تکنولوژی های برتر جهان در سال 2022 – طلوع آرین هوشمند 1 بیتی

کشور عمان که در آمار جهانی نسبتا با فاصله از سایر همسایههای ایران و در رتبه ۳۲ قرار گرفته، ۵۰.۳۸ مگابیتبرثانیه میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل دارد و پنجمین رتبه را در میان همسایههای ایران کسب کرده است. سخنگوی دولت گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی با تصویب هیأت وزیران احیا شد و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی در سال جاری اختصاص یافت. در اواسط دهه 1980، مایکروسافت با طراحی سیستم عامل DOS موفق شد بر بازار سیستم عامل کامپیوترهای شخصی تسلط یابد. وزیر اقتصاد درباره برگزاری نشستی برای تعیین افزایش حقوق بازنشستگان گفت: این جلسه برگزار شده است و سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این باره سخن خواهند گفت. در این حادثه تخریب سرپناه مردم از مسائل بسیار دردناک و نیازمند چاره جویی فوری است که پیش از این از مکانیزم تخصیص بودجههای لازم برای مدیریت بحران یا جبران خسارت سیل و زلزله استفاده میشد اما وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی به هیأت دولت ارائه کرد تا برای جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله از ظرفیت صنعت بیمه که در بسیاری از کشورها به عنوان شیوه ای کارآمد استفاده میشود و در احکام قانونی هم درج شده است، بهره ببریم.

سخنگوی دولت افزود: قرار شد عضویت تولیت آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، شاهچراغ و عبدالعظیم به ریاست استانداران تشکیل شود و استاندار خراسان رضوی نیز به عنوان دبیر شورای ملی زیارت انتخاب شد. این فناوری انقلابی در سبک بازیهای رایانهای و ویدئویی به وجود آورده است. این قابلیت یکی از منحصربهفردترین توانمندیهای هوش مصنوعی در حال حاضر جهان بهحساب میآید. هوش مصنوعی در حال حاضر نقش مهمی در فرایند غربالگری ایفا میکند. این دستاورد آنچنان در زندگی ما تاثیرگذار باشد که کمتر کسی می تواند نقش اینترنت را در تجارت، آموزش (خصوصا در شرایط کرونا!)، ارتباطات و غیره را بتواند انکار کند! StatsModels به خوبی در کنار سایر کتابخانههایی که معرفی کردیم قرار میگیرد و با آنها تعامل دارد. این سیستمها فقط میتوانند یاد بگیرند یا به آنها آموزش داده شود تا وظایف خاصی را انجام دهند. نرمافزار یادگیری ماشینی: یادگیری ماشینی تکنیکی است که کامپیوتر را از طریق دادهها یاد میدهد. در سال ۱۹۶۱ در ۲ ایالت، ۴ کامپیوتر توانستند به راحتی ارتباط برقرار کنند. پردازش زبان طبیعی (NLP) یکی از حوزه های علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی و زبانشناسی است که به تعامل کامپیوتر و زبان انسان می پردازد. بدینصورتکه تا زمانی که مشترک از بسته حجمی استفاده میکند سرعت بدون سقف خواهد بود اما در زمان استفاده از بسته اینترنت اقتصادی، بنا به نوع بسته انتخابی، سرعت بین ۱ مگابیت تا ۸ مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

ترکیه با میانه سرعت دانلود ۳۲.۲۸ مگابیتبرثانیه، در رتبه هفتم کشورهای همسایه ایران قرار دارد و رتبه جهانی آن هم ۵۸ است. پوشش گسترده TD-LTE تکنت در تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و تمام شهرهای ایران به شما امکان می دهد با آسوگی خاطر همه جا از اینترنت پر سرعت خود استفاده کنید. انسان در طول تاریخ سعی در شناسایی و ارزیابی محیط پیرامون خود داشته است و بر اساس همین معیار تلاش نموده به نحوی با دنیای طبیعی و محیط خود ارتباط برقرار کند. براساس یک گزارش، بازار جهانی اینترنت اشیا در سال 2018 حدود 190 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و پیشبینی میشود تا سال 2026 با رشد 24.7 درصدی به 1111.3 میلیارد دلار برسد. در محل هایی به نام دیتاسنتر به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند، منابع مورد نیاز برای نگهداری و ارایه اطلاعات وب سایت ها که هر روز در حال دیدن آنها هستید به بازدید کنندگان و مالک وب سایت ها ارایه می کند. البته، تا نوامبر ۲۰۲۱، تعداد تخمینی کاربران اینترنت در سراسر جهان ۴.۹ میلیارد نفر بود. بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیتبرثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیتبرثانیه و تاخیر، ۳۷ میلیثانیه بود.

