تکنولوژی در کشاورزی و جایگاه آن در زندگی مدرن 1 بیتی

پس از آن که ارتباط اینترنتی شمار زیادی از شهروندان در تهران و کرج قطع شد، مقامهای مسئول دلیل این اتفاق را وقوع «آتشسوزی در یک مرکز دادههای اینترنت در تهران» در روز جمعه، ۱۳ اسفند، عنوان کردند. علاوه بر این اگر دولت ایران دسترسی کاربران به سرویسهای بینالمللی را به صورت کامل قطع کند، زیرساختهای ارتباطی در ایران که شامل ارتباط بین سازمانهای دولتی، بانکها و… البته باید گفت که این نمایشگاه نهتنها نتوانسته جای خود را در میان نمایشگاههای بینالمللی باز کند، بلکه در میان مردم خودمان هم محبوبیت چندانی کسب نکرده است. تصویر مقابل شمایی از نحوه اتصالات را در ناحیه کاربر نمایش می­دهد. همچنین “هدبند” مخصوص شنا کردن کودکان ، یکی دیگر از تکنولوژی های سلامت است و در صورتی که کودک بیش از زمان طبیعی در زیر آب قرار گیرد به والدین هشدار می دهد. چالش مهم در این زمینه، تولید ساختارهای درون سلولی و از طرفی برون سلولی برای تولید یک ساختار زیستی سه بعدی است. یکی از مهم ترین ویژگی­های این فناوری عدم تقارن پهنای باند ارسالی و دریافتی است.

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره برخی گمانهها مبنی بر شروع اعتراضات در برخی شهرهای خوزستان و قطع شدن اینترنت گفت: در فضای مجازی این صحبتها مطرح میشود و مرجع ما هم فضای مجازی نیست، بلکه فضای واقعی مرجع است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با توانایی زارعپور برای ایجاد تحول در وزارت ارتباطات اظهار کرد: ارتباط ماهوارهای جدای از این مباحث است و کار خودش را میکند. لذا سیستم ماهوارهای ارتباطی به زارعپور ندارد، او در این مورد نمیتواند اقدامی انجام بدهد. حیدری افزود: اینترنت ماهوارهای جدیداً عرضه شده، تعدادی از کشورها آن را دریافت کردهاند و در حال توسعه آن هستند اما این سیستم با ضعف وزارت ارتباطات، مرتبط نیست.

چنین معاملاتی معاملات فرکانس بالا نامیده میشود و نشان دهنده یکی از سریعترین بخشهای در حال رشد در معاملات مالی است. هوش مصنوعی نقش مهمی در حوزه پزشکی دارد. این پدیده به عنوان اثر هوش مصنوعی توصیف شده است. روسیه برای نمونه در حال پیمودن مسیریست که کرملین آن را رسیدن به «استقلال اینترنتی» توصیف میکند و بهنظر میرسد هدف آن «ملی» کردن اینترنت «جهانی» است. در هر حال کسبوکارهای کوچک و بزرگ بسیاری از ایرانیان در داخل کشور که به فضای مجازی و اپلیکیشنهایی مانند تلگرام وابسته بود، تحت تاثیر قرار گرفتهاست. ADSL2 بهطور مداوم افزایش یابد و به مجموعهای بزرگ از کاربران خانگی و سازمانها و موسسات تبدیل شود. سیاست اجرایی برای شروع به کار شبکه ملی اطلاعات بر مبنای قطع ارتباط کاربران داخلی با شبکه بین المللی وب بوده است که این امر یکی از بزرگ ترین دغدغه های کاربران اینترنت در ایران بوده است. همچنین پیشبینی هرگونه سختی، مشکل یا فاجعه در آینده امکانپذیر خواهد بود. به کمک این تکنولوژی، راننده میتواند بدون برداشتن دستهایش از روی فرمان، به راحتی و بدون هیچ مشکل یا عدم تمرکز دنده را تغییر دهند، اما واقعا لازم نیست که برای سدانهای عادی، ونهای خانوادگی و شاسی بلندهای معمولی هم ارائه شوند.

