تکنولوژی ابری (Cloud) چیست و چه مزایایی دارد؟ 1 بیتی

ماشین لرنینگ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی است و به عنوان پیچیده ترین تکنولوژی جهان یا حداقل یکی از پیچیدهترین فناوریهای جهان امروز سایت 1biti شناخته میشود. هوش مصنوعی قادر است کارهای مختلفی را دراینرابطه انجام دهد. در صنعت کشاورزی می توان از هوش مصنوعی برای کمک به کشاورزان استفاده کرد تا عوامل مختلفی مانند دما، شرایط آب و هوایی، شرایط خاک و مصرف آب را تجزیه و تحلیل کنند. برخی از دانشمندان این حوزه در حال بررسی و تحقیقات در این زمینه هستند و می خواهند ببینند که آیا روشی وجود دارد که با کار گذاشتن چیپ های بسیار قوی هوش مصنوعی در مغز انسان بتوانند انسانی با مغز فرابشری و توانایی های ذهنی خارق العاده به وجود آورند؟ بودجهای که دولت بایدن برای این کار در نظر گرفته، این کمبودها را در کوتاهمدت برطرف نمیکند، اما کمپانیهای بزرگ تولیدکننده تراشه همچون «اینتل»، «شرکت تولید نیمههادی تایوان»، «میکرون»، و «گلوبال فاندریز» را تشویق میکند تا به منظور خودکفایی آمریکا در این زمینه بیشتر تلاش کنند. به منظور تقویت تلاشها برای خودکفا شدن ایالات متحده در زمینه تولید تراشههای نیمههادی، جو بایدن، رئیسجمهوری آمریکا سهشنبه «قانون تراشهها و علم» را امضا کرد که قرار است 52 میلیارد دلار یارانه به صنعت تراشه پرداخت شود.

این شرکت که در سال 1987 توسط مورینگ چانگ تأسیس شد، به یکی از شرکت های پیشرو در تولید نیمه هادی ها تبدیل شد و به مرور زمان TSMC پیشرو در این زمینه شد. با کمک تجزیه و تحلیل داده ها می توان داده های غیرساختارمند و پیچیده و بسیاری از مشکلات غیرممکن را حل نمود. فیلم آموزش مقدماتی پردازش تصویر با اپن سی وی OpenCV در پایتون Python (طول مدت: ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه، مدرس: مهندس محمدجواد زمانی قلعه): در این فرادرس، معرفی، نصب و بارگذاری تصاویر به شکل کاملاً سریع و آسان انجام و سپس با اعمال عملیات اصلی متداول روی آنها، رویکردهای ریاضی و تبدیلهای هندسی برای تصاویر آموزش داده شدهاند. یکی از مباحث اصلی هوش مصنوعی که در یک دهه گذشته متخصصان علوم دیگر و همچنین شرکتهای تجاری نیز از آن استقبال زیادی کردهاند، یادگیری ماشین (Machine Learning) نام دارد. ROSS Intelligence یک وکیل هوش مصنوعی است که زندگی خود را به عنوان یک برنامه تحقیقاتی در دانشگاه تورنتو آغاز کرد. مثلا کانال Tubingen Machine Learning که برای دانشگاه Tubingen هست خیلی خوبه که دو تا از منابعی که معرفی کردم از اونجا بودن. ایستمن با معرفی مفهوم «عکاس آماتور»، گروه اجتماعی جدیدی را شکل داد؛ چراکه در آن زمان عکاسی، کاری تخصصی به شمار میآمد.

