جام جهانی فوتبال در آکواریوم!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، این هفته هواداران فوتبال در سراسر انگلیس پس از پیروزی بر ولز در جام فوتبال جشن جهانی برگزار شد اما شاید بازیکنان به زودی برای سنجش مهارت‌های خود در بازی با توپ، مسابقه‌ای با یک رقیب نامحتمل داشته باشند. این رقبای جدید، «پرتوماهی‌ها» هستند.

جام جهانی فوتبال در آکواریوم!

«چارگوش‌ماهی‌ها» (اسکیت‌ها) و پرتوماهی‌ها، با کوسه‌ها ارتباط نزدیکی دارند اما صاف‌تر هستند. همین ویژگی، آنها را برای زندگی در کف دریا مناسب می‌کند. دهان، سوراخ‌های بینی و آبش‌های این موجودات، در قسمت زیرین بدن و چشم‌های آنها در بالا قرار دارند.

در این آزمایش، 6 پرتوماهی را می‌توان مشاهده کرد که در بازی شرکت دارند. پرتوماهی‌ها با یک توپ بازی می‌کنند که برای ماهیچه مورد علاقه آنها است.

پژوهشگران انگلیسی، فیلمی را از مسابقه فوتبال پرتوماهی‌ها در زیر آب منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام



منبع

پرتوماهی‌ها وسایل ویژه‌ای را برای یافتن طعمه‌های خود در میدان‌های الکتریکی دارند که از ساطع می‌کنند اما در بازی فوتبال، آنها را برای یافتن غذا به حس بویایی خود تکیه می‌کنند. با استفاده از حل مسائل ساده و کار تیمی، پرتوماهی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید به سمت فوتبال بازی بروند تا غذای بیشتر را بخورند.

به گفته این گروه پژوهشی، این مسابقه فوتبال به غیر از سرگرم‌کننده بودن، حرکت ذهنی پرتوماهی‌ها را نیز می‌کند. بازی فوتبال زیر آب که با دریافت غذا همراه شده، برای حرکت رفتارهای طبیعی در پرتوها طراحی شده است.

«روونا کندی» (Rowena Kennedy)، ناظر این نمایش در آکواریوم سی لایف لندن گفت: گروه پرتوماهی‌های ما از زمان آغاز جام جهانی، عاشق این بازی زیبا بودند. پرتوماهی‌ها موجودات هوشمند هستند. بنابراین مهم است که رفتارهای مربوط به تغذیه طبیعی و حل مشکل را در برنامه مراقبت از آنها تقویت کنیم. فوتبال همراه با غذا، یک راه سرگرم‌کننده و محرک برای پرتوماهی‌ها است زیرا رفتار جستجوی غذا را می‌کند و حس بویایی قوی آنها را به کار می‌برد.

بخوان  تحقیقات شتاب‌زده‌ای «نورالینک» جان هزاران حیوان را گرفته است

فیلم‌های جالب «آکواریوم سی لایف لندن» (Sea Life London Aquarium)، فیلم‌های جالبی را از پرتوماهی‌هایی منتشر کردند که در حال حاضر بازی فوتبال زیر آب هستند.

جام جهانی فوتبال در آکواریوم!