ثبت واضح‌ترین فیلم از لایه بالای خورشید

انتهای پیام



منبع

مدارگرد خورشیدی اروپا از ‌نزدیک‌ترین فاصله از خورشید فیلم گرفت و تاج در طول این فیلمبرداری به طرز شگفت‌انگیزی آرام بود.

طبق بیانیه آژانس فضایی اروپا که این ماموریت را مدیریت می‌کند، هر یک در این ویدیوی منطقه‌ای به عرض ۶۵ مایل (۱۰۵ کیلومتر) را پوشش می‌دهد که به این معنی است که ۱۷ زمین در سراسر تصویر جا می‌گیرد.

ثبت واضح‌ترین فیلم از لایه بالای خورشید

این فضاپیما که در سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد، مجموعه‌ای از تصاویر را نزدیک به خود به خورشید رساند که با نام حضیض نیز می‌شود در تاریخ ۱۳ اکتبر ثبت کرد. در این تصاویر سطح خورشید تقریباً ساکن است و حالت آرام ظاهر آن کاملاً تعجبآور است زیرا فعالیت خورشیدی به دلیل آغاز یازدمین چرخه فعالیت این ستاره، افزایش یافته است.

تاج خورشید سردرگم‌کننده‌ترین منطقه اتمسفر خورشید است که میلیون‌ها مایل یا کیلومتر تا فضای بیرونی آن گسترش می‌یابد. تاج بسیار داغ است و دمای آن به بیش از 1.8 میلیون درجه فارنهای (یک میلیون درجه سانتیگراد) می‌رسد که بسیار داغ‌تر از خورشید خورشید با تنها حدود 10 هزار درجه فارنهایت (600 درجه سانتیگراد) است. منبع این منطقه پرتاب شراره های خورشیدی است. تاج خورشیدی، انفجار پلاسمای مغناطیسی است که می‌تواند با میدان مغناطیسی زمین تداخل پیدا کند و باعث ایجاد طوفان‌های ژئومغناطیسی شود و باعث ایجاد شفق‌های قطبی، خاموشی سیستم برق و قطع در ماهواره‌ها شود.

مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا این تصاویر را ثبت می کند که ۲۷ میلیون مایل (۴۳ میلیون کیلومتر) از سطح خورشید فاصله دارد، یعنی حدود ۲۹ درصد فاصله زمین و خورشید، که از درونی ترین سیاره منظومه شمسی یعنی عطارد نیز به خورشید نزدیک تر است.

بخوان  قابلیت‌های مخفی گوشی‌های اندرویدی را بیشتر بشناسید

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای مدارگرد خورشیدی اروپا تصویری با بالاترین خورشید یعنی سطح بالای جو تاج آن ثبت شده است.

مدارگرد خورشیدی یکی از دو فضاپیمایی است که در حال حاضر خورشید را از نزدیک کاوش می‌کند. کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا شیرجه‌های عمیق‌تری به سمت سطح این ستاره انجام می‌دهد، اما مدارگرد خورشیدی از فاصله نزدیک نسبت به هر فضای دیگری از آن عکس می‌گیرد.

این دو فضاپیما با هم به کمک کمک می‌کنند تا رفتار خورشید را درک کنند. خورشید نزدیکترین ستاره به ماست، اما هنوز موارد زیادی در مورد آن وجود دارد که را متحیر می‌کند، مانند اینکه چرا تاج آن تا این اندازه داغ است و یا چگونه کار چرخه ۱۱ ساله فعالیت خورشیدی چگونه است.

آژانس فضایی اروپا، کمان‌های پلاسمایی درخشان که در این تصاویر قابل مشاهده است، توسط حلقه‌های مغناطیسی قدرتمندی که از درون خورشید بیرون می‌آیند، در جای خود نگه داشته شده‌اند.