هر فرد تعدادی توانایی عمومی و تخصصی دارد که براساس همین تواناییها شغلی را به دست آورده، اما آگاهی ضمنی از فناوریهای نوظهور کمک میکند، افراد نهتنها دید کاملتری نسبت به وضعیت حرفهای خود داشته باشند، بلکه در صورت لزوم کارفرماهای خود را از جدیدترین فناوریهای حرفهشان مطلع کرده و فرصتهای پیشرفت شغلی خود را فراهم کنند. مفهوم توسعهٔ پایدار، حاصل رشد و آگاهی از پیوندهای جهانی، مابین مشکلات محیطی در حال رشد، موضوعات اجتماعی، اقتصادی، فقر و نابرابری و نگرانیها دربارهٔ یک آینده سالم برای بشر است. همچنین علم اقتصاد بر موضوع ارتباط انسان و رشد اقتصادی تأکید دارد، که در نتیجه آگاهی و استفاده از آن، موجب افزایش تولیدات، به عنوان یک اولویت، مطرح میگردد. این یک واقعیت تاسف آور است که انسان گاهی علیه سایر ادیان، جنسیتها، ملیتها و غیره مغرضانه عمل می کند و ممکن است این تعصب ناخودآگاه به سیستم های هوش مصنوعی که توسط انسان ها توسعه یافته نیز وارد شود، تعصب همچنین ممکن است به دلیل داده های ناقصی که توسط انسان ایجاد می شود وارد سیستم ها شود به عنوان مثال، اخیرا آمازون فهمید که الگوریتم استخدام مبتنی بر Machine Learning که در سال 2014 توسط دهها مهندس برای استخدام کارمندان جدید طراحی شده بود داوطلبین مرد را به داوطلبین زن اولویت داده است، در واقع به این برنامه یاد داده شده بود که الگوهای مشخصی را از میان رزومههای ده سال اخیر استخراج کند و چون بیشتر این رزومهها متعلق به مردان بوده است در نتیجه، برنامه شروع کرد به ارجح دانستن رزومههایی که شامل واژههایی میشدند که بیشتر توسط مردان استفاده میشد.

هوش مصنوعی (AI) یکی از فناوری هایی است که جهان را متحول کرده است. دادههای بدون ساختار و پیچیده و بسیاری از مسائل غیر ممکن را درک کرده و حل کنیم. یادگیری بدون نظارت نقش مهمی را در کاربردهای علمی بازی میکند که در آن یک عدم وجود تئوری ثابت شده وجود دارد که میتواند دادههای آموزشی برچسبگذاریشده را فراهم کند. پس از بررسی انواع روشهای یادگیری ماشین، حال زمان انتخاب و ایجاد مدل هوش مصنوعی یا «شبکه عصبی مصنوعی» (Artificial Neural Network | ANN) است. امروزه با پیشرفت فناوری در زمینه هوش مصنوعی و با افزایش تعداد افرادی که قصد یادگیری هوش مصنوعی را برای پروژههای خود دارند، به جز روش تحصیل در رشته کامپیوتر و گرایش هوش مصنوعی یا علوم کامپیوتر در دانشگاهها، انواع روشهای یادگیری مختلف از جمله دورههای آنلاین، آفلاین، مقالهها، کتابها و سایتهای آموزش برنامه نویسی هوش مصنوعی بسیاری به وجود آمدهاند. چه کسب و کارهای بزرگ و چه کسب و کارهای کوچک و متوسط، در هر زمینه ای می توانند از آن بهره ببرند. توسعهٔ پایدار یک ایده و اصطلاح گستردهاست که معانی متفاوتی دارد همین موضوع موجب برانگیزش واکنشهای مختلف در این زمینه شدهاست. توسعهٔ پایدار راهحلهایی را برای الگوهای فانی ساختاری، اجتماعی و اقتصادی توسعه ارائه میدهد تا بتواند از بروز مسائلی همچون نابودی منابع طبیعی، تخریب سامانههای زیستی، آلودگی، تغییرات آب و هوایی، افزایش بیرویهٔ جمعیت، بیعدالتی و پایین آمدن کیفیت زندگی انسانهای حال و آینده جلوگیری کند.

بخوان  فروشگاه پوشاک و کفش 361 درجه-هودی مردانه W552119001A-3 -لباس زئوس

در هوش مصنوعی ضعیف ماشین برای انجام یک کار خاص طراحی شده است. هوش مصنوعی شبیهسازی هوش انسان در ماشین است. اطلاعاتی که می توانید در هر کجای دنیا و هر سیستم دیگری به کمک اینترنت بازیابی نمایید. در این تعریف حق هر نسل در برخورداری از همان مقدار سرمایهٔ طبیعی که در اختیار دیگر نسلها قرار داشته به رسمیت شناخته شده و استفاده از سرمایهٔ طبیعی در حد بهره آن مجاز شمرده شدهاست. از زمان کنفرانس سازمان ملل با عنوان توسعه و محیط که در سال ۱۹۹۲ میلادی در ریو دو ژانیرو برگزار شد، عنوان «توسعه»، به یکی از حساسترین و مهمترین کلمات در مباحثات تبدیل شدهاست.