اینترنتی که با کلی شوق و ذوق و با خرید کارت­های شارژ تهیه می­کردیم و پس از کسب اجازه برای قطع موقت تلفن منزل، میتوانستیم لحظاتی هر چند کوتاه ولی لذت بخش را با اینترنت حداکثر 56Kbps آن دوران بگذرانیم. هر چند به موازات آن اپراتور­های موبایل نیز سعی میکردند اینترنت GPRS را به مشترکان خود ارائه دهند، اما در آن دوران اینترنت کمی تخصصی تر از آن بود که نیاز افرادی باشد، که حداکثر استفاده از موبایل­های خود را استفاده از دوربین­های آن میدانستند. این سرویس که هنوز هم در کنار تمامی اینترنت­های جذاب نسل 3 و 4 موبایل حضوری موثر و فعال دارد، اینترنت ADSL نامیده می شود. تمام باتریها یک جفت الکترود در خود دارند که کاتد (منفی) و آند (مثبت) نامیده میشود و جریان الکتریکی از میانشان عبور میکند.

بخوان  آیا زندگی بدون 1 بیتی

شرکتهای فناوری باید بفهمند که چگونه پلتفرمهای آنلاین خود را به یکدیگر متصل کنند. شرکتی که تا چند سال قبل با برخورد لنگر کشتیها به فیبرهای نوری نامش به رسانهها راه مییافت، امروزه شبکه انتقال بزرگی را در سراسر کشور در اختیار دارد که از طریق آن پهنای باند اینترنت بینالملل را از شرکتهای خارجی خریده و به شرکتهای اینترنتی میفروشد. ADSL2 و خدمات تکمیلی آن، یکی از مهمترین فعالیتهای گروه شرکتهای شاتل محسوب میشود. کلمه Digital نیز بیان­گر ارتباط دیجیتالی است، ارتباطی که حاصل آن انتقال داده­های کامپیوتری به صورت 0 و 1 و با استفاده از مدلاسیون­­های دیجیتالی صورت می­گیرد. • ۲۰۱۶: اولین “روبات شهروند”، یک ربات انسان نما به نام سوفیا، توسط Hanson Robotics ساخته شده است و قادر به تشخیص چهره، ارتباط کلامی و بیان چهره است. حالا به تازگی جمعی از کارشناسان و پژوهشگران با تحقیقات و نظرسنجیهای جدید خود دریافته و اعلام کردهاند که برخی از این فناوریها بسیار تاثیرگذارتر و پایدارتر از سایرین خواهند بود به گونهای که با معرفی آنها در کشورهای مختلف، قادر خواهیم بود نحوه عملکرد و سازوکار بسیاری از سازمانها، نهادها و همچنین شهروندان را تغییر دهیم و زندگی انسان را به گونهای جدید رقم بزنیم. اما شاید باور نکنید که در آن دوران بسیار تاریک از تکنولوژیهایی استفاده شده که از دانش بسیار پیشرفته سود میبردهاند، که چگونگی عملکرد برخی از آنها حتی هنوز هم قابل درک نیست.

«تحلیلگران میگویند قطع اینترنت در یک کشور ۸۰ میلیون نفری، نخستین مورد از این دست در جهت انزوای موثر شبکه پیشرفته و توسعهیافته اینترنت داخلی در یک کشور جهان است. از طرفی این کشورها جمعیت بسیار بیشتری دارند و از نظر دانش فنی و تمایل به تغییر و بهبود در وضع بسیار بدتری نسبت به هم نوعان پیشرفته خود قرار دارند. پاسخ این سوال بسیار گسترده است و میتواند موارد مختلفی برای پیادهسازی و انجام یک وظیفه خاص از ایجاد و کدنویسی برنامههایی برای تشخیص الگو در یادگیری ماشین گرفته تا توسعه سیستمهای خبره را شامل شود. این اپلیکیشن قابلیتهای جالبی را در اختیار کاربر میگذارد. باوجود مخالفت دستکم نیم میلیون کاربر با طرح محدودکننده اینترنت در ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در پی رأیگیری، طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» را یک مرحله به احتمال اجرای آن نزدیکتر کردند. این فاصله بعلاوه اسپلیتری که در سر راه سیم تلفن قرار می­گیرد سبب می­شود تا کاربر بتواند همزمان هم از تلفن خود استفاده کند و هم به اینترنت دسترسی داشته باشد. در واقع هر شماره تلفن ثابت علاوه بر اشتراک تلفن می­تواند به عنوان اشتراک اینترنت نیز استفاده گردد.