ترکیبی ازتسلیحات AI و پیشرفتهایی که در آن هوش مصنوعی بدون داده های انسانی آموزش می بیند، احتمالا در سالهای آینده، پیشرفتهای بسیاری خواهد کرد. رئیس جمهور بر اهمیت روایتگری و اقدامات تبیینی از سوی دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت که اگر دستگاههای مجری، خود روایت درست و بهنگام از اقداماتشان را ارائه نکنند، دیگران این اقدامات را به شکلی روایت میکنند که نتایج اقدامات مهم دولت زیر سوال میرود و بعضا نقاط قوت در افکار عمومی نقطه ضعف جلوه داده می شود. «سید احسان خاندوزی» گفت: بعد از بازدیدی که رئیس جمهور از مناطق سیل زده داشت، یکی از تصمیمات دولت برای شیوه رسیدگی به خسارات ناشی از سیل تغییر در رویه گذشته بود. وی ادامه داد: در مورد سه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم همین موضوع اتفاق افتاده است چون ساختمان پرسپولیس هم به نام فدراسیون فوتبال است و به همین خاطر آن ضمانت پیش پرداخت و رای سه میلیارد ۳۰۰ یورویی و اخیرا فدراسیون فوتبال اعلام کرد که منتظر دیرکرد دو تا پنج درصدی برای پرداخت هستند و همه اینها عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است. در کشورهای توسعه یافته، اطلاعات بیشتری در مورد عوامل موثر بر پذیرش روباتهای صنعتی نسبت به سایر فناوریهای چهارمین انقلاب صنعتی وجود دارد از جمله یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ، پرینترهای سهبعدی، استفاده از حسگرهای هوشمند و اینترنت اشیا.

بخوان  نگاهی به مضرات تکنولوژی در زندگی 1 بیتی

فرهادیان با اشاره به این که مثلا مسیر یک ترابیتی ممکن است ۱۰ میلیثانیه و مسیر دو ترابیتی ممکن است ۱۰۰ میلیثانیه باشد، تفاوت تأخیر (latency) این دو مسیر را مورد توجه قرار میدهد. مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین اظهار امیدواری کرد که تا کمتر از دو ساعت آینده، کار بازسازی مسیرها و به روزرسانی دوباره آنها انجام و خدمات به مردم ارایه شود. به گفته پتروک، اجرای متاورس نیازمند پلتفرمهای فناوری رقیب است تا روی مجموعهای از استانداردها به توافق برسند، بنابراین «افراد در متاورس فیسبوک و سایر افراد در متاورس مایکروسافت» وجود ندارند و همه در یک پلتفرم کار خواهند کرد. یک ماشین واکنشی نمی تواند یک حافظه را شکل دهد و در نتیجه نمی تواند به تجربیات گذشته برای تصمیم گیری های لحظه ای تکیه کند. اگر بیل گیتس را به عنوان یکی از موفق ترین مردان کارآفرین نمی شناسید، احتمالی کمپانی بزرگ او را بشناسید. این در حالی است که سهم بزرگ محتوای زبان چینی به این دلیل عنوان شده بود که چین در سهماهه اول سال ۲۰۲۱ بیشترین کاربران اینترنت را در سراسر جهان داشته است. AMAs برای والاچ به یک زمینه ی تحقیق در هوش مصنوعی تبدیل گردید، که با دو پرسش اساسی هدایت می گردد: “آیا انسان می خواهد کامپیوترها تصمیمات اخلاقی بگیرند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: روز دوشنبه هم یکی از حوضچههای شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتشسوزی شده بود که آن هم منجر به قطع ارتباطات شد. زارعپور خاطرنشان کرد: مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مأمور شد تا همه مراکز مخابراتی را بررسی کند و شرکت مخابرات هم حتماً باید ضرر و زیان مشترکان را جبران کند که سازمان تنظیم مقررات پیگیر این جبران خسارت است. شما مشترکان دائمی، پس از اتمام بسته اینترنت، میتوانید ماهانه تا حجم ۱۰۰ مگابایت از اینترنت مصرف آزاد (با تعرفه ۰/۱ ريال به ازای هر کیلوبایت) استفاده کنید. به طوریکه کامپیوترهای موجود در بخشها یا طبقات مختلف میتوانستند با یکدیگر تبادل اطلاعات کرده و امکان ارسال نامه بین بخشهای مختلف سازمان را فراهم میکردند که اکنون به این سیستم ارسال نامه پست الکترونیک میگویند. رابط کاربری گرافیکی موزایککه در سال ۱۹۹۳ راهاندازی شد، امکان جستوجو در صفحات وب چندرسانهای را برای کاربران فراهم میکند. این کارشناس به توییت چند روز پیش خود درباره عمدیبودن پکتلاست در گیتهاب اشاره میکند اما معتقد است که در مورد اینستاگرام پکتلاست، عمدی نیست و بهن ظر میرسد که چون لینک آن پر شده با اختلال مواجهیم.