توسعهٔ پایدار توسعهای است که بتواند نیازهای کنونی سازمان را بدون خدشهدار کردن به تواناییهای نسل آینده در برآورد ساختن نیازهایشان پاسخ گوید. با گزارش کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه (WCED) موسوم به گزارش براندتلند (Our common future 87, Brandt land report) در سال ۱۹۸۷ برای نخستین بار بهطور رسمی مجموعهای از پیشنهادها و اصول قانونی جهت دستیابی به توسعهٔ پایدار برای کشورهای در حال توسعه فراهم آمد. عقاید این گروه بر آن است که دستیابی به توسعهٔ پایدار در تمام زمینهها در قالب سیستم و مکانیسم حاکم بر عرصههای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی موجود امکانپذیر است. کمیسیون جهانی محیط زیست، توسعهٔ پایدار را اینگونه تعریف میکند: «توسعهٔ پایدار فرایند تغییری است در استفاده از منابع، هدایت سرمایهگذاریها، سمتگیری توسعهٔ فناوری و تغییری نهادی است که با نیازهای حال و آینده سازگار باشد». توسعهٔ پایدار یک حالت ثابت از هماهنگی را ندارد، بلکه دارای یک فرایند تغییر در چیزی است که استخراج از معادن جهت سرمایهگذاری و راهبردی توسعهٔ تکنولوژی و تغییر نهادی را سازگار با نیازهای آتی همانند نیازهای امروز میسازد. هدف توسعهٔ انسانی پرورش قابلیتهای انسانی محسوب میشود. منطق هوش مصنوعی نوعی الگوریتم مرحله به مرحله برای رسیدن به جواب است که سیستم خبره بهعنوان تقلیدی از افراد خبره و کمک گرفتن از یارانه و علوم ارتباطات بهعنوان شاخهای از آن محسوب می­شود.

در نتیجه، شما حتی میتوانید از هوش مصنوعی برای مدیریت داراییها و امور مالی خود هم استفاده نمایید. فعالیتهای این شرکت حتی از سطح جهانی هم گذشته و یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات و تجهیزات مورد نیاز دولتهای کشورهای مختلف به حساب میآید. لیکن چنین نیست. حتی نوآوریهای بسیار کهن مانند چرخ هم نمونههایی از فناوری بوده و بهشمار میروند. بسیاری از افراد هنوز هم با شنیدن عبارت «هوش مصنوعی»، به یاد فیلمهای علمی تخیلی میافتند، اما با توسعه هوش مصنوعی و رواج آن در زندگی روزمره، چنین تصوری روز به روز در حال کاهش است. طبق ادعای محققان دپارتمان علوم کامپیوتر(USC)، مقدار درک هوش مصنوعی خیلی کمتر از آن چیزی است که تاکنون تصور میشده.

ایشان به جهت فعالیتهای بسیار در رشتههای مختلف علوم محض نظیر محاسبات، ریاضیات، احتمالات و علوم مهندسی نظیر رباتیک، موردتوجه محافل علمی جهان واقع شده بود. در ضمن شما همراهان عزیز میتوانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسیهای فیلمهای روز دنیا مراجعه کنید. محفظه شارژ، کابل USB نوع C، ایرباد با اندازههای مختلف و دفترچه راهنما اقلام همراه با این ایربادز هستند. تولد علم سیاست همراه با مطالعه دولت و رفتار سیاسی آن بود (عالم،1373: 22ـ 31) و موضوعاتی همچون مشروعیت دولت­ها و حاکمیت ملی آنها در قالب قرارداد اجتماعی، خلق قدرت جدید لویاتانی را محور قرار­داد (های، 1386: 277). با عبور از رنسانس، انقلاب صنعتی، جنگهای جهانی و شکلگیری افکار فراملی و رسیدن به حد انفجاری آن یعنی انقلاب تکنولوژی اطلاعات، مطالعه قدرت و سیاست نیز دیگر تنها در بند دولت و رفتار آن نیست. این فناوری جدید به ما این امکان را می دهد که به راحتی تغییرات و تنظیماتی را که ممکن است بسیار گران یا مخاطره آمیز باشد روی یک شی واقعی آزمایش نماییم.