تکنولوژی پزشکی استفاده از اختراعات و ابداعات برای توسعه ی روشهای درمان و کم کردن خطر بیماری هاست سایت 1biti . باید راهی برای کاربردی ساختن این هوش مصنوعی وجود داشته باشد و به همین دلیل میدجورنی تمرکز خود را بر اجتماعی کردن این فناوری گذاشته است. در تصویر بالا علاوه بر نامتقارن بودن پهنای فرکانسی آپلود و دانلود، می­توان مهمترین مزیت فناوری ADSL را مشاهده کرد. با این حال اما دیگر کشورهای این منطقه مانند فنلاند، دانمارک، نروژ و ایسلند به ترتیب در جایگاههای سوم، هفتم، نهم و شانزدهم این جدول قرار گرفتهاند. البته سیستم موجود هم کار خودش را انجام میدهد اما این امکان وجود دارد که اگر در آینده، سیستم ماهوارهای وارد کشور شد، مردم ایران هم مانند مردم بقیه کشورها از اینترنت استفاده کنند. بنابراین اینکه اینترنت ماهوارهای وارد کشور شود یا خیر یک بحث دیگر است، اگر وارد شد مانند بقیه مردم از آن استفاده میکنیم اما نباید منتظر اینترنت ماهوارهای باشیم. حیدری با تاکید بر اجرایی شدن شعار وزرای کابینه دولت سیزدهم افزود: وزرا با ۳۰۰ صفحه پرونده به مجلس آمدند و گفتند این کار و آن کار را انجام میدهیم و ظرف دو ماه کشور را گلستان میکنیم!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اینکه طی روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، افزود: قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی مواقع قطع میشود چرا که سیستم ارتباطی کشور ما به جای اینکه بهتر شود، بدتر شده است. وی در واکنش به اینکه طی روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، افزود: قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی مواقع قطع میشود چرا که سیستم ارتباطی کشور ما به جای اینکه بهتر شود، بدتر شده است. اینترنت ADSL چیست و چرا هنوز محبوب است؟ دلیل این قطعی چیست؟

بخوان  فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست 1 بیتی

واقعیت مجازی می تواند یادگیری را با ارائه تجربیات فراموش نشدنی (مجازی) به دانش آموزان افزایش دهد زیرا با کمک این تکنولوژی می توان دانش آموز را به خارج از کلاس و هر مکانی منتقل کرد و افزون بر آن استعداد و تخیل دانش آموزان را نیز شکوفا کرد. بسیاری از وبلاگ نویسان انتظار دارند این نرم افزار نیز به زودی مسیر Wave را طی کرده و از دور فعالیت خارج شود. در نتیجه برخلاف اعتراضات و تظاهرات سال ۱۳۸۸ که در آن زیرساختهای ارتباطی کشور به صورت کامل از دسترس خارج شدند، این اتفاق در وضعیتهای مشابه (مانند تظاهرات کنونی در شهرهای مختلف ایران) نخواهد افتاد. برای مثال در سال ۱۳۸۸ خبری از اپلیکیشنهایی مانند اسنپ، تپسی و سرویسهایی مانند مامانپز نبود، اما هم اکنون بسیاری از این سرویسها برای بخشی از جامعه منبع درآمد هستند و اگر دولت ایران به فکر قطع کامل اینترنت باشد، بسیاری از این سرویسها با اختلاف مواجه میشوند؛ مثلا برنامههای کاربردی مانند اسنپ یا تپسی که از نقشه گوگل استفاده میکنند، دیگر امکان ارائه سرویس را نخواهند داشت. ۱- بسیاری از طریق اینترنت امرار معاش میکنند: برخلاف سال ۱۳۸۸ که اینترنت آنقدرها در میان مردم نفوذ نکرده بود و علاوه بر آن استفاده از اینترنت 3G و 4G روی تلفنهای همراه وجود نداشت، هم اکنون اینترنت به بخش جداییناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده و علاوه بر آن بسیاری از طریق آن امرار معاش میکنند.

