جابه‌جایی اجسام بدون دست!

متیو استاین(متیو استاین)، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه مینه‌سوتا توضیح می‌دهد: دستکاری بدون تماس یک حوزه تحقیقاتی قابل توجه در اپتیک و الکترومغناطیس است، اما این تحقیق روش دیگری را برای حرکت بدون پیشنهاد می‌کند که مزایایی را ارائه می‌دهد. می‌دهد که روش‌های دیگر ممکن نیست وجود داشته باشد.

اوگنجن الیچ(Ognjen Ilic) نویسنده ارشد و استادیار دپارتمان مهندسی مکانیک می‌گوید: ما مدتی است می‌دانیم که امواج، نور و صدا می‌توانند اجسام را حرکت دهند. آنچه پژوهش ما را متمایز می‌کند این است که اگر سطح آنها را به یک سطح فراماده یا «فراسطح» بسازیم، می‌توانیم اجسام بسیار بزرگ‌تری را حرکت دهیم و به دام بیاندازیم. زمانی که این الگوهای کوچک را روی سطح اجسام قرار می‌دهیم، می‌توانم صدا را در هر جهتی که می‌خواهم منعکس کنیم. و با انجام این کار، می‌توانیم عملکرد صوتی بر یک جسم را کنترل کنیم.

این گروه تحقیقاتی قصد دارد این روش را با فرکانس‌های بالاتر اصلاح کند و به آن اجازه دهد مواد و اشیاء با اندازه‌های مختلف را جابجا کند.

الیچ می‌گوید: در بسیاری از زمینه‌های علوم و مهندسی، به ویژه در رباتیک، نیاز به حرکت دادن اشیا و انتقال کنترل کنترل شده وجود دارد. برخی از این کارها از طریق اتصالات فیزیکی یا حمل منبعی از انرژی برای انجام یک کار انجام می‌شود. من فکر می کنم که ما در اینجا مسیر ترسیم کرده ام و نشان می دهم که بدون بررسی، می توانم اجسام را به حرکت درآورم و این حرکت را به سطحی با برنامه ریزی بر روی آن جسم کنترل می کند.

بخوان  نمونه های ماه از خاستگاه خود دیدن کردند

این روش بر اساس اصول فیزیک فراماده ایجاد شده است. فرامواد برای طراحی با شبیهی مانند نور و صدا شده‌اند. زمانی که یک الگوی فراماده روی سطح یک شی قرار دارد، انسان می‌تواند از صدا برای حرکت در جهتی خاص بدون تماس با آن استفاده کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیاتیمز، همه‌گیری کوید-۱۹ بسیاری از کسب‌وکارها را مجبور به انجام فعالیت‌ها کردند. بسیاری از مردم اکنون می‌توانند پاسخ دهند بدون تماس را انتخاب کنند یا از گزینه‌های پرداخت بدون تماس استفاده کنند اما مصرف‌کنندگان در آینده واقعاً اقلام خود را بدون نیاز به دست جابجا کنند! محققان دانشگاه می‌سوتا روشی برای جابجایی اجسام بدون دست و با استفاده از فراصوت ایجاد کرده‌اند.

داستانهای علمی تحصیلی به قطعیت تبدیل می شود

جابه‌جایی اجسام بدون دست!

دانش روشی برای جابجایی اجسام با استفاده از صوتی ابداع کرده‌اند.

مطالعات پیشین نشان داده است که نور و صدا می‌توانند اجسام را دستکاری کنند. با این حال، این اجسام باید کوچکتر از طول موج صوت یا نور باشند. مطالعه حاضر این یافته‌ها را با روشی که قادر به حرکت اجسام بزرگ‌تر است، گسترش داده است.

انتهای پیام



منبع

این دستگاه شبیه به فناوری‌های فیلم‌های علمی فنی مانند «پیشتازان فضا» است.

با انجام تحقیقات بیشتر، این موارد جدید می‌توانند به طور معمول در صنایع تولیدی و رباتیکی استفاده شوند.