بخوان  فاکتوئیدهای جالب شرط می بندم هرگز درباره تکنولوژی نمی دانستی

اهمیتی ندارد که کسی مثل والنتین برایتن برگ22 گفته باشد: «فرمان شناسی ـ سایبرنتیک ـ آنقدر که یک واقعیت دانشگاهی است، یک واقعیت اجتماعی نیست. سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو سیستم حذف نویز فعال هوشمند پیشرفته (ANC) را داراست و طبق گفته این کمپانی، میتواند نویز فعال تا 33 دسیبل را حذف کند. طبق گزارش شرکت تحلیلگر فناوری IDC در سال ۲۰۲۰ هزینههای کسب و کار و مصرف کنندگان برای سختافزار اینترنت اشیاء به ۳ تریلیون دلار رسید. چراکه با استفاده از موتوری توانمند اکوسایلنت در نحوه ساخت وطراحی این محصول سبب شده تا دوام و کیفیت بسیار بالا رودو میزان مصرف انرژی به میزان بسیار قابل توجهی کاهش یابد که از این نظر یک قابلیت بسیار خوببرای این نوع از محصول لحاظ می شود. با کشاورزی عمودی، هم زمینهای کمتری تحتتأثیر قرار میگیرند و هم آب خیلی کمتری مصرف میشود. این مفهوم تلاش دارد که با نگاهی نو به توسعه، اشتباهات گذشته بشری را تکرار نکند و توسعهای همهجانبه و متوازن را رقم بزند. ویژگی اساسی علم نوین غربی آن است که تمام واقعیت طبیعت به مثابه یک موجود بی جان، به وسیله حواس بشری قابل شناخت و کنترل تلقی میشود.

در دو سدهٔ گذشته، این تصور حاکم بود که محیط بهطور عمده به عنوان یک عامل خارجی و تنها برای استفاده و استثمار انسان در نظر گرفته میشد. در سال ۱۹۹۵ دستگاههای پخش کننده دیویدی سرگرمی جذاب و جدیدی بودند، تلفنهای همراه بسیار بزرگ بودند و دسترسی به اینترنت بسیار کند و یک تجربه جدید به حساب میآمد که تنها از طریق کامپیوترهای رومیزی امکانپذیر بود. در ادامه به بررسی برخی از از تکنولوژی های جدید که آینده جهان را متحول می کند می پردازیم. در ادامه مطلب Galaxy Buds2 Pro همراه فیگار باشید. همانطور که فناوری هایی مانند هوش مصنوعی به رشد خود ادامه می دهند، تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی ما خواهند داشت. هوش مصنوعی اقدامات کاربر و رویدادهای سیستم را مشاهده میکند و دادهها را برای تجزیه و تحلیل جمع آوری میکند. نسل جدید هدفونهای سامسونگ طراحی آیرودینامیکی (aerodynamic) دارد که با این تغییر در طراحی آن، جریان هوای اضافی به گوش کاربر میرسد و به طور کلی در استفادههای طولانی مدت گوش کاربر را اذیت نمیکند. وقتی که ماشین میفهمد کاربر با چه زبانی میخواهد با آن ارتباط برقرار کند، با همان زبان به کاربر پاسخ میدهد. برنامهریزی صورت گرفته برای یک سال آینده است که بهواسطه آن هر چهار ماه یکبار، بسته ۱۰ گیگ اینترنت فعال میشود.

شاخصههای توسعهٔ پایدار را میتوان در چهار گروه: اجتماعی، اقتصادی، بنیادی و زیستمحیطی مطرح و بررسی نمود. سپس موضوع توسعهٔ پایدار در کنفرانس سازمان ملل متحد در زمینهٔ محیط زیست و توسعه (UNCED-92) در شهر ریودوژانیرو (بهعنوان اجلاس زمین) بهطور گستردهای مورد توجه قرار گرفت و اداره و بهرهبرداری درست و کارا از منابع پایه، طبیعی و مالی و … برای دستیابی به الگوی مصرف مطلوب در صدر برنامههای جهانی قرار داد. اما با تکنولوژی ابر (Cloud)، از طریق ادمین پنل خود بهسادگی میتوانید تغییرات مورد تائید سازمان را اعمال نمایید. این مفهوم تلاش میکند تا به نحو روشنتری نتایج آینده رفتارهای کنونی را مورد توجه قرار دهد. مفهوم توسعهٔ پایدار، یک نوع تلاش برای ترکیب مفاهیم در حال رشد حوزههایی از موضوعات محیطی در کنار موضوعات اجتماعی-اقتصادی میباشد.

