

تکمیل یک قطعه دیگر از پازل فرشت با کشف فسیل‌های ۵۵۰ میلیون ساله

انفجار کامبرین(Cambrian explosion) رویداد فرگشتی نسبتا کوتاهی بود که در آغاز دوره کامبرین، نزدیک به 542 میلیون سال پیش رخ داد که طی آن بسیاری از شاخه‌های اصلی حیوانات، همانگونه که فسیل‌ها نشان می‌دهند، پدید آمدند.

بخوان  ویدیو/ «کیو استار» پیشرفتی که بشریت را تهدید می‌کند!

حفظ استثنایی بافت‌های نرم به لطف شرایط بی‌هوازی (فقر خصوصی)

وی افزود: اکنون به لطف کشف نمونه‌ها و خارق‌العاده، یک قطعه کلیدی از پازلی، کاملاً در جای خود گرفته شده است.

دکتر لوک پری(Luke Parry) از گروه علوم زمین دانشگاه آکسفورد و نویسنده این پژوهش می‌گوید: این واقعاً کشفی است که در هر یک میلیون بار یک مرتبه اتفاق می‌افتد. این لوله‌های مرموز در گروه‌های چند صدتایی پیدا می‌شوند، اما به عنوان فسیل‌های «گیج‌کننده» در نظر گرفته‌شده می‌شوند، زیرا ما برای طبقه‌بندی آنها نمی‌مانیم.

شیائویا ما(Xiaoya Ma) یکی از نویسندگان این پژوهش در بیان یکه مطبوعاتی: به نظر می‌رسد شیوه زندگی لوله‌های نوشتاری در دوره کامبرین به طور فزاینده‌ای رایج است که ممکن است پاسخی سازگار شوند به افزایش فشار شکار در دوره کامبرین اولیه.

این اکتشافات به تازگی در مجله Proceedings of the Royal Society B منتشر شده است و شکاف مهمی را در مورد تاریخ فرشت زمین تکمیل می‌کنند.

این پژوهش جدید نشان می‌دهد که این موجودات اولیه جزو اولین موجوداتی بودند که اسکلت‌های سخت را که بخش بزرگی از فسیل‌ها را تشکیل می‌دادند، ایجاد می‌کردند.

به گفته، این گونه احتمالاً از این شاخک‌ها برای نیش زدن و گرفتن طعمه‌هایی مانند بندپایان ریز(حشرات) استفاده می‌شود.

به گفته پژوهشگران، گانگتوکنیا شبیه عروس‌های دریایی مدرن است، با ساختاری لوله‌های صاف و سخت که به بستر زیرین آن متصل است. دهان شاخکی آن می‌تواند به بیرون کشیده شود و همچنین می‌توان برای جلوگیری از شکار توسط شکارچیان در داخل لوله جمع‌آوری کرد.

یک بخش از پازل تحول کامل شد

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، دانشمندان با تعیین اولیه‌ترین حیواناتی که اسکلت ایجاد کرده‌اند، به لطف مجموعه‌های بسیار خوب از فسیل‌های یافت شده در شرق استان یونان در چین، یک معمای صد ساله را حل کردند.

بخوان  اپل از شما می‌خواهد که با برنامه ویدیویی 50 دلاری خود یک فیلم پرفروش 8K تولید کنید

چهار نمونه از گانگتوکنیا با بافت‌های نرم هنوز دست نخورده، از جمله معده و قسمت‌های دهان، بخشی از این مجموعه جدید از فسیل‌های ۵۱۴ میلیون ساله هستند. اینها نشان می‌دهند که این گونه، دهانی داشته که با حلقه‌های به طول پنج میلی‌متر، شاخک‌های صاف و انشعاب مرزی داشته باشد.

این ویژگی‌ها فقط در عروس‌های دریایی معاصر، شقایق‌ها و عموزاده‌های نزدیک آنها معروف به گزنده‌تباران (cnidarians) یا مرجانیان هستند که حیوانات نرم‌تنی هستند که در فسیل‌ها نادر هستند.

این پژوهش اولین پژوهشی است که نشان می‌دهد موجودی به نام گانگتوکونیا(Gangtoucunia) یک عروس دریایی باستانی بوده است.

این فسیل در مکانی در کونمینگ در شرق استان یونان چین کشف شده است. وجود ریزموجوداتی که معمولاً بافت‌های نرم را در فسیل‌ها تجزیه می‌کنند، در این محیط توسط شرایط بی‌هوازی محدود شده است.

تنها به دلیل حفظ قسمت‌های نرم آنها می‌توان تعیین کرد که چه نوع حیواناتی این اسکلت‌ها را تولید کرده‌اند. از روی هیچ فسیلی امکان شناسایی این حیوانات به عنوان یکی از گروه‌های اصلی موجودات زنده که هنوز زنده هستند، وجود ندارد.

در حالی که ظاهراً اسکلت نخستی‌ترین موجودات غیرممکن بود، کشف فسیل‌های 500 میلیون ساله اکنون این معمای چند صد ساله در اولین موجودات دارای اسکلت را حل کرده‌اند.

این نمونه‌های جدید به طور قابل توجهی به این نظریه توجه دارند که گانگتوکنیا به کرم‌های حلقوی (کرم‌های خاکی، چندشاخه‌ها و خویشاوندان آنها) مرتبط هستند، می‌کنند. اکنون مشخص است که بدن گانگتوکنیا دارای پوست صاف در خارج و یک روده جزء بندی شده طولی بوده است. این در حالی است که کرم‌های حلقوی بدن‌هایی با تقسیم بندی هستند.

بخوان  هوش مصنوعی؛ تهدیدی برای بشریت