تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي | 1biti

به خاطر امکانِ دستبرد به ژنوم یا همان اطلاعاتِ موجوداتِ زنده، نسلِ بشر قادر شده است تا به دل یکی از رازآمیزترین‌ها دست پیدا کند و برای همین باید از آینده تکنولوژیِ ژنتیک بگوییم. مفهوم بلاک‌چین به جهت اتصال کاربران، یک زنجیر از بلوک‌هاست که باعث ایجاد فضایی برای تبادل و معامله امن و سریع خواهد شد. در آینده کسب و کارهای بیش‌تری را شاهد خواهیم بود که رو به فناوری بلاک‌چین خواهند آورد و این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که اخیراً نقشِ خود را بیش از پیش به ما نشان داده است. آیا تا به حال اسمِ چنین تکنولوژی به گوشِ شما خورده است؟ این فناوری به سرعت در حالِ توسعه‌ است و قرار است منجر به اتصالِ دستگاه‌های مختلف بشود. مثلاً فرض کنید در یک روز گرم تابستانی دارید از محلِ کار به خانه باز می‌گردید.

  • با اين وجود، بسياري از شرکت‎ها هنوز استراتژي تکنولوژي و روش مناسبي براي ارزيابي و ارزش‎گذاري دارايي‎هاي تکنولوژيک خود تدوين و پياده‎سازي نکرده‎اند.
  • نوع پژوهش حاضر به صورت کاربردی و نحوه گردآوری داده ها به صورت آمیخته (کمی-کیفی) می‌باشد.
  • نتایج در بخش کمی نیز براساس فرآیندِ تحلیلِ ویکور فازی نشان داد، عامل فنی به عنوان تاثیرگذارترین مضمونِ زیرساخت‌های حیاتیِ صنعت انتخاب شد که عاملی برای تقویتِ قابلیت‌های راهبردهای توسعه پایدارِ صنعت نفت و گاز محسوب می‌شود.
  • این موضوع علاوه بر پیشرفت اینترنت اشیا، باعث پیشرفت تکنولوژی در سایر زمینه‌ها مثل رشد هوش مصنوعی و بیگ دیتا هم می‌شود.
  • بهترین سایت‌های اخبار فناوری در واقع دیدی روشن و واقعی‌تر را از علوم تازه تعریف شده، دنیای مدرن کنونی به کاربران عرضه می‌کنند.
بخوان  چگونه به آنجا رسیدیم؟ تاریخ هوش مصنوعی آگاه شده توسط توییت
از پیراهن‌های هوشمند با قابلیت جمع‌آوری اطلاعات گرفته تا لباس‌های خواب برای بررسی وضعیتِ خواب، کمک به بیمارانِ دیابتی و خطرِ ابتلا به سرطان سینه در زنان فقط بخشی از دستاوردهای این حوزه یعنی لباس هوشمند است. علام با مطالعهٔ طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌که فناوری با به‌کارگیری ایده‌ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند. لزوم‌ سیاستگذاری مدیریت منابع آبی در حوزه کشاورزی دکتر امین باقی زاده رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی با تاکید بر سیاستگذاری در حوزه کشاورزی؛ استفاده از روشهای نوین آبیاری را ضروری دانست. وقتی می توانیم با تلفن هوشمند خود وسایل و تجهیزات خانه را کنترل و مدیریت کنیم، تجهیزاتی که مجهز به فناوری کنترل از راه دور هستند، در دسته محصولات اینترنت اشیا قرار می گیرند. اینترنت اشیاء ایده ای مبتنی بر اتصال فناوری و دستگاه ها از طریق شبکه است که دسترسی گسترده تر و از راه دور به فناوری را فراهم می کند.

http://118amoozesh.irاین پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 144 نفرا مجله خبری 1 بیتی از اداره کل بانک مسکن میباشد. در این پژوهش برای محاسبه اندازه نمونه از فرمول نمونه گیری کوکران استفاده شد.

تعریف تکنولوژی

استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی همچنان نیز در حال افزایش است. اگرچه چاپ سه بعدی ممکن است در مقایسه با سایر تکنولوژی های جدید کمی جا افتاده باشد، اما تکنولوژی چاپ سه بعدی و 4 بعدی کاربردهای بسیار گسترده‌ای در تکنولوژی آینده خواهند داشت و یکی از فناوری‌های کاربردی در آینده باشند که جهان را دگرگون خواهد کرد. نسل پنج و ششم اینترنت یعنی یک اتصال جهانی سریع‌تر، دقیق‌تر و پایدارتر، که برای متحول کردن دنیا به وجود آمده است. اما این تکنولوژی جدید تنها به معنای راحتی بیشتر برای تماشای فیلم یا استفاده روزمره از شبکه‌های مجازی نیست. اینترنت پرسرعت در آینده باعث پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از زمینه‌ها می‌شود.

بخوان  مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی | 1biti

زندگیِ هوشمند با اینترنت اشیا IoT

از نظر مديران بازرگاني، تکنولوژي مهم‌ترين دارايي شرکت‎ها است که کمتر موردتوجه قرار مي‎گيرد. اکثر مديران معتقدند که آينده‌ي شرکت آن‌ها تا حد زيادي به استفاده از تکنولوژي بستگي دارد. با اين وجود، بسياري از شرکت‎ها هنوز استراتژي تکنولوژي و روش مناسبي براي ارزيابي و ارزش‎گذاري دارايي‎هاي تکنولوژيک خود تدوين و پياده‎سازي نکرده‎اند. ديگر مديران، کاملاً به نقش تکنولوژي در کسب‌وکار و بازار خود پي برده‎اند، اما در شناخت فرصت‎ها و روش‎هاي بهره‎گيري از دارايي‎هاي تکنولوژي در ديگر بازارها ناکام بوده‎اند.