بخوان  بهترین هوش مصنوعی برنامه‌های Android/iPhone

افزایش تنشها میان چین و تایوان در سالهای اخیر، و تلاش پکن برای الحاق این جزیره خودمختار به سرزمین اصلی چین باعث شده تا آمریکا به فکر آینده بیفتد. یکی از لازمههای اصلی ایجاد تغییر در خاطرات انسان، استفاده از داروهایی است که بنابر اطلاعات ارائه شده هم اکنون نیز در بازار قابل یافت هستند. پایداری اکولوژیکی راهحلهایی ارائه میدهد که در ابتدا نیازمند تجدید نظر در ارتباط با کشاورزی، مسکن، انرژی، طراحی شهری، حمل ونقل، اقتصاد، خانواده، منابع مصرفی، جنگلداری، بیابانها و ارزشهای اصلی زندگیمان باشد. این میزان «تاخیر» (Latency)، ممکن است در ابتدا بسیار ناچیز به نظر برسد چراکه با همین تاخیر میتوانید به راحتی از اپلیکیشنهایی مانند کلابهاوس یا اینستاگرام استفاده کنید اما همین تاخیر سبب مشکل در روند اجرای بازیهای اینترنتی میشود. البته این موضوع از جایی شکل گرفت که طرفداران برندهایی مانند دل، نوکیا و سامسونگ در مقابل طرفداران برندهای جدیدتر مانند شیائومی و لنوو بحث اصالت را پیش کشیدند. به عنوان مثال تصور میشود که در بازار لپتاپ، برند لنوو یک برند جدید است و خیلی نمیتوان به آن اعتماد کرد، به جای آن میتوان از برندهای قدیمیتر دل یا اچپی استفاده کرد، یا به عنوان مثال در بازار تلفن همراه باید به جای گوشیهای هواوی و شیائومی، گوشیهای نوکیا و یا سامسونگ را خریداری کنیم.

این هدفون بیسیم جدید از بلوتوث نسخهی ۵.۳ پشتیبانی میکند و همانند نسل قبلی مجهز به تکنولوژی صدای ۳۶۰ درجه است. این هدفون با داشتن ایربادهای مخصوص بیش از دو برابر Galaxy Buds Pro از شنیدن صداهای مزاحم جلوگیری میکند. این قابلیت Buds2 Pro را از حالت ANC به حالت Ambient تغییر میدهد تا به تقویت مکالمه کمک کند. اینترنت اشیا به دستگاه ها اجازه می دهد تا به هم متصل شده و با هم کار کنند تا زندگی را آسان تر نماید. استفاده از موقعیتیاب یا همان جیپیاس در کشاورزی باعث شده تا موقعیتیابی و نقشهکشی زمینها بسیار آسان شود.

غول فناوری کرهای در گلکسی بادز ۲ پرو از درایور ۱۰ میلیمتری و توییتر ۵.۳ میلیمتری استفاده کرده که نسبت به درایور ۱۱ میلیمتری و توییتر ۶٫۵ میلیمتری گلکسی بادز پرو کمی از لحاظ اندازه کوچکتر شده است. مطالعات آینده صنعت مد این فرضیه را مطرح کرده است که در حال حاضر این امر دور از واقعیت نیست: در آینده نزدیک، لباس به بهبود عملکرد انسان و داشتن زندگی سالم تر، ایمن تر و کارآمدتر کمک خواهد کرد. هواپیماهای هوشمند، چه از راه دور و چه به صورت خودکار، چهره عملیات نظامی را تغییر داده اند. همچنین، فناوری جدید بلاک چین راهی عالی برای ذخیره، احراز هویت و حفاظت از داده ها به شمار می آید. در حال حاضر این فناوری جدید برای ثبت معاملات با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می شود، اگرچه کاربردهای تجاری بلاک چین بسیار زیاد است. جدا از بازار تلفن همراه، دانستن سال تاسیس شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون، تسلا و غیره نیز خالی از لطف نیست. پیشرفت در محاسبات و تجزیه و تحلیل جهش های باورنکردنی در درک ما از ژنوم انسان ایجاد کرده است.

ژنومیک و جهش ژنتیکی موجودات زنده پیشرفت در محاسبات و تجزیه و تحلیلها، جهشهای باورنکردنی در درک ما از ژنوم انسان ایجاد کرده است. مثلا اصلاح جهش های DNA که می تواند منجر به سرطان یا سایر بیماری های خطرناک شود. این همان چیزی است که ما برای فعالیت های مشترک مانند پخش تلویزیون ، بارگیری موسیقی و مرور رسانه های اجتماعی استفاده می کنیم. ساختارگرایان معتقدند که ساختار دانش چیزی نیست که خارج از ذهن فراگیر وجود داشته باشد. در این دیدگاه، ارتباط انسان و محیط، به صورت غلبه انسان بر طبیعت بوده و بر این باور استوار بود که دانش و فناوری بشر میتواند بر تمام موانع محیطی و طبیعی برتری یابد. این فناوری به ماشین ها اجازه می دهد تا به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هر روز به دانش و علم خود بیافزایند، بخش شگفت انگیز ماشین یادگیری افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامه ریزی انسان است.