راه اندازی یک میزبانوب برای هر وبسایت به صرفه نیست لذا شرکتهایی مانند IRPOWER این مسئولیت را پذیرفته و با فراهم آوردن لوازم کار در سطح وسیع بخشی از فضای دیسک سخت سرورهای خود را به صورت اجارهای در اختیار متقاضیان قرار میدهند. حتی شاید نیاز به رفتن به محل کار نباشد و هر چیزی که نیاز داشته باشید و هر کاری که لازم باشد انجام دهید از راه دور و از خانهتان قابل کنترل باشد. ربوتیک شامل طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از ربوتها میشود، همچنین مانند سیستمهای رایانهای، کنترل، بازخورد حسگرها و پردازش اطلاعات نیز در این گروه قرار میگیرند. بهادری جهرمی درباره دیگر مصوبه نشست امروز هیأت دولت، گفت: مجوز امضای موقت منشور مجمع همکاری سازمانهای مالیاتی کشورهای عضو اکو که به منظور یکپارچگی کشورهای عضو اکو است در نشست امروز صادر شد تا وزیر اقتصاد بتواند مراحل عضویت در مجمع و امضای منشور را طی کند. همهساله مجمع جهانی اقتصاد با مطالعه دستاوردهای شرکتهای مختلف در سراسر جهان اقدام به انتخاب برترینهای آنها میکند که تحت عنوان پیشتازان تکنولوژی معرفی میشوند. رتبه ششم اینترنت موبایل در میان همسایههای ایران متعلق به عراق است که در آمار جهانی با میانه سرعت دانلود ۳۶.۱۲ مگابیتبرثانیه، در رتبه ۴۷ جهانی قرار دارد.

بخوان  صاحب اینترنت چه کسی است؟ 1 بیتی

او با اشاره به این که مهم است که DNS Server از چه نوع باشد، ادامه میدهد: «این موضوع از یک ISP به ISP دیگر میتواند متفاوت باشد. اینکه چرا عیسی زارعپور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به مقایسه سرعت اینترنت افغانستان و ایران پرداخته و اشاره کرد که اینترنت ایران با افغانستان برابر نیست و حتی ۱۰۰ پله بالاتر است، به خبر یکی از رسانهها برمیگردد که گفته بود «سرعت اینترنت در ایران، همرده با افغانستان شده» و این خبر، وزیر ارتباطات با به واکنش واداشت، اما اگر بخواهیم یک پله بالاتر نگاه کنیم، باید ببینیم از ابتدا چرا اینترنت ایران باید با افغانستان مقایسه شود. رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به وضع سیل در کشور، گفت: وزیر ارشاد درخواست تخصیص منابعی به صندوق بیمه حوادث طبیعی داشت و هیأت وزیران مصوب کرد از امسال این صندوق احیا شود تا خسارتهای ناشی از این حوادث با محوریت صنعت بیمه احیا شود و حمایت موثری از خسارات طبیعی باشد. رئیس شورای اطلاعرسانی دولت به تصویب آئیننامه اجرایی ایجاد نظام یکپارچه مدیریتی در بخش عمومی اشاره کرد و گفت: این امر گام بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچهسازی دادههای مالی در حوزههای عمومی میتواند باشد.