به عنوان مثال در مورد پردازش صوت می توان به نمونه اپلیکیشن های معمولی که بر روی تلفن همراه هوشمند شما نصب شده اشاره کرد که با دریافت صدای شما قادر است صوت را به متن تبدیل کند. در واقع به دلیل اینکه عمده ترافیک کاربران در بخش دانلود و دریافت صفحات وب و فایل­های مربوطه از سرورها می­باشد و ترافیک آپلود کاربران معمولی تنها محدود به ارسال درخواست دانلود آنها می­شود، این فناوری به صورت کاملا هوشمند پهنای باند خود را تقسیم کرده و پهنای باند آپلود را تقریبا ده درصد پهنای باند دانلود قرار داده است. اگرچه «عبدالله عبدالله» که ۳۹.۵ درصد آرا را به دست آورد، همچون انتخابات سال ۲۰۱۴ مدعی پیروزی در انتخابات است. بستههای نقرهای ترافیک ۲۰ و ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت ثابت شاتل با تخفیفهای ویژه از ۸ تا ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور ارایه میشود. بنابراین اگر اشتراک بیش از یک ماه را تهیه کنید، نمیتوانید مجموع ترافیک دوره را در یک ماه مصرف کنید و اگر مصرف شما در هر ماه از آستانه مجاز ترافیک ماهانه فراتر رود، سرعت سرویستان به حد قانونی مندرج در مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات تغییر خواهد کرد.

۲- سرویسهای زیادی در ایران وابسته به اینترنت جهانی هستند: همانگونه که در بالا گفته شد، هر چند ایران با راه انداختن شبکه ملی اطلاعات توانسته است زیرساخت ارتباطی خود را از اینترنت جهانی جدا کند، اما همچنان سرویسهای زیادی در ایران وابسته به سرویسهایی هستند که از طریق اینترنت جهانی در دسترس هستند. محمد مساعد، روزنامهنگاری که پس از چند روز توانست درباره قطعی اینترنت اطلاعرسانی کند، بازداشت و پس از ماهها مجبور به ترک کشور شد. از حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز، اینترنت در برخی نقاط تهران دچار اختلال شده بود که هماکنون این اختلال برطرف شده است. نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی، نام تازهای که مجلس در ایران به طرح معروف به صیانت داده؛ طرحی که بررسی آن همچنان ادامه دارد. البته سیاست دولت و مجلس بر توسعه و گسترش پهنای اینترنتی است نه کم کردن آن اما وقتی ضعف مخابراتی و ارتباطی وجود دارد، مقصر خود وزارتخانه است.