کدام تکنولوژی ها را باید به لیست سایت 1biti بیافزاییم؟ آغاز پیدایش اینترنت را میتوان به دهه 1960 میلادی نسبت دارد که در آن زمان، دولت آمریکا طرحی به نام آرپا برای مرتبط ساختن رایانههای سازمانی بزرگ به یکدیگر در دست اجرا داشت. در زمینهی حریم خصوصی هم شرکتهای بزرگ طی چند سال گذشته در این زمینه تا حد قابل توجهی زیر تیغ دولتها و نهادهای نظارتی قرار گرفتهاند. در سال 2013 حدود 4 هزار شرکت بزرگ از 110 کشور برای ارایه آخرین دستاوردهای خود در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات در این نمایشگاه حضور داشتند. رئیس جمهور در بخشی از اظهارات امروز خود در هیات دولت حکمرانی عالمانه و مسئولانه را در گروی شجاعت دولت در تصمیمگیری دانست و اظهار داشت: ما نباید متاثر از برخی حاشیهها و پیامدهای کوچک احتمالی، از زیر بار مسئولیت تصمیمات بزرگ و ضروری برای کشور شانه خالی کنیم. به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، اعضای کابینه سیزدهم پس از پایان نشست هیات دولت امروز (چهارشنبه) پنجم مردادماه با حضور در حیاط دولت به پرسشهای متعدد خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ دادند یکی از مهمترین محور اصلی نشست هیات دولت امروز به ریاست آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» تاکید بر اهمیت روایتگری و اقدامات تبیینی از سوی دستگاههای اجرایی، مسئولیت پذیری دولت و پاسخگو بودن دستگاه ها در قبال عملکردشان بود.

در حالی که تا ماه می سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۴.۵۳ مگابیتبرثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۳ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۳۷ میلیثانیه است. عربستان در سومین رتبه اینترنت موبایل در میان همسایههای ایران قرار دارد و با کسب رتبه ششم جهانی، میانه سرعت دانلود آن معادل ۹۴.۲۵ مگابیتبرثانیه است. از میان کشورهایی که سرعت اینترنت موبایلشان از ایران کمتر است، پاکستان با میانه سرعت دانلود ۱۶.۵۶ مگابیتبرثانیه در جایگاه ۱۰۲ جهانی قرار دارد. پس از آن کویت در جایگاه چهارم در میان همسایههای ایران و رتبه ۱۰ جهانی از نظر اینترنت موبایل قرار گرفته و میانه سرعت دانلود آن ۸۱.۳۳ مگابیتبرثانیه اعلام شده است. سیستمهای هوش مصنوعی مزایای بسیار زیادی را به همراه دارند و به همین دلیل صرف زمان و هزینه در این حوزه منطقی است و انتخاب درستی به نظر میرسد.

این تعریف این واقعیت را منعکس میکند که اثرات مکانیک کوانتوم در این بعد-کوانتومی مهم بوده، و تعریف از یک هدف خاص فناورانه به یک دسته تحقیقاتی شامل همه انواع تحقیقات و فناوریهایی که با خواص ویژه موادی که در آستانه اندازه داده شده سر و کار دارند، تغییر کرد. سجادی تاکید کرد: البته همچنان هرکس بپرسد من توضیح خواهم داد و دفاع خواهم کرد برای اینکه دیروز من به ناحق متهم به این شدم که از نظر بعد نظارتی کمکاری کردیم. هر چند مقامهای وزارت ارتباطات طی روزهای گذشته بر مسئله خوببودن سرعت اینترنت موبایل تأکید داشتهاند اما به نظر میرسد علاوه بر سرعت این اختلال در کیفیت اینترنت است که باعث اعتراض مردم و حتی بدنه دولت شده است. به این شرکتهای ارائه کنندهی خدمات میزبانیوب در اصطلاح شرکت هاستینگ (Web-Hosting Company) میگویند. کشور قطر در رتبه سوم جهانی و پس از امارات در بین همسایههای ایران، قرار گرفته که میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل آن ۱۰۹.۸۶ مگابیتبرثانیه گزارش شده است.

بخوان  برای کلیک یا برای عدم روی: تکنولوژی و بلاگینگ

«احمد علیرضا بیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلش در گفتگو با انتخاب به شان نظارتی مجلس برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم اشاره کرده و گفت با توجه به نیاز کسبوکارها به اینترنت، اختلالات شبکه ضررهای قابل توجهی به مردم وارد کرده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که هیأت دولت مصوب کرد ۲.۵ هزار میلیارد تومان (همت) برای سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکتهای بیمه بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن خسارتهای ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: چارچوب این پیشنهاد مورد تایید رییسجمهور قرار گرفت امیدوارم با نهایی شدن شیوه نامه شاهد کاهش شدید میزان ایجاد و شکل گیری اولیه این مساله باشیم. در این بین و با توجه به فراگیر شدن استاندارد شارژ القایی یا همان Qi، تولید کننده بزرگ لوازم خانگی به نام IKEA نیز میز و چراغ مطالعه ای را طراحی نموده که تکنولوژی شارژ بی سیم با استاندارد مورد بحث را در خود دارند و کاربر صرفا می تواند موبایل خود را بر روی آن قرار داده و شاهد شارژ شدن دستگاهش باشد. در ادامه آن در دهه ۶۰ سیستم هایی بوجود آمده بودند که امکان ارتباط بین کامپیوترهای یک سازمان را از طریق شبکه مختص همان سازمان فراهم میکردند.

اعضای گروه شامل: Udayan Khurana, Horst Samulowitz, Gregory Bramble, Deepak Toraga و Peter Kirchner به همراه فاطمه نرگسیان از دانشگاه تورنتو و الیاس خلیل از جورجیا تک تحقیقات اولیه خود را در IJCAI در همان سال در این باره ارائه نمودند. بعضی از کاربران این کندی را به موضوعات مختلف مرتبط میدانند اما روزنامه همشهری در گفتوگو با نعیم فرهادیان، کارشناس شبکه تلاش کرده که دلایل فنی افت کیفیت را بررسی کند. این ویژگی به شما امکان میدهد تا نسخه های قبلی فایل مورد نظر را بررسی کنید. کشور آذربایجان در رتبه ۶۰ جهانی از نظر سرعت اینترنت موبایل قرار دارد و با میانه سرعت دانلود ۳۰.۹۶ مگابیتبرثانیه، در میان کشورهای همسایه ایران در جایگاه هشتم است. طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵.۳۴ مگابیتبرثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۹ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۳۷ میلیثانیه است.

اخیرا اپل به دومین شرکت بزرگ فناوری در جهان از نظر سهم بازار تبدیل شده است. امروزه اتوماسیون موقعیت های شغلی همچنین به یک نقطه بحث در بین دانشگاهیان و تحلیلگران فناوری اطلاعات تبدیل شده است. با هیچ فرمولی بیست و پنج برابر سه هزار دلار به دست نمیآید. هر روز ۳۰ هزار وب سایت هک میشود. مشکل لاتور با جامعهشناسی سنتی این است که این جامعهشناسی تلاش میکند جامعه را به شکلی مصنوعی، به حوزههای گوناگونی، ازجمله روابط انسانی و روابط تکنولوژیکی تقسیم کند؛ درحالیکه چنانکه دیدیم، آمیزش تاریخی انسان و تکنولوژی مانع چنین چیزی میشود. پیش از این سخنان، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتر اعلام کرده بود که اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است. «علی بهادری جهرمی» درباره مصوبات امروز هیأت وزیران توضیح داد که برای حمایت موثر از مسأله حل مشکل زائران اماکن مقدسه کشور، کارگروه ملی زیارت، به شورای ملی زیارت به ریاست شخص رئیسجمهور و عضویت برخی اعضای دولت از جمله وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، کشور و تعاون واگذار شد.

آیتالله رئیسی در ادامه جلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور، از سوی وزیر ارتباطات به برخی گلایههای مردمی در این خصوص اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت مواردی از این دست را پیگیری کند تا خللی در خدمات رسانی به مردم و فعالیت کسبوکارها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود. بهادری جهرمی همچنین از اعطای بسته حمایتی دولت به خانوادهها برای فرزندآوری اشاره و اذعان کرد: این مصوبه مقرر میکند سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، سهام از سبد صندوقهای سرمایهگذاری به نوزادان متولد این دو سال واگذار شود.