بخوان  هوش مصنوعی، هوش ماشین هاست! 1 بیتی

حتی متخصصان ما پیشنهاد دادند که با وزن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم خواهیم توانست ماهوارهای با همین مشخصات و دقت را بسازیم که مورد استقبال طرف مقابل هم قرار گرفت. سرویس سیاسی جوان آنلاین: در حاشیه جلسه هیات دولت عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بسته ۲۰۰ گیگی اینترنت برای خبرنگاران فعال خواهد شد. انواع فناوری های هوش مصنوعی کدامند؟ شبکههای عصبی مصنوعی انواع مختلفی دارند که برای حل اکثر مسائل یادگیری ماشین از جمله طبقهبندی، خوشهبندی، تشخیص الگو و سایر موارد به کار گرفته میشوند. این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و نگرانی از فیلتر شبکههای مجازی رفع شد. بنابراین به نظر میرسد بزرگترین کمک مجلس به دولت رئیسی و مردم این است که چهار، پنج نفر از وزرای ضعیف و درمانده را استیضاح کند و این مانع را از سر راه پیشرفت و توسعه دولت و مردم بردارد. نکته اینجاست که شناخت و مدیریت تکنولوژی بسیار آسانتر از شناخت و مدیریت رفتارهای مشتری در پذیرش یا رد یک محصول است. در نتیجه علیرغم وجود کامپیوترهای بسیار کارا و قوی در عصر حاضر ما هنوز قادر به پیاده کردن هوشی نزدیک به هوش انسان در ایجاد هوشهای مصنوعی نبودهایم. در اینجا هر نرون در شبکه عصبی یک قانون در پایگاه دانش می باشد و با استفاده از محاسبات عصبی روش استنتاج را پیاده می کنیم.

خدمت فناوری نانو، خدمتی است که برای ارائه آن از علم نانو یا فناوری نانو استفاده میشود که میتواند شامل بخشهای تحقیق و توسعه نیز باشد. تست ریون از دیگر آزمونهای هوش است که به لحاظ سهولت اجرا معروف است. اتوماسیون: افراد دیگر نیازی به انجام فعالیت های تکراری ندارند. استیو جابز در زمان ساخت این رایانه ناگهان تصمیم گرفته بود از فن خنک کننده استفاده نکند و نبودن فن به معنی غیر فعال شدن تراشه های رایانه ای درون مدارها بود. هم چنین استفاده از تجهیزاتی حرفه ای و کادر اجرایی مجرب از شاخص ترین تخصص های این شرکت می باشد.

زارعپور شعار زیادی داد که بر اساس آن تصور کردیم بعد از دو ماه شاید در اینترنت، مخابرات و ارتباطات انقلاب ایجاد خواهد کرد اما نه تنها هیچ کاری نکرد بلکه در حال حاضر ضعیفتر هم شده است. در بهمن ماه سال پیش نیز رسانههای روسی گفتند مقامهای این کشور در حالی بررسی قطع موقت اینترنت از شبکه جهانی هستند. در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات (شما) یا همان اینترنت ملی، دولت ایران از نظر فنی این امکان را دارد که دسترسی کاربران اینترنت به سرویسهایی که در خارج میزبانی میشوند (مثلا تلگرام، توئیتر و…) را به صورت کامل قطع کند.

بنابراین در خصوص سرعت اینترنت نه مجلس مقصر است و نه دولت. همچنین به راننده (ماشین هوشمند) اطلاع میدهد مسیر را ادامه دهد یا تغییری در سرعت و مسیر خود ایجاد کند. در علوم رفتاری برای هوشمندی جنبههای متعددی تعریف شده اما در علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی تنها دارا بودن پنج خصوصیت یادگیری، استنتاج، حل مسئله، ادراک و فهم زبان برای هوشمند بودن یک سیستم کافی است. با اینکه فیلم های هالیوودی و رمانهای علمی تخیلی AI را در قالب رباتهای انسان مانندی به تصویر میکشند که دنیا را به سلطه خود در می آورند، ولی روند کنونی تکامل تکنولوژی های AI آنقدر ها هم وحشتناک و تا آن حد هوشمند نیست. واحد مهندسی تکنولوی تولید می کوشد تا با بهره گیری از دانش، فناوری و استانداردهای روز دنیا تمامی مراحل برای تولید یک محصول جدید از ابتدا که فقط یک ایده می باشد تا انتها که تولید انبوه است را بررسی و تمامی نیازهای موجود را پیش بینی و رفع نماید و در رابطه با مقرون به صرفه بودن ساخت محصول مورد نظر تحقیق و پژوهش انجام دهد.